דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ריינג' רובר ספורט החדש בישראל: מ-758,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

חצי שנה לאחר שנחשף, מגיע לישראל הדור החדש והשלישי במספר של ריינג' רובר ספורט - האח הקטן של הריינג' רובר המוכר והיקר. ולא שכאן המחירים זולים: גרסת הדיזל הבסיסית תתחיל במחיר של 758 אלף שקלים, בעוד ההיברידית-נטענת תתחיל במחיר של 790 אלף שקלים ואחותה הבכירה תעלה 936 אלף שקלים. לשם השוואה, יבואנית לנדרובר מוכרת את הריינג' רובר הרגיל במחירים שבין 1.3 ל-1.5 מיליון שקלים. 

כמו אחיו הגדול, גם הספורט עושה שימוש בפלטפורמת MLA חדשה וקשיחה משמעותית (35%) מזו של הדגם היוצא, שינוי שאמור לשפר משמעותית את יכולתו בכביש. בהשוואה לדור היוצא הוא ארוך ב-6.5 ס"מ (494.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ (299.5 ס"מ). שינויים אלה מעניקים לנוסעים מאחור מרחב מחיה טוב משמעותית, בעוד תא המטען גדל ב-24 ליטר (647 ליטר). אך בשונה מקודמו, אין אופציה לשורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים.

ריינג' רובר ספורט

העיצוב החיצוני שומר על הקווים הכלליים של קודמו, אבל נראה דינמי יותר הודות לידיות פתיחת דלתות נשלפות וחישוקי ענק ("22 או "23). גם סביבת הנהג עדכנית יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי ("13.7) ומסך מגע גדול ("13.1), אך תוך שמירה על מתגי שליטה לבקרת האקלים ולמצבי נהיגה למשל.

ריינג' רובר ספורט ישווק עם מנועי דיזל, בנזין או בגרסה היברידית-נטענת. גרסאות הדיזל יציעו הספקים של 300 או 350 כ"ס ממנועי 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, בעוד גרסת הבנזין הבסיסית תציע הספק של 400 כ"ס - וכל אלו יצוידו גם במערכת היברידית קלה (48 וולט). לגרסה הבכירה מנוע בנזין V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר של ב.מ.וו, עם 530 כ"ס. הכוח בכל המנועים עובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.

ריינג' רובר ספורט

בנוסף יוצעו גם גרסאות היברדיות-נטענות המשלבות בין מנוע הבנזין שישה צילינדרים למנוע חשמלי בשתי רמות הספק - 440 או 510 כ"ס. מצברי 38.2 קוט"ש מאפשרים 110 ק"מ נקיים מזיהום, כמעט פי שלושה יותר מההיברידי-נטען היוצא. בנוסף ניתן לטעון בעמדת טעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט עם מילוי ל-80% בתוך 40 דקות.

נציין כי בעוד גרסאות הדיזל והפלאג-אין הייבריד מתחילות להימכר בימים אלו, גרסאות הבנזין ישווקו רק בשלב מאוחר יותר ומחירן טרם נקבע.

ריינג' רובר ספורט

מערכת מיתלי אוויר תוצע כסטנדרט, ומאפשרת לשמור על מרווח הגחון (28.1 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (30-33 מעלות) דומות לדגם היוצא. כבעבר יש מערכת טריין ריספונס השולטת על מערכות הרכב השונות (מנוע, גיר, מתלים, בקרת משיכה ויציבות) ומתאימה אותן לתוואי הנבחר.

היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (7.3 מעלות) מאפשר להקטין את קוטר הסיבוב ב-1.6 מטר (10.9 מטר) כאופציה בתוספת תשלום (56 אלף שקל), אך הוא ציוד תקני ב-V8 ובגרסה ההיברידית-נטענת החזקה יותר. עוד ציוד תקני בגרסאות החזקות - מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית לעומת הידראולית בדגם היוצא) המסייעים לשיפור נוחות הנסיעה במהירות נמוכה ומקטינים את זוויות הגלגול במהירות גבוהה, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

ריינג' רובר ספורט

רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים, מצלמות חניה היקפיות, סגירת דלתות רכה ועוד. מערכת שמע של מרידיאן עם 29 רמקולים (כולל במשענות הראש) עם יצירת הד חוזר להפחתת רעשים, תוצע רק בעתיד.

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ותאורת לד דיגיטלית.

ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר ספורט - מחירים:

ריינג' רובר ספורט 3.0 דיזל D300 יעלה 758,100 שקלים

ריינג' רובר ספורט 3.0 דיזל D350 יעלה 586,800 שקלים

ריינג' רובר ספורט 3.0 פלאג-אין PHEV 440 יעלה 790,300 שקלים

ריינג' רובר ספורט 3.0 פלאג-אין PHEV 510 יעלה 935,900 שקלים

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה