מנפלאות עידן האינטרנט: ניתוח סטטיסטיקת הדפים הנצפים באתר iCar היא למעשה סקר ענק, המגלה מה הטעם של הציבור הישראלי ואילו דגמי רכב מעניינים את המשתמשים באתר. מאחר ש-iCar הוא מדריך לפני קנייה – עם כל הנתונים, המחירים וחוות הדעת – הרי שמדד iCar משקף את המגמות של השוק ויכול לרמוז רמז עבה מי הולך להצליח.
החודש בחרנו להתמקד בארבע קטגוריות: משפחתיות, קטנות, מנהלים ושטח.
ולתוצאות המלאות >>
קטגוריית המשפחתיות. מאזדה 3 בראש הטבלה
בקטגוריית המשפחתיות מובילה מאזדה3 ובשיעור ניכר. הדור החדש של המכונית והדור היוצא גרפו 20% ממספר הדפים הנצפים לכל הקטגוריה. זו כמות גדולה פי שניים מהבאה בתור – טויוטה קורולה. שימו לב לשברולט קרוז – כניסה חדשה למצעד והיישר למקום החמישי עם כמעט 7%.
קטגוריית הקטנות. סוזוקי אלטו מפתיעה
בקטגוריית הקטנות הפתעה: במקום הראשון סוזוקי אלטו עם 12% מסך הדפים הנצפים לכל הקטגוריה. וכנראה שהמחיר עושה את זה – אלטו, אחרי המיסוי הירוק, משווקת ב-73,000 שקל וזו, גבירותי ורבותי, המכונית החדשה הזולה ביותר בישראל. מעניין לראות שסיאט איביזה החדשה עושה חיל – מקום חמישי עם 7% מסך הצפיות.
.jpg)
קטגוריית המנהלים. מתעניינים בסקודה סופרב החדשה
בקטגוריית המנהלים כדאי להעיף מבט על סקודה סופרב החדשה – מקום שביעי עם 5% מהצופים. במקום הראשון אין הפתעות – מאזדה6. במקום הרביעי טויוטה אוונסיס עם 8% – האם לדור החדש של המכונית יש סיכוי לתפוס נתח מכירות נאה?
קטגוריית השטח. מעבר לרכבי שטח רכים
בקטגוריית השטח משקף מדד iCar את מדד המכירות של היבואנים: במקום הראשון והשני יונדאי טוסון וניסאן קשקאי עם 8% לכל אחד. מעניין לראות שטויוטה לנדקרוזר נמצא רק במקום הרביעי עם 6% ואחרי סובארו פורסטר (7%). המסקנה המשתמעת: יש מעבר משמעותי של הקהל מרכב שטח "קשה" (הילוכי כוח, שלדת סולם) אל רכב שטח "רך" (שמבוסס על פלטפורמה של מכונית נוסעים).
פורסם לראשונה ב- 03.08.09
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות