דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בדרך לישראל: דאצ'יה ג'וגר אוטומטי והיברידי

Getting your Trinity Audio player ready...


דאצ'יה ג'וגר הוא הרכב האחרון אותו הציגה דאצ'יה והוא למעשה החליף שלושה דגמים אחרים – את הלוגאן MCV (משפחתית סטיישן), לודג'י (מיניוואן 7 מקומות) וגם את הדוקר (גרסה מסחרית). הוא מבוסס על פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו, המשמשת בין היתר את הקליאו, וגם את דאצ'יה סנדרו ולוגאן החדשות.

עד כה הוצע הג'וגר בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) ובשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים, שילוב שמוכר גם הוא מקו דגמי של רנו. כעת, קצת יותר משנה מאז נחשף, מקיימת דאצ'יה את ההבטחה ומצרפת גרסה היברידית לראשונה בדאצ'יה, והודות לבעלת הבית היא מגיעה היישר מרנו ומוכרת לנו מרנו ארקנה המשווקת בישראל.

דאצ'יה ג'וגר הייבריד

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 90 כ"ס ולצידו מנוע חשמלי בהספק 50 כ"ס הנעזר בסוללת 1.2 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית, עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין, ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרון) להפחתת חיכוך וללא מצמדים. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת המנוע החשמלי שמשמש גם כתחליף לממיר מומנט וישנו מצב B להגברת הבלימה הריגנרטיבית.

דאצ'יה ג'וגר הייבריד

בשלב זה טרם פורסמו הנתונים הטכניים המלאים כגון משקל הרכב, נפח תא המטען, הביצועים או צריכת הדלק, שצפויה להיות טובה יותר מזו של גרסת ה-1.0 ליטר (17.5 ק"מ/ליטר) וקרובה יותר לזו של הארקנה (20.8 ק"מ/ליטר). היצרנית מצידה מבטיחה טווח נסיעה של 900 ק"מ.



מבחינה חיצונית אין ממש הבדל בין הג'וגר המוכר לזה ההיברידי (למעט תגיות Hybrid). השניים כבר הספיקו לעבור עדכון עיצובי בחזית עם סבכה עליונה ולוגו דאצ'יה החדשים. לעיצוב החיצוני מאפייני רכב פנאי עם קשתות בתי גלגלים, חצאיות ומסילות גג שחורות וצבע אפור חדש שיצטרף להיצע. מבפנים הג'וגר הייבריד מתחדש בלוח מחוונים דיגיטלי פשוט ("7) וטבור הגה עם שם המותג לצד פריטים מוכרים כגון מסך מגע ("8). כפתור כיבוי מערכת "עצור-סע" נעדר מפאנל הכפתורים שכן בדאצ'יה מבטיחים כי 80% מהנסיעה במתווה עירוני תהיה על חשמל בלבד.

דאצ'יה ג'וגר הייבריד

השימוש בפלטפורמה המודרנית מאפשרת התקנת מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית והתרעת רכב בשטח מת, אך לצד זאת נציין כי מערכת תיקון סטייה מנתיב לא מוצעת והג'וגר זכה בציון של כוכב אחד בלבד במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP.

הג'וגר הייבריד יציע כמו גרסת הבנזין סידורי ישיבה של 5 או 7 מקומות ובדאצ'יה מדווחים שפילוח המכירות עומד על 55% לטובת גרסת 7 המקומות. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השני של 2023, מן הסתם בגרסת 7 מושבים בלבד. 
 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה