סיפורה של האסטרה מתחיל בשנת 1991, עת חיפשה אופל, החטיבה האירופאית של ענק הרכב ג'נרל מוטורס, יורשת לקדט (Kadett) שהשאירה טעם רע בפה. זאת הם עשו באמצעות דגם חדש לגמרי וכמובן, שם חדש. וכך נולדה האסטרה הראשונה. 17 שנים אחרי כן, האסטרה כבר בדור השלישי שלה, ונוחלת הצלחה עצומה באירופה, שם אפילו הצליחה לעקוף את מכירות הגולף ב-2006, ולהשאר גבוה בטבלת רבי המכר גם כשלא. בישראל, מתברר, עדיין זוכרים לאופל את שנות ה-80 וה-90 הלא מוצלחות, והצרכנים מצביעים ברגליים: מכירות אופל בישראל שואפות לאפס, והאסטרה נמכרת בעשרות יחידות בודדות בשנה.
כעת, לאחר 5 שנות קיום של הדור הנוכחי – המכונה גם H/C, ומתיחת פנים זריזה ב-2006, מתכוננים אופל להצגה של היורשת, מודל 2010. נשמע לכם קצת מוקדם? אתם לא לבד. נראה כי אופל מתכוונים להמשיך את אסטרטגיית הדלפת הטיזרים, תמונות הריגול, יחד שלל אמצעים חצי-הומוריסטיים, כפי שעשו עם האינסנייה (Insignia), מחליפת הווקטרה, על מנת למשוך את תשומת לב הקהל לדגמיהם החדשים, ולהדגיש את מהפכת העיצוב במותג האירופאי. ותתפלאו, הטכניקה הזו אכן עובדת: במהלך השנה שבה נחשפו טיזרים ואיורים ביזאריים של האינסנייה, זכתה זו לתשומת לב רבה בתקשורת – אולי מכפי הראוי. יתכן גם שאופל מנסים לשכנע קונים פוטנציאליים של הגולף החדשה, להמתין לאסטרה החדשה שיוצאת באיחור ניכר מול המתחרה המרה.
אז מה יש לנו? צילום מטושטש אחד של החלק האחורי של האינסנייה, כאשר ברקע, מחוץ לפוקוס, מתחבא רכב בצבע אדום, שמיותר לציין כי הוא האסטרה הבאה; איור לא מחייב המציג את הצללית הכללית של האסטרה הבאה; צילום "משפחתי" של כל האופל המשפחתיות למיניהן, ולפניהן רכב מכוסה שכל מה שניתן לראות ממנו הוא הפרופיל ולוחית הרישוי: אסטרה 2009, וספק איור ספק צילום מוחשך, המראה את הקווים החיצוניים של המשפחתית הקומפקטית.
הרבה מידע אמנם אין, אבל שלל הצהרות מצד אופל דווקא יש. אופל מדגישים כי האסטרה הבאה תשאב את השראתה מהאינסנייה, גם בתא הנוסעים, שם מבטיחים אופל קווים זורמים ומעוגלים ותחושה יוקרתית. על התחום הטכני אופל לא מפרטים, אך מוסרים כי האסטרה החדשה תבוסס על פלטפורמה חדשה. על המנוע לא מפרטים באופל, אך מדגישים כי יושקע מאמץ בהפיכתו לידידותי לסביבה וחסכוני בדלק. עוד מזכירים באופל מגוון מערכות המוצעות בדגמי אופל אחרים, ויגיעו גם לאסטרה, ביניהם המערכת היחודית לנשיאת האופניים (FlexFix) המוכרת מהקורסה; מצלמה קדמית חכמה המתריעה על סטייה מהנתיב ומזהה תמרורים, וגם מערכת ה-AFL (Adaptive Front Lighting) מהאינסנייה, המתאימה עצמה לסגנון הנהיגה ותוואי הדרך, על ידי שימוש בתשע אלומות אור שונות.
את האסטרה החדשה יפגשו המבקרים בתערוכת פרנקפורט ב-2009, שם היא תחשף לראשונה, אם כי טפטוף הפרטים והטיזרים צפוי להמשך במשך כל השנה עד אז. אז ניתן יהיה לשפוט האם אופל יעמדו בהבטחות הגדולות לשיפור באיכות הכללית והדינמית, יחד עם שילוב מערכות מתקדמות ושמירה על מחיר נמוך.
לדגמי אופל בישראל - אופל
פורסם לראשונה ב- 30.09.08
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות