דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD סיל 5 (מבחן ראשון) - הקילומטר ה-101

Getting your Trinity Audio player ready...

ענקית הרכב הסינית BYD כבשה בסערה את השוק הישראלי לפני כשלוש שנים, עם האטו 3 שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל שנתיים ברציפות (2023-2024) והזניק את המותג לצמרת המכירות בשוק המקומי. לא עניין של מה בכך עבור מותג סיני שאיש לא שמע עליו עד אז.

אלא שהשנה חלה ירידה משמעותית במכירת מכוניות חשמליות ובאופן טבעי, BYD הגדולה שהובילה בענק את מכירות המכוניות בלי מיכל דלק, סבלה במיוחד מההאטה. אבל לצד ירידה במסירות החשמליות, חל זינוק של כמעט פי ארבעה בנתח השוק של מכוניות היברידיות-נטענות. כי החשמל עדיין כאן, רק קצת אחרת.

ו-BYD מגיבה למגמה עם סיל U היברידי-נטען שנחת כאן בתחילת השנה היישר לקטגוריית רכבי הפנאי הפופולרית, ואליו מצטרפת כעת גם הסיל 5, משפחתית סדאן אהובה על ציי הרכב.

סיכום: עוד לפני שנוהגים בו, הסיל 5 עונה על כל הדרישות של לקוחות הקטגוריה. הממדים נדיבים, האבזור ראוי, היכולת החשמלית מרשימה ולא לשכוח, מביאה עימה הטבה משמעותית בשווי השימוש, שמבטאת חיסכון של כמה מאות שקלים במשכורת נטו אצל עובדים שיקבלו אותה מהמעסיק.

  • מתחרים ישירים: צ'רי אריזו 8, יונדאי אלנטרה
  • מחיר: 175 אלף שקל

צפייה בתוכן BYD סיל 5 (מבחן ראשון) - הקילומטר ה-101

  • טוב: טווח חשמלי, ביצועים
  • בסדר: תא מטען, צריכת דלק, אבזור
  • טעון שיפור: נוחות נסיעה, התנהגות כביש
  • ציון: 7

אלא שכמשפחתית היא סובלת ממושב אחורי לא מרווח במיוחד, ובעיקר איכות נסיעה לא משכנעת - נוחות, בידוד רעשים - בעיר ומחוצה לה. במפתיע, נמוכה מזו של הסיל החשמלית החונה לצדה באולם התצוגה. אנחנו מודעים כמובן להבדלי הקטגוריה והמחיר, אבל זו הוכחה לכך שכאשר BYD רוצה, היא מסוגלת, ולכן יתכן ובעתיד עניינים אלה יטופלו.

עד אז מדובר במשפחתית שמציגה חסכון ניכר בעלויות שימוש, מסוג היתרונות שחביבים מאוד על קציני רכב. ויש לנו הרגשה שגם אליהם מכוונת היבואנית, ובהצלחה.

איך נראה: הסיל 5 מאמצת את קו העיצוב המוכר של BYD, עם אלמנטים דומים לסיל החשמלית. אך למרות הדמיון, הפרופורציות מעט פחות מוצלחות לטעמנו בעיקר מכיוון שהיא מעט חסרת ייחוד.

גם סביבת הנהג ותא הנוסעים בכלל מזכירים את השכנות באולם התצוגה. שאפו על צבעי הדיפון-ריפוד הבהירים ברכב המבחן, וגם על הקונסולה שבין המושבים הקדמיים, המכילה כמה תאי אחסון. איכות החומרים טובה בדרך כלל, עם ירידה צפויה באיכות במקומות נסתרים מהעין.

בשונה מהמקובל כיום בתוצרת הסינית ולשמחתנו, אין כאן גימיקים מיותרים במתגי החלונות, בהפעלת האורות או בבורר ההילוכים. הכל ממוקם היכן שראוי שימוקם ומופעל באופן שצפוי שיפעל. ידידותי, אינטואיטיבי, נוח.

תפעול המזגן אמנם מתבצע מהמסך, אך יש קיצורי דרך נוחים בהחלקת שלוש אצבעות לטובת שינוי הטמפרטורה (בהחלקה לאורך) או עוצמת האוורור (בהחלקה לרוחב). יש גם כמה מתגים פיזיים בקונסולה המרכזית השולטים על עוצמת השמע ובחירת מצב נהיגה. יופי.

אבל, לוח המחוונים הדיגיטלי צנוע מעט בגודלו ("8.8) ועמוס מדי במידע, חלקו בפונטים קטנים מדי. גם מסך המגע המרכזי ("12.8) לא גדול במיוחד, ומנגנון ההיפוך המוכר של היצרנית הוא עניין מיותר לטעמנו. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך מדי ומקשים על צינון יעיל. וגם שאלה לאנשי BYD: מדוע שקע USB בטייפ C מודרני משמש לטעינה בלבד, בעוד שקע טייפ A ישן הוא זה שמשמש להעברת מידע?

מושב הנהג צנוע בגודלו עם בסיס קצר מדי, ללא תמיכה צדית מספקת. הוסיפו על כך טווח כיוון מוגבל של ההגה למרחק, ותקבלו בעיית ישיבה לאורך זמן לחלק מהנהגים. מושב הנוסע נטול כיוון לגובה וחבל.

בסיס גלגלים דומה למקובל במשפחתיות (272 ס"מ) ואחראי למרווח ברכיים טוב לשני נוסעים מאחור (המושב האמצעי קטן וצפוף), אך מבנה המושבים הקדמיים לא מותיר מספיק מקום להשחיל את כפות הרגליים מתחתם. עשוי להפריע לגבוהים. מרווח הראש מוגבל כתוצאה מהתקרה הנמוכה ולהורים שחוגרים שם תינוקות במושבי בטיחות, מומלץ להתייחס לכך.

ליושבים מאחור שם יש כמקובל פתחי מיזוג וצמד שקעי USB, בעוד נפח תא המטען נדיב יחסית למשפחתיות סדאן (508 ליטר) אך הוא סובל ממפתח צר שעשוי להקשות על ההעמסה. גלגל חלופי אין, ברזלים חשופים במפתיע דווקא כן.

רשימת האבזור כוללת ריפוד דמוי עור למושבים, כיוון חשמלי למושב הנהג, מצלמת נסיעה לאחור, חלון שמש ומפתח חכם עם אפשרות פתיחה גם באמצעות אפליקציה (בטכנולוגיית NFC), המאפשרת קבלת נתונים על הרכב והפעלת מיזוג מרחוק.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (אגרסיבית מהרצוי) ובקרת שיוט אדפטיבית. מצלמה לניטור עייפות-הסחת דעת נהג עבדה כשורה ולא הטרידה. שינוי לטובה לעומת מערכות דומות שפגשנו לאחרונה.

איך נוסע: מערכת ההנעה משלבת מנוע חשמלי (198 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ולצידו מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (98 כ"ס) המשמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללות - ומתחבר לגלגלים במהירויות גבוהות או תחת עומס.

ההספק המשולב עומד על 213 כ"ס והזינוק מהיר מהמקובל במשפחתיות-בנזין עם 7.5 שניות ל-100 קמ"ש. במהירויות גבוהות יותר ישנה השהיה מסוימת בתגובה למצערת מלאה הנדרשת בתאוצת ביניים מדמה-עקיפה, בשל שילוב מהוסס לעתים של מנוע הבנזין.

למערכת הרגנרציה שני מצבים, אך גם המוגבר לא מאפשר נהיגה בדוושה אחת. סוללת 18.3 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ ונהדר לגלות שהיא כמעט מקיימת: תחת מגבלת המינימום של 25% סוללה, נתון שמתחתיו מנוע הבנזין מצטרף בכל מקרה לפעולה, הצלחנו לנסוע לא פחות מ-94 ק"מ חרישיים ונקיים מזיהום.

המשמעות ברורה. אם אתם נדרשים לנהיגה של פחות מ-100 ק"מ ביום למקום העבודה ובחזרה, ההיברידית הזו תציע לכם חוויה חשמלית מלאה. עם אפס תדלוק בתנאי שיש לכם עמדת טעינה בבית כמובן. אפרופו בית, בסוללה ניתן גם לעשות שימוש לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).

ומה על הצריכה בפועל? אחרי כמעט 1,000 ק"מ של מבחן, אליו יצאנו עם סוללה מלאה ובמהלכו טענו שוב באופן מלא, השגנו צריכת דלק ממוצעת של 19.5 ק"מ לליטר, נתון טוב מאוד בפני עצמו, אם מתעלמים (ובצדק) מנתוני צריכת הדלק הלא מציאותיים של כל יצרני הרכב. במקרה זה - 59 ק"מ לליטר.

אם אתם שוקלים לרכוש את הרכב ללא עמדה ביתית, ותמצאו עצמכם נוהגים בו פרקי זמן ארוכים ללא טעינה (כפי שרבים עושים, מניסיון), תעמוד צריכת הדלק על כ-15.5 ק"מ לליטר.

נוחות הנסיעה היא עקב אכילס של המשפחתית הזו. עם 1.7 טון של מרכב לפני נוסעים, היא לא מכונית קלילה ולכיול המתלים בה יש משקל רב. כאן הוא אינו מצטיין. בנסיעה עירונית היא מתקשה לשכך בורות ושיבושים, במהירות שיוט ועומס מלא, ריסון התנועה מעלה-מטה אינו מספק. בידוד רעשי הדרך והרוח לוקה בחסר גם במהירות לא גבוהה.

בהתאם ועקב המשקל והמתלים, היכולת הדינמית פושרת עם זוויות גלגול ניכרות. צמיגי Giti עמם יש לנו ניסיון פחות מוצלח, סיפקו גם כאן אחיזה נמוכה יחסית, בוודאי על כביש עם אספלט בעייתי. מערכות ההגה והבלמים סובלות מהיעדר תחושה, האחרונים הפגינו ספוגיות-יתר.

  • מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק, מומנט מנוע בנזין: 98 כ"ס, 12.4 קג"מ
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי: 198 כ"ס, 30.6 קג"מ
  • הספק, מומנט משולב: 213 כ"ס, 30.6 קג"מ
  • תמסורת: הילוך יחיד, הנעה קדמית
  • אורך: 478 ס"מ
  • רוחב: 183.7 ס"מ
  • גובה: 151.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 271.8 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,710 ק"ג
  • נפח תא מטען: 508 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.5 שניות, 180 קמ"ש
  • צריכת דלק משולבת, פליטת מזהמים: 59 ק"מ לליטר, 38 גרם CO2 לק"מ
  • טווח נסיעה חשמלי: 100 ק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר: 175 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה