דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח

Getting your Trinity Audio player ready...

זה עולם מוטורי חדש, בכל מובן אפשרי. כולנו מבינים כי השינוי בטכנולוגיית ההנעה מייצר התאמות מתבקשות בהרגלי השימוש. אבל מהפכת החשמל משנה גם את יחסי הכוחות בין הקטגוריות השונות, נושא שנדמה ונעלם מעט מעיני הצרכן.

בין היתר, עם תחיית קטגוריות שכמעט נעלמו. למשל משפחתיות גדולות שהתעוררה באדיבותה של טסלה מודל 3 ושפע מתחרותיה. וגם משפחתיות האצ'בק, קטגוריה שעדיין נוכחות בה שחקניות רבות-מוניטין כמו פולקסווגן גולף ומאזדה 3, ונראה היה שדינה להכחד.

והנה, בשנה שעברה תפסו בה דגמים חשמליים נתח שוק של למעלה מ-50%. השנה זה כבר מתקרב לשני שליש, ולכך אחראיים שלושה דגמים בלבד: BYD דולפין, אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט) ו-MG4.

האחרונה הובילה את המכירות בקטגוריה בשנה שעברה, והיבואנית מנסה לחזק את כוחה עוד יותר עם שתי גרסאות חדשות שמצטרפות להיצע - גרסת ביצועים בשם X-Power שכבר נבחנה כאן לאחרונה, וגרסת טווח מוגדל בשם X-Range שבה אנחנו נוהגים כעת לראשונה.

האם טווח נסיעה מובטח של 520 ק"מ, הנתון המרשים ביותר בסביבת המחיר של ה-MG, יהפוך את הגרסה הזו לרבת-מכר חדשה?

סיכום: במדד טווח-לשקל, אין ספק שגרסת ה-X-Range היא קלף מנצח ששלפה יבואנית MG. שכן כעת תוכל לפנות גם ללקוחות שעדיין חוששים מגבלות הטווח, מה גם שתוספת הכוח והביצועים משפרת בהחלט את התחושות מאחורי ההגה עם חיבור נדיר בעולם החשמלי בין נהג למכונה.

זו נקודת חוזקה עיקרית ב-4, זו שמבדלת אותה ממתחרותיה המנותקות יותר. וכך גם תוספת של עוד שנתיים לאחריות יצרן מלאה העומדת כעת באופן לא שכיח על שבע שנים.

  • מתחרים: BYD דולפין, אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט)
  • מחיר: 164 אלף שקלים
  • טוב: התנהגות כביש, עיצוב, ביצועים
  • בסדר: טווח נסיעה, אבזור
  • טעון שיפור: נוחות בעיר, איכות חומרים, מצב "נהיגה בדוושה אחת"
  • ציון: 7

אבל כל הטוב הזה לא מגיע בחינם. סוללות מוגדלות וחישוקי גלגלים גדולי קוטר, פוגעים בנוחות הנסיעה בעיר, היכן שמכוניות אלה מוצאות עצמן תדיר. וגם, התוספת למחיר צנועה אמנם, אבל בכל זאת מביאה את ה-4 לטריטוריה שבה מככבים רכבי פנאי גדולים ושימושיים יותר.

ומה עם הטווח בפועל? לפחות לפי המדידה שלנו, השיפור לא גדול כפי שהובטח. לא מספיק כדי להצדיק את עליית המחיר ובעיקר הפגיעה בנוחות.

מה שונה: בהשוואה לגרסה הפופולארית של הדגם, שצוידה בסוללות 64 קוט"ש ועדיין נמכרת במקביל, גרסת ה-X-Range נהנית ממערך סוללות מוגדל בקיבולת של 77 קוט"ש. תוספת שאחראית לגידול תיאורטי משמעותי של 85 ק"מ בטווח הנסיעה, שמסתכם כאמור ב-520 ק"מ מרשימים.

בפועל, כמו תמיד, התוצאה שונה. בנהיגת מבחן מתונה ברובה השגנו טווח אמיתי של 405 ק"מ, עם צריכת חשמל ממוצעת של 17.6 קוט"ש ל-100 ק"מ.

כדי לחפות על תוספת הקוט"שים בסוללה, קצב הטעינה המהירה עלה ב-9 קילוואט ועומד כעת על 144 קילוואט. אלא שנתון זה מתקבל לפרק זמן קצר בלבד, כך שאת מבחן הטעינה מ-10% ל-80% סיימנו בתוך 37 דקות. במפתיע, מהר בשתי דקות מנתון היצרן, אך איטי בהשוואה לחשמליות עם סוללות בגודל דומה.

גם המנוע זכה לתוספת כוח, ומציע כעת 245 כ"ס (41+) ו-35.6 קג"מ (10.2+). השיפור הזה מביא לקיצור של 1.4 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, שאורכת כעת 6.5 שניות. ה-4 היתה זריזה עוד קודם לכן, והשיפור הזה בהחלט ניכר עם תאוצות משכנעות בכל מצב וכרגיל, הורדת כוח יעילה לגלגלים האחוריים. במילים פשוטות, כוח לא יחסר לכם, בשום מצב.

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת כבעבר בארבע רמות עוצמה, כולל אחת המותאמת למהירות ולתוואי, וכעת נוספה גם אפשרות חמישית לנהיגה ב"דוושה אחת". אלא שזו מייצרת האטה חזקה מאוד, קיצונית מהמקובל ולא נעימה לשימוש לנהג ובוודאי הנוסעים. הבחירה במצבי הרגנרציה מתבצעת באמצעות מסך המגע (פחות נוח), או בהגדרה של אחד משני כפתורי הבחירה המשתנים על גלגל ההגה.

למסך המגע המרכזי נוספה כעת תמיכה מלאה בעברית - שיפור שרבים יעריכו לאור העובדה שיותר מדי מערכות ברכב, כולל השמע והמיזוג, נשלטות מהמסך בלבד.

הגדלת הסוללות הביאה לתוספת משקל לא גדולה של 76 ק"ג (1,751 ק"ג בסך הכל) שמרוכז כולו בתחתית הרכב, ומסייע בכך להנמיך את מרכז הכובד ולצמצם עוד יותר את הרכינה תחת בלימה ופניה הצנועה ממילא.

אלא שהמשקל הנוסף - ויתכן גם ששינוי כיול קל כדי להתמודד עמו - פגע בנוחות הנסיעה. לפגיעה זו תורמים אגב גם צמיגים בחתך נמוך יותר וחישוקים גדולים יותר - 235/45R18 במקום 215/50R17 בגרסת הבסיס - שינוי שלטעמנו מיותר בעליל.

התוצאה היא שהנוקשות האירופית שהערכנו מאוד בגרסת הבסיס, הפכה לבעייתית וה-4 מתקשה כעת לספוג את השיבושים הנפוצים בעיר. בוסף, תוספת הרוחב לצמיג מייצרת רעש ברור בתא הנוסעים.

מה דומה: אחרי אלפי יחידות שעלו על כבישי ישראל, המראה כבר אינו מסובב ראשים אך עדיין נאה, עם קווים חדים וחרטום נמוך, יחידות תאורה מקוריות וספוילר ייחודי מאחור. תא הנוסעים כולל מסך מגע גדול ("10.25), לוח מחוונים דיגיטלי צנוע מידות ("7) וקונסולה צפה לטובת גלגלת מצבי הנהיגה.

כבעבר ראוי לציין כי שימוש בצבעים כהים בתא הנוסעים יוצר תחושה קודרת (יש אפשרות לגוונים בהירים בתוספת תשלום), ואיכות החומרים סבירה בלבד.

תנוחת הנהיגה טובה הודות למושב נהג תומך והגה בעל טווח כוונון רחב. הפלטפורמה הייעודית ובסיס גלגלים ארוך יחסית (270.5 ס"מ) מקנים מרווח טוב לרגלי הנוסעים מאחור, ואלה נהנים גם מרצפה שטוחה כמעט לגמרי.

מצד שני, חסרונם של פתחי מיזוג מאחור הוא עניין בעייתי למדי בקיץ ישראלי וראוי היה להעניק ליושבים שם גם תאורת פנים*. לתא המטען נפח סביר של 363 ליטר (במפתיע 13 ליטר יותר מגרסת הבסיס) והגישה אליו נוחה.

*הערה: בניגוד לפרסום במקור, יש ידיות אחיזה מאחור.

רשימת האבזור ברכב המבחן כוללת מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה מחומם, ריפודי דמוי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 77 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 245 כ"ס / 35.6 קג"מ
  • הנעה: אחורית
  • אורך: 428.7 ס"מ
  • רוחב: 183.6 ס"מ
  • גובה: 151.6 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270.5 ס"מ
  • משקל: 1,751 ק"ג
  • נפח תא מטען: 363 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 6.5 שניות
  • מהירות מרבית: 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 165.5 אלף שקל (164 אלף שקל)

פורסם לראשונה ב- 22.05.24

למאמר זה התפרסמו 47 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה