דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG סייברסטר (מבחן ראשון) - עם חשמל, לפני כולן

Getting your Trinity Audio player ready...

MG אינה עוד יצרנית רכב סינית מהשורה עבור השוק הישראלי. למרות שכן, גם היא סינית וכן, גם היא משווקת כאן מכוניות חשמליות (בין היתר). כי מעבר לכך, היא מותג ראשון מהרפובליקה העממית שהחל לפעול כאן, עשור וחצי לפני שהצונמאי מהמזרח הכה בחופי ישראל וצמח עד כדי 30% מסך מכירות הרכב החדש.

ולאור ההצפה הסינית כאן ובאירופה, היא נדרשת להשקיע יותר במיתוג ולבדל עצמה מהעדר. בין היתר על ידי ניצול מיטבי של מאפיין ייחודי עבור בנות ארצה - היסטוריה מותגית עשירה מהמאה הקודמת, הרבה לפני רכישתה על ידי הענקית הסינית SAIC. עידן בו המותג - אז עדיין בריטי - התמחה בדגמי רודסטר, שני מושבים וגג נפתח. כמו למשל ה-MG-B מ-1962 שיוצרה במשך 18 שנה ביותר מחצי מיליון יחידות, והייתה בזמנו הרודסטר הפופולרית בעולם, תואר אותו איבדה רק כמה עשורים לאחר מכן למאזדה MX-5.

אז MG לקחה את שורשי העבר, חיברה אותם לעתיד והוסיפה לתמהיל את הייחוד המתבקש. התוצאה המרהיבה היא הסייברסטר, רודסטר חשמלית ראשונה בעולם (עזבו את טסלה רודסטר הנושנה שיוצרה ב-2,500 יחידות, במחיר מגוחך ונעלמה, בינתיים ללא שוב). נהגנו בה כבר באירופה והתרשמנו מאוד, עכשיו היא אצלנו כאן בישראל.

סיכום: עוד לפני שמנתחים את איכותיותיה כמוצר, אין דרך - ואין גם סיבה  - להתעלם מהעובדה שהסייברסטר היא אחת המכוניות המיוחדות והמסקרנות ביותר שהגיעו ארצה בשנים האחרונות. גם מכיוון שמדובר בחלוצת קטגוריה חדשה, גם מכיוון שהיא מהממת למראה. וברור, גם כי היא סינית שהביסה את לא אחרת מפורשה בוקסטר, אודי TT או מאזדה MX5 וטויוטה MR2 עתידית ומי לא, בדרך לרודסטר חשמלית.

  • מתחרים: אין
  • מחיר: 349 אלף שקל
  • טוב: מקוריות, מראה, ביצועים
  • בסדר: נוחות נסיעה, טווח
  • טעון שיפור: תפעול, יכולת דינמית
  • ציון: 8

אז במדד תשומת הלב היא מקבלת 10 עגול ואם אפשר היה, גם יותר מכך. בצבע כסף היא אולי עוד מצטנעת, אבל בגוון בוהק כמו אדום למשל, היא אטרקציה שאין כדוגמתה. העניין הוא שגם מעבר לכך, היא מכונית מרשימה. עם תא נוסעים מאוד איכותי וסופר שימושי ביחס לרודסטרים, עם ביצועים טובים עד מסחררים בהתאם לגרסה וטווח נסיעה בהחלט ראוי. אפרופו, בגרסת הנעה אחורית כן תוכלו לצאת לסיור יקבים ברמת הגולן מבלי לעצור פעמיים לטעינה. בהנעה הכפולה זה פחות ילך.

אז מה בכל זאת חסר לה? כיול מוקפד יותר של מערכות מכאניות, מתלים-הגה-בלמים. הם ראויים לגמרי עבור משפחתית דינמית חשמלית, פחות מתאימים למכורי האקשן שבין רוכשי רודסטרים קלאסיות. אין לנו ספק שמי שיעבור מפורשה או מאזדה ירגיש זאת, את המחסור בשובבות וחדוות אקשן. אבל יש לומר ביושר - הם מעטים, מאוד.

עבור כל האחרים, בעיקר קהל חדש שייחשף לפוטנציאל ההנאה במכונית דו מושבית נטולת גג, היא בהחלט תצליח להעיר כל תא רדום של תענוג מוטורי. בטח, היא יכולה להיות יותר זולה מ-350 אלף שקלים כמחיר כניסה, ואולי גם תהיה כזו בהמשך עם מפרט פחות עשיר, אבל גם כעת היא סנסציה חיובית עבור השוק, ומקדמת תדמית חשובה עבור היצרנית. בדיוק מה שב-MG רצו להשיג.

איך נראה: העיצוב משלב קריצה מובנת לשורשים הבריטיים, עם מכסה קדמי ארוך, יחידות תאורה מלפנים המזכירות דגמי רודסטר מהעבר, או אחוריות שמזכירות את דגל היוניון ג'ק. אבל בסך הכל, האיפוק הבריטי נעלם די מהר ואת מקומו תופסת פוזת "תראו אותי". עם מסיטי אוויר סביב למרכב ודלתות נפתחות מעלה באופן חשמלי (מסורבל ואיטי).

עיצוב הפנים ממוקד בנהג, עם קונסולה מרכזית חובקת והרבה מסכים, המון. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מימינו ומשמאלו מסכי מגע ("7 כל אחד, למחשב הדרך ותצוגת נתונים, למערכת הניווט-בידור בהתאמה). מרשים מאוד ויזואלית, מוסתר בצדדים על ידי גלגל ההגה. מסך מגע נוסף בקונסולה המרכזית ("7 לבקרת האקלים, כיוון תמיכה וחימום למושבים ומערכות בטיחות) מחייב הסטת מבט לא בטוחה מטה ואינו נוח לתפעול "על עיוור".

לא ברור אם מעצבי ומתכנני MG התכוונו להטריל את תעשיית הרכב הקלאסית, אבל יצא להם איכשהו. למשל עם ידית אחיזה בקונסולה המרכזית שהגיעה כך נראה מיגואר F-טייפ, או בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) משברולט קורבט C8, ואפילו מתג מצב סופר-ספורט על הגה ומד כוח בלוח המחוונים בדומה לפורשה 911. אהבנו.

פחות אהבנו את תנוחת הנהיגה שלא הושאלה מיצרנית מכוניות הספורט מגרמניה, מספר 1 בתעשיית הרכב בתחום זה. המושב ממוקם גבוה מדי עבור מכונית מסוג זה ופוגם כך בתחושת השליטה המוחלטת של הנהג, והוא בעל תמיכה צדית סבירה בלבד. לא אופטימלי עבור מכונית עם פוטנציאל לייצר כוחות G מרשימים.

איכות החומרים גבוהה מאוד, עם ריפודי עור בכל פינה אפשרית. יש גם תא אחסון גדול מאחורי המושבים, ותא מטען שימושי יחסית (249 ליטר) מאחור, אך ללא תא נוסף מתחת למכסה הקדמי וחבל.

רשימת האבזור ארוכה ומרשימה, כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות ומפתח חכם. וכמובן גג בד אותו ניתן לפתוח או לסגור חשמלית כמובן בתוך 15 שניות במהירות של עד 50 קמ"ש.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. נציין כי מערכות הבטיחות נדרכות מחדש בכל יציאה מהרכב גם מבלי לדומם אותו, ומחייבות ביטול מחדש בכל חזרה אליו.

איך נוסע: למבחן בחרנו בגרסת הבסיס, עם מנוע אחורי המשחרר 340 כ"ס והנעה אחורית. אז נכון, הביצועים הם לא של מכונית-על אקזוטית כמו הגרסה כפולה ההנעה (510 כ"ס, 3.2 שניות ל-100 קמ"ש), אבל 5 שניות ל-100 קמ"ש מספיקים לכל זינוק הגיוני עם אספקת כוח מיידית כמקובל במנוע חשמלי.

היתרון המשמעותי של גרסת הבסיס הוא בצריכת חשמל נמוכה משמעותית – 16 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע המבחן שמאפשרים טווח ריאלי של 450 ק"מ, כ-100 ק"מ יותר מהגרסה הבכירה בתנאים דומים. טעינה מהירה (145 קילוואט) מבטיחה מילוי סוללה מ-10% ל-80% ב-38 דקות. במפתיע, מדדנו לה 5 דקות פחות מכך.

מערכת בלימה רגנרטיבית כוללת אפשרות בחירה בין שלושה מצבים קבועים מראש, העוצמתי ביותר יעיל לנהיגת "דוושה אחת" בעיר ובפקק, מצב אוטומטי משנה את העוצמה בהתאם לנתוני הרדאר ופעולות מעט תזזיתית.

בכל מקרה, תפעול המערכת אינו אינטואיטיבי. המנוף השמאלי מאחורי גלגל ההגה (הימני משנה את מצבי הנהיגה) אחראי לכך ומחייב סדר הורדה או העלאה מלאים (1-2-3-2-1) בכל פעם שרוצים להחליף מצבים. וזה מסורבל בדיוק כמו שזה נשמע.

הסייברסטר משתמשת בפלטפורמה ייעודית (MSP) המשותפת ל-MG4 המשובחת, עם הקשחה מתבקשת כתוצאה מהסרת הגג ועם מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים לשיפור ההיגוי. MG גם מבטיחה חלוקת משקל מאוזנת בין הצירים ומרכז כובד נמוך גם ממכוניות על.

התוצאה סבירה, אבל לא יותר מכך. ניכר כי יש עוד לא מעט עבודה עם קפיצים ובעיקר בולמי זעזועים שמתקשים לרסן את המסה הכבדה ומייצרים תנודות מרכב, בעיקר בנסיעה מהירה בכבישים לא איכותיים השכיחים בישראל. אין כאן צורך בהשקעה ענקית ולכן אין לנו ספק ששיפור יגיע בהמשך.

בנסיעה עירונית היא נוחה יחסית, בין היתר הודות לחישוקים קטנים יותר מהגרסה הבכירה ("19 לעומת "20) וחתך צמיגים גבוה במעט שמסייע לספוג שברי אספלט.  למצוא חניה בעיר זה יהיה קצת יותר מורכב, שכן היא רודסטר גדולה. בהשוואה לב.מ.וו Z4, מהבודדות בקטגוריה שעדיין משווקת, היא רחבה בכ-5 ס"מ עם בסיס גלגלים ואורך כללי ארוכים בכ-20 ס"מ.

בהתאם לכיול המתלים הפחות משכנע, גם היכולת הדינמית אינה מבריקה ונמוכה מהטובות במחלקת הבנזין. וגם בסעיף זה ההנעה האחורית מומלצת, שכן היא מסירה כ-100 ק"ג מהחרטום ומשפרת בכך משמעותית הנכונות לשינוי כיוון. מערכות ההגה והבלמים מגיעות מהספקים המוערכים בתעשייה (בוש וברמבו בהתאמה), אך גם כאן ניכר שחסר כיול מוקפד יותר.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 77 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 340 כ"ס / 48.4 קג"מ
  • הנעה: אחורית
  • אורך: 453.5 ס"מ
  • רוחב: 191.3 ס"מ
  • גובה: 132.9 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 269 ס"מ
  • משקל: 1,885 ק"ג
  • נפח תא מטען: 249 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5 שניות
  • מהירות מרבית: 195 קמ"ש
  • כריות אוויר: 4
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר: 349 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה