דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן ID פולו (נהיגה ראשונה) – רוצה לחזור למקורות

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: פולקסווגן ID פולו
  • מתחרים: רנו 5, פיג'ו e-208
  • מתי אצלנו: סוף 2026
  • מחיר משוער: 150 אלף שקל
  • בעד: איכויות נסיעה, תא נוסעים, ביצועים
  • נגד: בידוד רעשים

בגדול: העשור האחרון היה אחד הקשים והמאתגרים בהיסטוריה הארוכה של פולקסווגן, מענקיות תעשיית הרכב והגדולה באירופה. שורת משברים וצרות, כשהמשמעותית שבהן היא כמובן שערוריית דיזלגייט שעלתה לגרמנים למעלה מ-100 מיליארד אירו, חיסלה מעשית את אמון הציבור בדיזל החשוב כל כך לקונצרן ושלחה את הענקית אל החשמל, ממנו נמנעה במשך שנים. וגם זלזלה קשות בטסלה, אבל זה סיפור עצוב אחר.

אז כן, פתאום חשמל, עם סדרת דגמים חדשה בעלי פלטפורמה ייעודית ומתקדמת לזמנה. אבל זה לא הצליח. בעיקר משום שפולקסווגן פעלה בפאניקה, ובדרכה לנסות ולסגור את הפער העצום מול חלקים נרחבים בתעשייה שכבר התבססו בעולם החשמל, וכמובן המהפיכה הסינית שהחלה, נטשה את ה-DNA שהפך אותה בעידן הבנזין-דיזל ליצרנית האהובה באירופה. וכל אותם לקוחות שרצו לעבר לחשמל וגם יכלו, לא מצאו בדגמים של פולקסווגן את, ובכן, פולקסווגן.

כעת, תחת הנהלה חדשה לקונצרן ולמותג, היא מנסה שוב. למודת ניסיון ומצולקת קרבות והפסדים, עם ביקורת לקוחות לא מחמיאה ונדירה, פולקסווגן בוחרת לנסות ולחזור לבסיס שהביא אותה למעמדה. וה-ID פולו, חשמלית ראשונה שמוצמד לה שם ותיק בשונה משיטת המספור הלא ברורה בעבר, היא הראשונה.

על בסיס פלטפורמה מודרנית (MEB+) שפותחה על-ידי קופרה ותשמש גם את הראבאל עבור הספרדים, את סקודה אפיק עבור הצ'כים בעוד הגרמנים ישתמשו בה מלבד ל-ID פולו גם ל-ID1 (שם זמני) כמיני עירונית ו-ID-קרוס כרכב פנאי קטן. והוזמנו להיות מהבודדים בעולם שנוהגים באב-טיפוס ראשוני, כדי לבדוק האם יש מקום לאופטימיות.

עיצוב ותא נוסעים: את העיצוב החיצוני עדיין לא ניתן לחשוף במלואו, אלא רק של רכבי הניסוי עם מדבקות הסוואה מקוריות. אך זכינו לראות אותו ואפשר לספר שהוא שומר על דימיון ניכר לקונספט הראשוני מלפני שנתיים וחצי, שאז עוד נקרא ID2. והיא נראית פולקסווגן לכל דבר ועניין, מאמצת מוטיבים מסורתיים מהפולו הראשונה, כולל בתי גלגלים וקורה C מודגשים, עם ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסלקות לטובת כאילו-מראה שלוש דלתות, כמו גרסת המקור. אהבנו גם את יחידות התאורה הראשיות מלפנים (מטריקס-לד) ומאחור, אבל לדעתנו היה ניתן לוותר על שימוש בפס תאורה מחבר כמו כולם, בעיקר האחורי שנראה מעט מצועצע.

את תא הנוסעים עדיין לא ניתן להראות, אבל אפשר לדווח שפולקסווגן הקשיבה היטב לביקורת וחזרה לתפעול באמצעות מתגים לבקרת האקלים ולמערכת השמע, וגם אלה שעל ההגה (בעיצוב שתי צלעות, כמו בפולו המקורית) נוחים בהרבה לשימוש. אלה של פתיחת הדלתות קצת פחות, אבל ניתן להתרגל אליהם. ותודה לפולקסווגן שנטשה את מנגנון פתיחת החלונות הגרוע בעולם וחזרה לארבעה מתגים קונבנציונאליים - אחד לכל שמשה.

יש גם לוח מחוונים גדול ID (10.25") ומסך מגע איכותי ("13) עם מערכת תפריטים אינטואיטיבית. ויש גם נוסטלגיה, למשל אפשרות לתצוגת לוח מחוונים של הגולף GTI המקורית, בעוד שעל מסך המגע אפשר להציג מחוון אנלוגי של רדיו או קלטת אם אתם משתמשים בספוטיפיי, וגם תצוגת מחוונים אנלוגית לשעון, מד המרחק ואחוזי הסוללה. נפלא!

למרות השימוש בחומרים ממוחזרים התחושה איכותית, עם דיפוני בד מרשימים ותאורת אווירה עשירה. יש גם אופציה לחלון שמש עם וילון כיסוי אטום לחלוטין, כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים ומצלמות חניה היקפיות. אפרופו, מושב הנהג מציע נוחות ותמיכה טובות מאוד, עם תנוחה מצוינת ושדה ראיה טוב לפנים ולצדדים, בעוד בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) נמצא מימין להגה ומפנה מקום לתאי אחסון גדולים ביו המושבים.

בהשוואה לפולו בנזין היא קצרה ב-2 ס"מ (405 ס"מ) אבל רחבה ב-6.5 ס"מ (181.5 ס"מ), גבוהה ב-8 ס"מ (153 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (260 ס"מ). תכנון מתקדם ורצפה שטוחה מקנים ליושבים מאחור מרחב מחיה טוב בהרבה מגרסת הבנזין, דומה לזה של הגולף הגדולה יותר. נפח תא המטען גדול אפילו מהגולף (435 ליטר, 55+) עם תא גדול נוסף מתחת לרצפה.

פולקסווגן מבטיחה שיפור נרחב של היצע מערכות הסיוע לנהיגה, כולל מעבר נתיב אוטומטי, זיהוי רמזורים וחניה אוטומטית בשליטה באמצעות אפליקציה ייעודית.

מנועים וביצועים: הפולו תוצע עם אפשרות בחירה בין כמה מערכות הנעה (קדמית) – עם 116 או 135 כ"ס הניזונים מסוללת LFP בקיבולת 37 קוט"ש והבטחה לטווח צנוע של 300 ק"מ, או 211 כ"ס וסוללת NMC בקיבולת 52 קוט"ש ו-450 ק"מ כמו באב-טיפוס בו נהגנו.

נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל היא מרגישה נמרצת למדי, גם בזינוק מהמקום ועוד יותר מכך בשיוט במהירויות גבוהות עם תחושה קבועה של עודף כוח המאפשר יציאה בטוחה לעקיפה. ה-ID פולו תוצע בעתיד גם בגרסת GTI, חשמלית ראשונה עם שילוש האותיות המפורסם, ו-226 כ"ס שעוברים לגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.

למערכת הרגנרציה מצב B סופר-עוצמתי המופעל דרך בורר מצבי הנסיעה ומאפשר נהיגה בדוושה אחת, אבל את המעבר בין שאר המצבים תאלצו לבצע ממסך המגע, סידור פחות נוח - שהופך את הפעולה ללא מומלצת - ממנופי שליטה ידנית. יש גם מצב אדפטיבי המתאים את העוצמה למשתמשי ותנאי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר, מה-GPS ומזיהוי תמרורים, ופועל היטב ברוב הסיטואציות.

טעינה מהירה בקצב 90 קילוואט לסוללה הקטנה מאפשרת מילוי מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-27 דקות, בעוד לגדולה קצב של 130 קילוואט והיא תסיים את המילוי הקלאסי ב-23 דקות, 10 דקות פחות מרנו 5.

נוחות והתנהגות: הסוללה המשולבת במרכב אמורה לשפר את הקשיחות המבנית בעוד מערך המתלים שומר על תצורה דומה לפולו בנזין (מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור), אבל בתכנון חדש מהיסוד. על כיול המערכות הדינמיות חתום פלוריאן אומבך, בעברו אחראי על כיול המערכות המכאניות בבואגטי שירון.

וזה הצליח לו. המתלים מספקים איזון מושלם בין יכולת ספיגת שיבושים במהירות נמוכה ושמירה על ריסון מופתי של המרכב במהירות גבוהה, באופן שדי מוכר מפולקסווגן של פעם. היכולת הדינמית היא כמיטב המסורת, עם מגבלות אחיזה גבוהות ותחושה צפויה ובטוחה. בעיקר הרשימה התחושה הטבעית מדוושת הבלם, מהטובות בה נתקלנו בעידן החשמלי.

הביקורת העיקרית היא לבידוד הרעשים, עם אוושת תמסורת מטרידה במהירות נמוכה ורעשי דרך בשיוט. אנשי היצרנית מבטיחים כי אלה יעלמו בגרסאות הייצור הסדרתי. נבחן ונדווח.

סיכום: הרושם הראשוני שהותירה פולקסווגן ID פולו בהחלט מעורר אופטימיות. נראה כי היצרנית הצליחה סוף סוף לשלב בין הנעה חשמלית מודרנית ואיכויות הליבה של המותג - איכות תא נוסעים, תפעול נוח, שימושיות ואיכויות נסיעה. תג המחיר שלה באירופה יתחיל ב-25 אלף אירו, מה שיציב אותה בדיוק בין פולו לגולף בנזין, ויהפוך אותה נגישה עבור לקוחות ותיקים.

אצלנו הסיפור קצת שונה, שכן בכסף ישראלי מדובר בכ-150 אלף שקל, סכום שמאפשר לרכוש דגמי פנאי גדולים ומאובזרים יותר מסין. האם לקוחות ותיקים של המותג הגרמני יוותרו על הגודל לטובת האיכות? גם ביבואנית שואלים את עצמם.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 52 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 211 כ"ס / 29.5 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 405.3 ס"מ
  • רוחב: 181.6 ס"מ
  • גובה: 153 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 260 ס"מ
  • משקל: 1,515 ק"ג
  • נפח תא מטען: 435 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: אין נתון
  • מהירות מרבית: אין נתון
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר משוער: 150 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת פולקסווגן

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות