ניסאן חשפה דור חדש ותשיעי של הסנטרה, המשפחתית הקומפקטית שמיועדת בעיקר לשוק האמריקאי, מגיעה ממנו גם לישראל ומנסה להתחרות במאזדה 3, טויוטה קורולה ודומות להן. בישראל היא משווקת רק בשנים האחרונות, ובמחיר התחלתי של 155 אלף שקלים.
למרות שניסאן מגדירה את הסנטרה כ"חדשה לחלוטין", השינויים דווקא קלים. המידות כמעט ולא השתנו, עם אורך של 465.5 ס"מ (1.5+), רוחב וגובה זהים (181.5 ו-145 ס"מ בהתאמה) ובסיס גלגלים שדווקא התכווץ בס"מ ל-270.5.
כבעבר זו סדאן-ארבע-דלתות קלאסית, הפעם עם חרטום בעל יחידות תאורה צרות המחוברות ביניהן ופגוש קדמי עם פתחים אלכסוניים במקום אופקיים. מאחור יש יחידות תאורה צרות ומחוברות ובפרופיל עלה פס הכרום מתחתית החלונות לחלקן העליון. קו חלונות ישר במקום מתעקל מאחור משלים את המראה החדש.
בתא הנוסעים השינוי הבולט ביותר הוא ברמות הגימור הגבוהות, עם מסך מולטימדיה חדש וגדול מבעבר ("12.3), שיחובר למסך בגודל זהה המחליף את לוח המחוונים הקלאסי. לראשונה יש גם מתגי מגע למערכת המיזוג במקום מתגים פיזיים ופתחי המיזוג הוחלפו מעגולים למלבניים.
ניסאן תשווק את הדור החדש בארבע רמות גימור, כולל "SL" בכירה ו-"SR" "ספורטיבית", הכוללת חלקי מרכב וחישוקים צבועים בשחור למראה דינמי יותר, אך לא תוספת כוח או שינויים אחרים.
בתחום הביצועים אין חדש. הסנטרה החדשה מאמצת את אותה יחידת כוח של קודמתה, בנזין ללא סיוע חשמלי, עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר ו-149 כ"ס. הכי רטרו שיש. את הכוח לגלגלים הקדמיים מעבירה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
ניסאן לא מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם, כמקובל באמריקה ברוב הדגמים. נתון תצרוכת הדלק המוצהר, 14.8 ק"מ לליטר, גבוה משמעותית מהסנטרה ה"ישראלית" (17.2), זאת משום שניסאן משתמשת בארה"ב בתקן ה-EPA המחמיר מתקן ה-WLTP הנדרש מיבואנים בארץ.
מלבד שינויי העיצוב, ולמרות הדריכה במקום במערכת ההנעה, ניסאן מבטיחה בכל זאת שיפור ליכולת הדינמית תודות לקשיחות מבנית גבוהה מבעבר. זו אמורה לשפר גם את נוחות הנסיעה ולהפחית רעידות הגה. מהנדסי היצרנית ביצעו גם שינויים לפתחי האוורור השונים בתחתית המרכב, לטובת בידוד רעשים טוב יותר.
שיווק ניסאן סנטרה החדשה יחל בארה"ב בחודשים הקרובים. בשלב זה לא ידוע מתי יחל שיווק הדגם החדש גם בישראל, או אם יחול שינוי במחיר.
רגע תכירו לי כמה פחות מחמישים מכרו לשוק הפרטי המרכב הזה שאף אחד לא רוצה לקנות . למה שקרסו עלק פריזבי בשםב המגוחלך שבחרו למגכור הכל תייבא את זה ארצה? גםה דגם הקודם ל היה בידוק נשוא מחמאות על שום דבר וניסן ממשיכ הלקרטע אחרי הונדה המובסת הראשית בתעשיית הרכב היפנית
מי יקנה? שוק הסדאן בארץ הוא פחות מ10% שם נמכרים הקורולה והאלנטרה לליסינג והן כדאיות בגלל הנחה לרכב מהעבודה בשל היותן היברידיות. גם האוקטביה טובה בגלל פרקטיקה ואיכות נסיעה. אבל מה יש לסנטרה למכור? לא נראה לי שימכור יותר מ300 בשנה.
זה רכב קטן מדי בשבילי ובשביל דני מטורונטו!
אני ודני מטורונטו אוהבים רק רכבים גדולים.
רק בנזין בלי חשמל.
3 תפסיק להתחזה לדני ידידי מטורונטו. זה מטופש ולא נאה.
זה רכב קטן מדי בשבילי ובשביל דני מטורונטו!
אני ודני מטורונטו אוהבים רק רכבים גדולים.
4. תפסיק להתחזות אלי, טיפשון.
6. אתה צודק לגבי 4, הוא מתחזה.
רק בנזין בלי חשמל