בקצרה:
- יבואנית טויוטה תחדש את שיווק הקורולה
- הפעם לא מטורקיה, אלא מיפן
- צפויים הבדלים במראה החיצוני לעומת הדגם המוכר

הקאמבק בדרך: לפני שנה בדיוק נעצר הייבוא של טויוטה קורולה לישראל, בשל החרם שהטיל נשיא טורקיה ארדואן. ולמרות שהיבואנית החזירה בינתיים להיצע את הקורולה סטיישן שמיוצרת באנגליה, עדיין הורגש מחסור בגרסת הסדאן הפופולרית בציי הרכב, כמענה ליונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה.
כעת נודע למערכת iCar כי יבואנית טויוטה מנסה למצוא פתרון שיחזיר את הקורולה סדאן לישראל, הפעם בייצור יפני ובתקינה אמריקאית או קנדית. אם הכל יתרחש כמתוכנן, הייצור ביפן עבור השוק הישראלי יחל לקראת סוף השנה הנוכחית, ולכאן היא תגיע כמה שבועות לאחר מכן.

מה עוד צריך לדעת: הקורולה המשווקת בצפון אמריקה שונה במעט מזו שנמכרה כאן, בעיקר בעיצוב יחידות התאורה מלפנים ומאחור. בנוסף, כמקובל בדגמים עם תקינה אמריקאית, היא צפויה להגיע לכאן עם מראות צד קטנות. פערים נוספים, כמו תצוגת המהירות, הטמפרטורה או תחנות הרדיו, צפויים לעבור התאמה ליחידות המידה המקובלות בישראל.
יחידת ההנעה צפויה להיות ההיברידית המוכרת של הקורולה, עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ולצידו מנוע חשמלי, בהספק משולב של 140 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים רציפה ולהנעה קדמית. גרסאות הבנזין, שעדיין משווקות בארה"ב, לא יגיעו לישראל.

מה אנחנו חושבים: הקורולה סדאן היא מהדגמים הפופולריים ביותר בישראל כבר שנים ארוכות, ולכן היא גם היתה הנפגעת העיקרית מהחרם הטורקי. החזרה הצפויה שלה היא בשורה משמחת לקהל הלקוחות (וגם ליבואנית כמובן), אבל שאלת המחיר עדיין נותרה פתוחה. שכן הייבוא מיפן ארוך ויקר יותר, וגם דורש תשלום מכס בגובה 7% שלא הוטל על הקורולה הטורקית. אם היא תצלח את המשוכה הזו ותציג מחיר תחרותי, הקורולה עשויה לחזור במהירות לצמרת טבלת המכירות.