דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סטלנטיס משביתה מפעלים באירופה, JLR לא חזרה לפעילות

Getting your Trinity Audio player ready...

קונצרן הענק סטלנטיס עוצר ייצור בשישה מפעלים ברחבי אירופה, זאת בתגובה לירידה בביקוש למותגיו ביבשת. היצרנית המורכבת ממגוון מותגי רכב אירופים ואמריקאים, הודיעה כי תשבית מפעלי ייצור של פיאט, ג'יפ, אלפא רומיאו, אופל ו-DS, כדי לצמצם את מלאי המכוניות ממותגים אלה, נוכח נתוני מכירות מאכזבים.

ייצור פיאט פנדה ואלפא רומיאו טונאלה בפומיליאנו, סמוך לנאפולי באיטליה, יושהה בין 29 בספטמבר ל-6 באוקטובר; ייצור דגמי DS 3 ואופל מוקה יושהה בפואסי, צרפת, בין 31-13 באוקטובר, כך על-פי הודעת היצרנית. סטלנטיס תשהה את הייצור גם במפעל טיכי שבפולין, בו מיוצרות פיאט 600, אלפא רומיאו ג'וניור וג'יפ אוונג'ר, את פס הייצור באייזנאך, גרמניה ושני מפעלים בספרד, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.

על-פי נתוני דאטה-פורס, מכירות הרכב באירופה דווקא עלו במעט (0.3%) בשמונת החודשים הראשונים של השנה, אך אלו של מותגי סטלנטיס צנחו ב-6.6%. ביצרנית, המחזיקה במותגי אבארט, אופל, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', מזראטי, סיטרואן, פיז'ו, ראם ו-DS, הודיעו כי הם "מתכננים להתאים את קצב הייצור למצב השוק המאתגר באירופה, ולהתאים את המלאים באופן היעיל ביותר עד לסוף השנה".

בעוד דגמים מרכזיים של היצרנית סובלים מירידה במסירות, בסטלנטיס תולים עדיין תקווה בהצלחה משמעותית יותר של סיטרואן C3 ו-C3 איירקרוס, אופל פרונטרה ופיאט גרנדה פנדה, מהדגמים הזולים ביותר שהיא משווקת באירופה.

בביקוש למכוניות היצרנית פגע לא רק מצבה באירופה, אלא גם מלחמת הסחר עם ארה"ב. רכב הפנאי אלפא רומיאו טונאלה, למשל, ספג מהלומה באמריקה כתוצאה ממכסים שהטיל ממשל טראמפ על מכוניות מיובאות מאירופה. על-פי מקורות ביצרנית, ההחלטה לעצור את ייצור פיאט פנדה הוותיקה נובעת מ"צרכים לוגיסטיים" הנוגעים לשדרוג המפעל האיטלקי וכתוצאה מירידה עונתית בביקוש לדגם מצד ציים וחברות השכרה.

גם יגואר-לנד רובר מושבתים

והצרות ממשיכות גם עבור מותג הרכב הבריטיים-הודים יגואר ולנד רובר. השפעתה של מתקפת הסייבר אשר השביתה את כלל פעילות המותגים בפסי הייצור בבריטניה, וגרמה לכאוס בכל שרשרת האספקה לרבות "אובדן" כ-40 אלף מכוניות בדרכן ללקוחות, אינה פוסקת בינתיים.

היצרנית שהודיעה לפני כשבוע כי תחדש את פעילותה ב-24.9 (אתמול, יום ד'), עידכנה כי היא מאריכה את עצירת הפעילות היזומה עד תחילת ה-1 באוקטובר (יום ד') - חדשות טובות ליצרנית המתמודדת ממילא עם ירידה חדה בביקוש.

מצבה של יגואר אינו מזהיר גם בשוק הישראלי, שכן מותג היוקרה הבריטי לא מכר במהלך 2025 אף לא מכונית אחת, לעומת 11 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד. לנד רובר לעומת זאת מסרה השנה כמעט כפליים לעומת אשתקד, עם  553 כלי רכב חדשים במהלך שמונת החודשים הראשונים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה