סטלנטיס משביתה מפעלים באירופה, JLR לא חזרה לפעילות
סטלנטיס משביתה מפעלים באירופה, JLR לא חזרה לפעילות
שישה מפעלים של הקונצרן האיטלקי-צרפתי-אמריקאי המייצר בין היתר את פיאט, אלפא רומיאו, אופל ו-DS באירופה, יושבתו למשך שבוע לפחות בגלל ירידה בביקוש. וגם, לנד רובר-יגואר מאריכה את עצירת הפעילות בשבוע נוסף
קונצרן הענק סטלנטיס עוצר ייצור בשישה מפעלים ברחבי אירופה, זאת בתגובה לירידה בביקוש למותגיו ביבשת. היצרנית המורכבת ממגוון מותגי רכב אירופים ואמריקאים, הודיעה כי תשבית מפעלי ייצור של פיאט, ג'יפ, אלפא רומיאו, אופל ו-DS, כדי לצמצם את מלאי המכוניות ממותגים אלה, נוכח נתוני מכירות מאכזבים.
ייצור פיאט פנדה ואלפא רומיאו טונאלה בפומיליאנו, סמוך לנאפולי באיטליה, יושהה בין 29 בספטמבר ל-6 באוקטובר; ייצור דגמי DS 3 ואופל מוקה יושהה בפואסי, צרפת, בין 31-13 באוקטובר, כך על-פי הודעת היצרנית. סטלנטיס תשהה את הייצור גם במפעל טיכי שבפולין, בו מיוצרות פיאט 600, אלפא רומיאו ג'וניור וג'יפ אוונג'ר, את פס הייצור באייזנאך, גרמניה ושני מפעלים בספרד, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.
על-פי נתוני דאטה-פורס, מכירות הרכב באירופה דווקא עלו במעט (0.3%) בשמונת החודשים הראשונים של השנה, אך אלו של מותגי סטלנטיס צנחו ב-6.6%. ביצרנית, המחזיקה במותגי אבארט, אופל, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', מזראטי, סיטרואן, פיז'ו, ראם ו-DS, הודיעו כי הם "מתכננים להתאים את קצב הייצור למצב השוק המאתגר באירופה, ולהתאים את המלאים באופן היעיל ביותר עד לסוף השנה".
בעוד דגמים מרכזיים של היצרנית סובלים מירידה במסירות, בסטלנטיס תולים עדיין תקווה בהצלחה משמעותית יותר של סיטרואן C3 ו-C3 איירקרוס, אופל פרונטרה ופיאט גרנדה פנדה, מהדגמים הזולים ביותר שהיא משווקת באירופה.
בביקוש למכוניות היצרנית פגע לא רק מצבה באירופה, אלא גם מלחמת הסחר עם ארה"ב. רכב הפנאי אלפא רומיאו טונאלה, למשל, ספג מהלומה באמריקה כתוצאה ממכסים שהטיל ממשל טראמפ על מכוניות מיובאות מאירופה. על-פי מקורות ביצרנית, ההחלטה לעצור את ייצור פיאט פנדה הוותיקה נובעת מ"צרכים לוגיסטיים" הנוגעים לשדרוג המפעל האיטלקי וכתוצאה מירידה עונתית בביקוש לדגם מצד ציים וחברות השכרה.
גם יגואר-לנד רובר מושבתים
והצרות ממשיכות גם עבור מותג הרכב הבריטיים-הודים יגואר ולנד רובר. השפעתה של מתקפת הסייבר אשר השביתה את כלל פעילות המותגים בפסי הייצור בבריטניה, וגרמה לכאוס בכל שרשרת האספקה לרבות "אובדן" כ-40 אלף מכוניות בדרכן ללקוחות, אינה פוסקת בינתיים.
היצרנית שהודיעה לפני כשבוע כי תחדש את פעילותה ב-24.9 (אתמול, יום ד'), עידכנה כי היא מאריכה את עצירת הפעילות היזומה עד תחילת ה-1 באוקטובר (יום ד') - חדשות טובות ליצרנית המתמודדת ממילא עם ירידה חדה בביקוש.
מצבה של יגואר אינו מזהיר גם בשוק הישראלי, שכן מותג היוקרה הבריטי לא מכר במהלך 2025 אף לא מכונית אחת, לעומת 11 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד. לנד רובר לעומת זאת מסרה השנה כמעט כפליים לעומת אשתקד, עם 553 כלי רכב חדשים במהלך שמונת החודשים הראשונים.
לפונטו יש בישראל עדת מעריצים קבועה.
רכב כזה אם היה מיובא ונמכר ב לפחות 60 תשלומים ללא ריבית והצמדה - היה להיט.
ולא - הצרכן לא מעוניין שגם יימכרו לא רכב במחיר שערוריתי וגם יבקשו ממנו לממן את היבואן עם ריבית והצמדה .
הלואה קונים מבנק ולא מיבואן רכב.
מי אלו 553 האנשים שמצטערים שקנו לנד רובר? רכב שעד 100,000 ק״מ אתה משלם את עלות הרכב בתיקונים ובסוף אחרי 5 שנים מוכר אותו ב 20% מעלות הרכישה
פח על גלגלים
איך הם יצליחו עם מנועי 1.2 עם רצועות מתפוררות (בגרסא הקודמת), ומבחר ריקולים במנועי 1.2 הנוכחיים?
גם בדיזל 1.5 יש ריקולים ומנועים שכבר התקלקלו בגלל שרשרת התזמון הקלוקלת.
היחיד שסביר הוא מנוע ה- 1.6 180 כ"ס, אבל אותו הם דוחפים לפלאג-אין הייבריד היקרה, שכמעט אף אחד לא קונה (אם היו מחזירים את ה- 3008 רק עם ה- 1.6 - זה היה טוב, כי זה היה הרב-מכר שלהם).
אני מניח שהסינים לוטשים עיניים ומחכים שהמותג יקרוס.
את פיז'ו בטח צרפת תציל (ואולי גם את סיטרואן).
את קרייזלר - ארה"ב תציל.
לגבי פיאט - לא בטוח שלאיטליה יש מספיק כח בשביל להציל. וכל שאר המותגים יימכרו במחירי שחיטה ,לחברות שונות (בטח הרוב סיניות).