דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

התגעגעתם לפיג'ו 208GTi? אז היא חוזרת, עם חשמל כמובן

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו חשפה סוף סוף גרסה ספורטיבית ראשונה שעושה שימוש בהנעה חשמלית, ומבססת אותה על ה-E-208 ששווקה בעבר גם בישראל, אך מציעה הספק יותר מכפול. זאת כחמישה חודשים לאחר שדיווחנו לראשונה על כוונתה, ומספר שבועות לאחר שהתפרסמו פרטים נוספים. פיג'ו לא מפרסמת בינתיים את מחיר ה-208GTi, ובשלב זה לא ברור אם או מתי תוצע גם בישראל.

ה-GTi החשמלית הראשונה שואבת השראה מהדגם שהחל את הכל בפיג'ו, ה-205GTi הזכורה לטובה, ממכוניות הביצועים (הוט האצ') הזכורות לטובה של שנות ה-80, ולהיט מכירות אפילו בארץ הקודש. זו הוצעה בגרסת 1.6 ליטר "עממית" (115 כ"ס) ובהמשך בדגם נחשק עוד יותר, עם מנוע 1.9 ליטר (128 כ"ס), שנחשב כיום לרכב אספנות נחשק.

ל-208GTi מנוע חשמלי שמספק 280 כ"ס ו-35.1 קג"מ והנעה קדמית. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ותגיע למהירות מרבית מוגבלת של 180 קמ"ש - במטרה לשמור על הסוללה מהתרוקנות מהירה מדי.

טווח הנסיעה התיאורטי צנוע במפתיע, 350 ק"מ בלבד לעומת 208 חשמלית "רגילה" עם 350 עד 420 ק"מ. ל-GTi סוללה בקיבולת 54 קוט"ש ויכולת טעינה מהירה של עד 100 קילו-ואט. באמצעות עמדה כזו ניתן להטעין מ-20 ל-80 אחוזים בתוך כחצי שעה, בעוד טעינה ביתית רגילה (7.4 קילו-ואט) תארך ארבע שעות ו-40 דקות.

דגמי ה-GTi של פיג'ו נודעו, במיוחד בתחילת הדרך, כאמת המידה ליכולת דינמית. ויצרנית הרכב הצרפתית מבטיחה בהתאם שורת שיפורים ביחס ל-208 רגילה. בין היתר הנמכת מרכב ב-30 מ"מ, מפסק סרנים רחב ב-56 מ"מ מלפנים ו-27 מאחור, כיול שונה להיגוי ואפשרות ניתוק של בקרת היציבות. כדי לשפר את יכולת הורדת הכוח לכביש ובמטרה להקטין את לוחמת ההגה הצפויה מרכב כה חזק והנעה קדמית, ה-GTi החדשה מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה.

את הפן הדינמי ישלימו צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2 במידה 215/40, עם חישוקי "18 בעיצוב רטרו המזכיר במידה מסוימת את חישוקי ה-205, לצד מערך בלימה משופר מלפנים עם דיסקים גדולים יותר (355 מ"מ). ואם כבר עסקנו בעיצוב, יש גוון אדום חדש למרכב (כן, בהשראת ההיא), סמל פיג'ו עם פס אדום, סבכה קדמית אגרסיבית בשחור עם נגיעות אדומות, כנף אחורית שחורה עם תחתית אדומה, מרכב רחב יותר בבתי הגלגלים ומסיטי רוח מלפנים ומאחור מתחת לפגושים.

בתא הנוסעים נמשך מוטיב ה"אדום": בין היתר עם שטיחים, חגורות, גימור למושבים (שעוצבו מחדש בהשראת ה-205GTi 1.9), תפרים בקונסולה הקדמית ועוד. מבחינת אבזור ה-GTi תציע מפרט דומה לגרסאות בכירות רגילות של ה-208.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה