בקצרה:
- טסלה עידכנה את דגמיה הבכירים
- טווח הנסיעה גדל, העיצוב כמעט ולא השתנה
- השניים עדיין לא זמינים לרכישה בישראל

עדכון מינורי: טסלה חשפה מתיחת פנים לצמד הדגמים הבכירים שלה, מהוותיקים בתעשיית שבקושי השתנו מאז הוצגו - מודל S ב-2012, מודל X ב-2015. כעת הם זכו לעדכון מראה קל ושדרוג טכנולוגי מינורי. במפתיע, למרות הקשיים שחווה טסלה עם הצניחה החדה במכירות ברחבי העולם, המחיר (בארה"ב) דווקא התייקר ב-5,000 דולר. אצלנו, נכון לעכשיו, הם עדיין לא זמינים לרכישה.
השינוי במראה החיצוני כולל עדכון קל לפגושים הקדמיים, מה שמאפשר לטסלה להצהיר על שיפור בהצמדה במהירויות גבוהות במודל S פלייד החזקה והמהירה מכולן, וכן סבכה קדמית שונה במעט עם יחידות תאורה משופרות בעלות יכולת אדפטיבית מתקדמת יותר.
כמו כן הוטמעה מצלמה חדשה בפגוש הקדמי, בדומה למודל Y ולסייברטראק, יש חישוקים בעיצוב חדש ובעלי מקדם גרר מופחת, במטרה להאריך את טווח הנסיעה.

מה עוד צריך לדעת: למרות השינויים וההבטחות, טווח הנסיעה במודל S השתנה רק בגרסת פלייד החזקה, עם תוספת של 32 ק"מ ו-589 ק"מ בסך הכל, בעוד גרסת לונג ריינג' (טווח מוגדל) תציע כבעבר 656 ק"מ באופן תיאורטי. במודל X לונג ריינג' צמח הטווח ל-563 ק"מ (37+) ובפלייד ל-536 ק"מ (34+).

בטסלה מבטיחים שיפור בבידוד הרעשים, הודות לתוספת חומרי בידוד ושדרוג המערכת האקטיבית לסינון רעשים. מערך מתלים מעודכן, הכולל גם תותבי מתלה חדשים, אמור לשפר את נוחות הנסיעה.
בתא הנוסעים כוללים השינויים תאורת אווירה עדכנית, עם "מופע" חדש לקבלת פנים בעת הכניסה לרכב, לצד הבטחה למרחב מחיה משופר בשורה השלישית של מודל X - למרות שלא בוצעו שינויים בממדי הרכב.

מה אנחנו חושבים: מודל S ומודל X תופסים רק 5% מנפח המכירות של טסלה, אך העובדה שעד היום לא הוצגו להם מחליפים מודרניים - מעוררת סימני שאלה לגבי אסטרטגיית המוצר של החברה, בעיקר בנוגע לעתידם של הדגמים הפופולאריים יותר - מודל 3 ומודל Y. אם אכן מתכוונת טסלה להמשיך עם אותו היצע דגמים מזדקן גם בשנים הבאות, נראה שהירידה שלה במכירות לא תהיה תופעה זמנית, בעיקר לא על רקע מתקפת הדגמים הסיניים שאינה פוסקת לרגע.