הוכרז מצב חירום: סטלנטיס מנסה להתאושש, ובינתיים מפסידה הון
הוכרז מצב חירום: סטלנטיס מנסה להתאושש, ובינתיים מפסידה הון
מנכ"ל הקונצרן שמאגד בין היתר את פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ ואופל, חשף כיצד בדעתו להחזיר את ענקית הרכב לפסים, לאחר הפסד עתק של 2.65 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה
מנכ"ל סטלנטיס, אנטוניו פילוסה, חשף את עיקרי תוכניתו לייצוב ענקית הרכב. הקונצרן, שמאגד בין היתר את פיז'ו, סיטרואן, אופל, מזראטי, פיאט, קרייזלר, ג'יפ, ראם ודודג', רשם הפסד עתק של 2.65 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2025, ושולי הרווח התפעולי קרסו מ-10% ל-0.7% בלבד.
בשיחה שקיים עם משקיעים, הודה כי "2025 הייתה עד כה ותמשיך להיות קשה". לדבריו, ביצרנית כבר החלו במהלכים לייצוב הספינה וכי אלו מציגים "סימנים מוקדמים אך מעודדים".
פילוסה נכנס לתפקיד המנכ"ל לאחר פיטורי קודמו, קרלוס טווארס, שהודח בעיקר בגלל קריסת מכירות היצרנית בארה"ב. בשיחה עם המשקיעים אמר כי בכוונתו "לפעול מהר ובהחלטיות", כמו למשל בהחלטה להחזיר לחיים את מנוע ה-V8 בטנדרים של הקונצרן.
לדבריו, מדובר במקור רווח משמעותי, שכן מחקר פנימי של היצרנית גילה כי כ-40% מהרוכשים בפלח השוק הגדול והחשוב ביותר בארה"ב, טנדרים גדולים, אמרו שלא יהיו מוכנים לרכוש טנדר עם מנוע בעל פחות משמונה צילינדרים. לפי פילוסה, עם ההכרזה על חזרת ה-V8 נרשמו 10,000 הזמנות בתוך יממה.
עוד בצעדי הייצוב, פילוסה מבטיח טנדר בסיסי חדש וזול, שיבוסס על הראם 1500 ויכונה "אקספרס". הוא ישווק תחת תג-מחיר נמוך וימלא חלל שמילא דגם הקלאסיק המיושן, שהתבסס עדיין על ה-1500-דור-קודם וששיווקו הופסק אשתקד.
מלבד טנדרים, פילוסה סבור שהחזרת מותג SRT למכוניות ביצועים, המבוססות על דגמי דודג', תאפשר לו לשמור על מתח רווחים גבוה בעיקר בארה"ב. זאת נוכח המשך התחזקות הביקוש למכוניות בנזין חזקות ובזבזניות יחסית, וביטול הרגולציה על זיהום האוויר, כפי שקובע חוק התקציב החדש שנחתם על-ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ביולי האחרון.
צעד נוסף עליו הכריז מנכ"ל סטלנטיס, הוא שינוי במדיניות השקת דגמים חדשים. לדבריו, היצרנית תייצר כמויות נמוכות יותר בתחילה במטרה להימנע ממצב בו מלאים גדולים מצטברים בסוכנויות, יוצרים לחץ למכור ובכך מורידים את מחיר השיווק ולוחצים להנחות שפוגעות בערך המותג.
מי מייצר רכבים גדולים כבדים עם מנוע של מכונת גילוח, דוגמת פיזו'3008 רכב כבד מנוע 1,2 לא מספיק לנסיעה תקינה , כך גם בכל הקונצרן ,העובדה אין בכלל על הכביש, קונים לא טיפשים אפילו מנוע דיזל אין ,
לי יש ג'יפ-רנגלר 2008.
זה רכב טוב יותר מהקומפאס הזה.
יש לי גם עוד רכב-יגואר XJ 1999.
לדני מטורונטו יש לינקולן 2007
וגם בנטלי ברוקלנדס 1997.
כל הרכבים האלה יותר טובים מקומפאס.
1 אתה צודק
2 כנ"ל
היצרנים היחידים שטובים בסטלנטיס הם ראם וג'יפ.
1 מאור. טנדר RAM וג'יפ רנגלר עדיפים על רכב peugeot.
2. פיג'ו 3008 כבדה אבל עדיין קטנה, בשאר צדקת.
4 קביבו. אתה מתחזה כי העתקת מתגובתי. סגור את פיך לנצח.
5 גל. לג'יפ רנגלר 2008 מנוע יותר טוב וגם ללינקולן 2007.
רק בנזין. בלי חשמל.
הורידו איכות בצורה דראסטית כדי להעלות רווחים, עכשיו זה חוזר אליהם, נסעתי בג׳יפ חדש שנמכר שיוקרתי, הרגיש כאילו מוצר עולם שלישי, פשוט בושה, מי יקנה דבר כזה, וזה ללא התייחסות לאמינות בעייתית
באמת פיספסו בגדול עם בחירת המנועים, החל מה 1.2 טורבו 3 צילינדרים ואלפא 2 ליטר בג'יפ רנגלר. כולם מנסים לחכות את הסינים במקום לפתח את הנישות במוצלחות שלהם.
תחזירו את מנועי הדיזל לכל הדגמים של הקונצרן לרכבים הפרטים , לא רוצים את מנועי הזבל 1.2 שלוש צילינדר ועוד החליפו תיבה טובה מאוד במנוע רובוטי ,תחזירו את הדיזל ותראו רק דברים טובים