דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הוכרז מצב חירום: סטלנטיס מנסה להתאושש, ובינתיים מפסידה הון

Getting your Trinity Audio player ready...

מנכ"ל סטלנטיס, אנטוניו פילוסה, חשף את עיקרי תוכניתו לייצוב ענקית הרכב. הקונצרן, שמאגד בין היתר את פיז'ו, סיטרואן, אופל, מזראטי, פיאט, קרייזלר, ג'יפ, ראם ודודג', רשם הפסד עתק של 2.65 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2025, ושולי הרווח התפעולי קרסו מ-10% ל-0.7% בלבד.

בשיחה שקיים עם משקיעים, הודה כי "2025 הייתה עד כה ותמשיך להיות קשה". לדבריו, ביצרנית כבר החלו במהלכים לייצוב הספינה וכי אלו מציגים "סימנים מוקדמים אך מעודדים".

פילוסה נכנס לתפקיד המנכ"ל לאחר פיטורי קודמו, קרלוס טווארס, שהודח בעיקר בגלל קריסת מכירות היצרנית בארה"ב. בשיחה עם המשקיעים אמר כי בכוונתו "לפעול מהר ובהחלטיות", כמו למשל בהחלטה להחזיר לחיים את מנוע ה-V8 בטנדרים של הקונצרן.

לדבריו, מדובר במקור רווח משמעותי, שכן מחקר פנימי של היצרנית גילה כי כ-40% מהרוכשים בפלח השוק הגדול והחשוב ביותר בארה"ב, טנדרים גדולים, אמרו שלא יהיו מוכנים לרכוש טנדר עם מנוע בעל פחות משמונה צילינדרים. לפי פילוסה, עם ההכרזה על חזרת ה-V8 נרשמו 10,000 הזמנות בתוך יממה.

עוד בצעדי הייצוב, פילוסה מבטיח טנדר בסיסי חדש וזול, שיבוסס על הראם 1500 ויכונה "אקספרס". הוא ישווק תחת תג-מחיר נמוך וימלא חלל שמילא דגם הקלאסיק המיושן, שהתבסס עדיין על ה-1500-דור-קודם וששיווקו הופסק אשתקד.

מלבד טנדרים, פילוסה סבור שהחזרת מותג SRT למכוניות ביצועים, המבוססות על דגמי דודג', תאפשר לו לשמור על מתח רווחים גבוה בעיקר בארה"ב. זאת נוכח המשך התחזקות הביקוש למכוניות בנזין חזקות ובזבזניות יחסית, וביטול הרגולציה על זיהום האוויר, כפי שקובע חוק התקציב החדש שנחתם על-ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ביולי האחרון.

צעד נוסף עליו הכריז מנכ"ל סטלנטיס, הוא שינוי במדיניות השקת דגמים חדשים. לדבריו, היצרנית תייצר כמויות נמוכות יותר בתחילה במטרה להימנע ממצב בו מלאים גדולים מצטברים בסוכנויות, יוצרים לחץ למכור ובכך מורידים את מחיר השיווק ולוחצים להנחות שפוגעות בערך המותג.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 30 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה