שני עשורים אחרי שהוצגה סקודה אוקטביה, הדגם הנמכר ביותר בהיסטוריה של היצרנית הצ'כית, היא תקבל גם גרסה חשמלית מלאה שתוצג בתערוכת מינכן בחודש הבא. עד אז, הנה כל מה שאנחנו יודעים עליה
מאת: ניר בן זקן
פורסם 14.08.25
בקצרה:
- סקודה תחשוף בחודש הבא אוקטביה סטיישן חשמלית
- על בסיס פלטפורמה ומערכת הנעה מה-ID.7 טורר
- עוד לא ברור מתי תגיע לייצור סדרתי

סטיישן חשמלי: סקודה תציג בתערוכת מינכן בחודש הבא את הויז'ן O, קונספט לסטיישן חשמלי ראשון עבורה. גרסת הייצור הסדרתי צפוי לשאת את השם אוקטביה, ובשלב זה עוד לא ברור מתי תגיע לייצור סדרתי.
מה אנחנו יודעים: התמונה המוצללת שפרסמה היצרנית לא חושפת הרבה, למעט יחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור, ודלת תא מטען המשתפלת בחדות לאחור לטובת מראה דינמי והפחתת מקדם הגרר. כבסיס צפויה לשמש הפלטפורמה הייעודית והמוכרת של פולקסווגן (MEB) אותה היא תחלוק גם עם ה-ID7 שמוצעת בדומה לה במרכב סטיישן (טורר).

סביר להניח שהיא תוצע עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית בגרסאות הבסיס (286 כ"ס) או כפולה (340 כ"ס) בגרסת RS אחרי השבחה שתעבור בחטיבת הביצועים הצ'כית. פולקסווגן מציעה כיום בסטיישן שלה סוללת 77 קוט"ש או 86 קוט"ש עם טווח נסיעה של בין כ-600 ל-690 ק"מ בהתאמה.
מה אנחנו חושבים: עם יותר מ-7.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצגה לראשונה ב-1996, האוקטביה היא הדגם הנמכר ביותר של סקודה. עד כה היא הוצעה עם מנועי בנזין או דיזל, וגם עם מערך היברידי-נטען שהוצע לראשונה בדור הנוכחי והרביעי בשושלת.
אבל לעומת האחות הגדולה פולקסווגן, סקודה לא מיהרה לעבור לחשמל, בין היתר בגלל האחיזה הגדולה שלה בשוק ההודי. ובכל זאת לא ברור מדוע הצ'כים התעכבו כל כך עם הצגת גרסה חשמלית למשפחתית הפופולארית שלה. שכן כבר כיום יש לה כמה וכמה מתחרות ביבשת הישנה, ועד שתגיע לייצור סדרתי צפויות להיות עוד הרבה יותר.