האם טסלה, היצרנית שאחראית במידה משמעותית למהפכה החשמלית המתרחשת בימים אלה בתעשיית הרכב, לא תזכה להגיע לימים בהם יהיו רק מכוניות חשמליות בשוק? קרלוס טאווארס, מנכ"ל סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר) לשעבר, מעריך כי טסלה עשויה להיעלם מהשוק בתוך עשור.

בראיון שערך עם העיתון הצרפתי "לז אקו", טווארס הסביר כי התחרות העזה מסין, ובעיקר ממובילת שוק החשמליות העולמי BYD, עשויה לגרום לאילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לשנות כיוון ולצאת מתחום המכוניות. "אנחנו לא יכולים לשלול את האפשרות שבשלב מסוים הוא יחליט לעזוב את תעשיית הרכב ולהתמקד ברובוטים, ספייס איקס או בינה מלאכותית".
לפי טווארס, שהתפטר מתפקידו בסטלנטיס בסוף השנה שעברה, BYD "אוכלת את ארוחת הצהריים" של טסלה עם מכוניות יעילות ורווחיות יותר. יש להזכיר בהקשר זה כי בניגוד למקובל בתעשייה בכלל, ובפרט בזו הסינית המהירה במיוחד, טסלה לא השיקה מכונית חדשה לחלוטין כבר קרוב לעשור. בחמש השנים האחרונות נתח השוק של טסלה בסין קרס מ-16% ל-5% בלבד, זאת בעיקר בגלל התחרות העזה שהתפתחה מצד יצרניות רכב מקומיות, ובראשן BYD.

ומה יקרה לסטלנטיס?
לטווארס הייתה בימים האחרונים תחזית קודרת גם בנוגע לקונצרן ממנו הגיע, ושהיה מהאחראים להקמתו, עם מיזוג בין פיג'ו-סיטרואן (PSA) לפיאט-קרייזלר (FCA) בתחילת העשור.
בספר שפרסם לאחרונה, הוא כתב כי הוא חושש כי "האיזון בין איטליה, צרפת וארה"ב יישבר", וכי הממשלות השונות פועלות להבטיח את גורל העובדים והמפעלים בשטחן, לעיתים על חשבון השותפות לקונצרן ממדינות אחרות.