בקצרה:
- לקסוס חושפת כמה דגמי קונספט
- כולל מיניוואן ייחודי ורכב פנאי-קופה
- סנצ'ורי תהפוך למותג אולטרה יוקרה

בכיוונים מפתיעים: לקסוס חשפה בתערוכת טוקיו שלושה דגמי קונספט חדשים תחת השם "LS" - כשמה של ספינת הדגל של המותג - ולדברי היצרנית "השם כבר לא מייצג מכונית סאלון, אלא מרחב יוקרתי". הראשון הוא מיניוואן גדול עם שישה גלגלים, כאשר השניים האחוריים קטנים יותר ומאפשרים הקטנה של בתי הגלגלים במטרה להגדיל את רצפת הרכב. בתקרה יש צמד חלונות שמש אורכיים ומלפנים ישנו הגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים, בדומה לזה שחשפה לקסוס ב-RZ החשמלי, לצד מסכי תצוגה בשתי קומות מול הנהג.

הדגם השני הוא "מיקרו LS", קונספט לרכב עירוני זעיר עם גלגל אחד מלפנים ושניים מאחור, ועם מקום לנוסע יחיד. המטרה, לדברי לקסוס, היא אפשרות לנסיעה באזורים עירוניים צפופים בהם מכונית גדולה לא יכולה לתמרן.
השלישי נקרא "LS קופה", והוא גם זה שנראה הקרוב ביותר לייצור סדרתי. מדובר ברכב פנאי בתצורת קופה עם דלתות בפתיחה הפוכה ("דלתות התאבדות"), מגירה נשלפת במקום תא מטען וגם רחפן מובנה שממוקם בחלקו האחורי של הרכב.

מכוונת גבוה: היצרנית היפנית הכריזה על סנצ'ורי כעל מותג יוקרה חדש, שימוצב מעל לקסוס ויתחרה ברולס רויס ובבנטלי. תחת השם סנצ'ורי מייצרת טויוטה מכונית סדאן יוקרתית מאז שנת 1967 (עבור השוק היפני בלבד), ובשנתיים האחרונות הצטרף אליה רכב פנאי שמשווק גם בסין.
כעת סנצ'ורי אמורה להתרחב גם לשווקים נוספים, אך הייצור ימשיך להתבצע בכמויות קטנות ועם אפשרויות נרחבות של התאמה אישית. במסגרת ההכרזה על המותג חשפה היצרנית גם דגם קונספט חדש, בתצורת פנאי-קופה עם דלתות הזזה שחושפות תא נוסעים עם שלושה מושבים בלבד - אחד מלפנים לנהג השכיר ושניים מהודרים מאחור, בדומה לקונספט EXP15 של בנטלי.

מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות טויוטה ממצבת את עצמה כקונצרן גלובאלי, עם סדרות של דגמים ייעודיים לכל שוק - אירופה, ארה"ב, סין ויפן. כעת היא ממשיכה את מגמת ההתרחבות, כאשר ההפרדה של סנצ'ורי כמותג על בתחום היוקרה תאפשר לא רק פניה לקהל הלקוחות המצומצם בפלח הזה, אלא גם תעניק ללקסוס את החופש והיצירתיות שבדרך כלל נעדרו מאולמות התצוגה שלה. אנחנו בעד.