בקצרה:
- מרצדס GLE המעודכן הגיע לישראל
- בשינויים: קוסמטיקה, תפעול מערכות וחשמול
- בעולם הוצגה CLE קבריולה חדשה
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/format=auto/picserver5/crop_images/2024/02/08/H1GMV00dzsa/H1GMV00dzsa_178_384_1378_775_0_x-large.jpg)
בהתאם לתוכנית המקורית, נוחת בישראל מרצדס GLE לאחר מתיחת פנים ובשתי גרסאות המרכב: "רגיל" וקופה. זהו דור רביעי ל-GLE ועיקרי העדכון נוגעים למראה החיצוני, למערכות התפעול בתא הנוסעים ולתגבור בחשמל לרוחב היצע המנועים.
מבחוץ ניתן להבחין ביחידות תאורה ופגושים חדשים, כמו-גם תוספת כרום סביב הסבכה הקדמית וכונסי האוויר. בתא הנוסעים יש גלגל הגה חדש עם משטחי מגע לתפעול מערכות, גימורי כרום בפתחי האוורור-מיזוג וגוונים חדשים לדיפונים. בנוסף, מערכת המולטימדיה עודכנה וכוללת הפעלה קולית נרחבת מבעבר.
כל מנועי הבנזין והדיזל קיבלו חיזוק חשמלי מיקרו-היברידי במתח 48V. בישראל מתחיל ההיצע בגרסת דיזל היברידי-נטען 350de עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (333 כ"ס, תוספת של 13 כ"ס) ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות (0.3-). כבעבר הוא כולל סוללת 31.2 קוט"ש לטווח חשמלי של 89 ק"מ. מעליה תוצע גרסת דיזל בכירה בשם 450 המחליפה את ה-400, עם 367 כ"ס (37+) ותאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 5.6 שניות (0.2-).
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/format=auto/picserver5/crop_images/2024/02/08/BJgzVOOMj6/BJgzVOOMj6_0_0_2500_1327_0_x-large.jpg)
בגזרת הבנזין נמצא את 53AMG שמתהדרת בחזית מעט שונה ומציעה את אותו מנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים (435 כ"ס). בזכות מגדשי טורבו מוגדלים ותוכנת ניהול מעודכנת עלה המומנט המרבי ב-4.1 קג"מ ל-54 קג"מ, וקיצר את זמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 עשיריות ל-5 שניות בדיוק.
גרסת העל 63AMG תציע כבעבר מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים עם 612 כ"ס ותאוצה של 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בגרסה זו כוילו מתלי האוויר והמוטות המייצבים האקטיביים מחדש, לטובת שיפור האיזון בין הנוחות להתנהגות.
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/format=auto/picserver5/crop_images/2024/02/08/B1bfNOdMj6/B1bfNOdMj6_284_578_1933_1088_0_x-large.jpg)
בכל הגרסאות נמצא אבזור דומה שכולל בין היתר את ממשק המולטימדיה MBUX של מרצדס, חבילת ניווט עם מציאות רבודה, מתלי אוויר, מצלמת 360° עם "מכסה מנוע שקוף" ומגיני גחון. במפרט הבטיחות חבילת Driving Assistance Plus שכוללת בלימה אוטונומית גם לאחור, בקרת שיוט אקטיבית עם זחילת פקקים, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב ועוד.
- המחיר מתחיל ב-750 אלף שקלים עבור ה-350de, ממשיך ב-850 אלף שקלים עבור ה-450d קופה, ומגיע למיליון שקלים עגולים עבור 53AMG. עוד כחצי מיליון שקלים של השקעה ותוכלו לרכוש 63AMG.
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/format=auto/picserver5/crop_images/2024/02/08/rkzVu00fia/rkzVu00fia_0_0_2500_1571_0_x-large.jpg)
כמעט במקביל הציגה מרצדס בעולם את CLE קבריולה החדשה, שבדומה לגרסה הסגורה, מחליפה גם את C קבריולה וגם את E קבריולה. ממדיה דומים יותר לאלה של E קבריולה ומהגדולים בקטגוריה והיא תשווק רק בגרסת גג בד נפתח חשמלית.
בחרטומה היצע מנועי בנזין מוגדשים ומוכרים עם אפשרות בחירה בין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (204 ו-258 כ"ס), או שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 381 כ"ס. בנוסף יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 197 כ"ס.
לכל המנועים מערכת היברידית קלה (48V) ותיבת 9 הילוכים אוטומטית, עם הנעה אחורית (בבנזין החלש ובדיזל) או כפולה קבועה (במנועי הבנזין החזקים). בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסה היברידית נטענת וגרסת AMG עם מערכת ההנעה המתקדמת מה-C63. אצלנו ברבעון השני של השנה.
פורסם לראשונה ב- 08.02.24
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות