בקצרה:
- פולקסווגן חשפה פנאי חשמלי רק לסיניים
- לפיתוח סייעה אקספנג המקומית
- ראשון מ-20 דגמים בשנתיים הקרובות

בין גרמניה לסין: פולקסווגן חשפה את ה-ID UNYX 08, רכב פנאי חשמלי שפותח בשיתוף עם יצרנית הרכב הסינית אקספנג ומיועד לשוק הסיני - כחלק ממהלך רחב של שתי היצרניות עליו דיווחנו לפני כשלושה חודשים. הוא מוצג בגרסה סדרתית שתיוצר כחלק משיתוף הפעולה עם JAC (מכונה Anhui), קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשף כקונספט (ID.EVO) בתערוכת שנגחאי. והוא גם ראשון מתוך כ-20 דגמים מחושמלים (היברידי-נטען וחשמלי מלא) שפולקסווגן תציג לשוק הסיני בשנתיים הקרובות, במטרה לעצור את הירידה במכירות.
המראה שומר על דמיון לאב-טיפוס, עם יחידות תאורה מקוריות לכל רוחב החרטום והאחוריים, ידיות פתיחת דלתות מוסלקות ואיפור של רכב פנאי, כולל מגנים שחורים סביב למרכב וצמד פסי גגון. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו.

חשמל מתקדם: פולקסווגן לא חשפה עדיין פרטים טכניים, אבל חלק מהמידע זמין באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). בהשוואה ל-ID4 המוכר הוא גדול משמעותית, ארוך ב-41.5 ס"מ (500 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-26 ס"מ (303 ס"מ), למרות זאת הוא מציע מקום לחמישה נוסעים בלבד.
יש שתי מערכות הנעה לבחירה. אחורית עם 312 כ"ס או עם מנוע נוסף מלפנים (190 כ"ס) והנעה כפולה. טרם פורסמה קיבולת הסוללה (תוצרת CATL) אבל טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-700 ק"מ (בתקן CLTC הסיני), עם שימוש במתח גבוה (800V) שיאפשר טעינה אולטרה-מהירה.

מה אנחנו חושבים: השוק הסיני הוא הגדול ביותר עבור קונצרן פולקסווגן, עם כשליש מסך המכירות בעולם. בין היתר הודות לשותפות ארוכת שנים עם ענקיות מקומיות כמו FAW, SAIC ו-JAC. אבל בשנים האחרונות מכירות המותג ברפובליקה העממית נמצאות בנסיגה, לא מעט בשל העובדה שהמתחרות המקומיות הצליחו לסגור את פערי הידע על היצרנית הגרמנית ובמקרים רבים אפילו להעפיל עליה.
וכעת נדמה שכדי לשמור על מעמדה כמתקדמת טכנולוגית בתעשיית הרכב, פולקסווגן נאלצת להסתייע בשותפים חיצוניים: אקספנג בסין וריביאן באמריקה. איך שהגלגל מסתובב לו.