דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תשובה לסין, תוך חמש שנים? מרצדס תשיק מצברי מצב מוצק

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס צפויה להשיק מכוניות סדרתיות עם מצברי מצב מוצק, כך חשף מנהל הפיתוח של היצרנית, מרקוס שפר, בשיחה עם אוטומוביל-ווכה הגרמני. לדבריו, מרצדס תחל בייצור סדרתי של מצברים כאלו עוד "לפני סוף העשור".

זו פעם ראשונה בה בכיר במרצדס מתחייב לתחילת ייצור של המצברים, שנמצאים בתהליכי פיתוח ובדיקה ביצרנית מזה שנים. במרצדס תולים תקווה בטכנולוגיית מצב מוצק בקרב הבלימה כנגד יצרניות הרכב הסיניות, שהצלחתן בתחום החשמליות הובילה למשבר חריף בתעשיית הרכב האירופית, וערערה את מעמדן לא רק בשוק הסיני, אלא אפילו באירופה ושווקים מערביים אחרים.

לטענת מרצדס, מצברי מצב מוצק יאפשרו טווח נסיעה של עד 25% יותר בהשוואה למצברי ליתיום-יון הנפוצים כיום במכוניות מתוצרת אירופה, ובפרט גרמניה. זה מתאפשר הודות לדחיסות אנרגיה עדיפה, שמושגת למרות שמצברי מצב מוצק גם קלים יותר בהשוואה לליתיום-יון בעלי קיבולת דומה.

מרצדס מפתחת את הטכנולוגיה יחד עם פקטוריאל, חברת טכנולוגיה אמריקאית, בעוד שעל מערכות הניהול ומפרט המצברים שמיועדים לייצור, הופקדו מרכבי הפיתוח של מרצדס בשטוטגארט-אונטרטורקהיים, גרמניה, ובבריקסוורט, אנגליה (סדנת הפיתוח של מנועי AMG).

בחודש פברואר האחרון, מרצדס חשפה אב טיפוס של ה-EQS הסדרתית, שצויד במצברי מצב מוצק במקום ליתיום יון כמו בדגם הסדרתי. מרצדס העריכה אז את טווח הנסיעה של אב הטיפוס, שיצא לסדרת מבחני נהיגה ממושכים, ביותר מ-1,000 ק"מ, זאת לעומת עד 800 ק"מ לדגם הסדרתי. ביצרנית לא פרסמו עדיין את תוצאות הניסוי הדינמי.

תחרות למצברים משופרים

מרצדס אינה היחידה שנמצאת במרוץ לטכנולוגיה מתקדמת למצברי חשמליות. גם ב.מ.וו ופולקסווגן עובדות על טכנולוגיות דומות. מוקדם יותר השנה, ב.מ.וו הכריזה על תחילת ניסוי באבות טיפוס של ה-i7, גרסת החשמל של סדרה 7, עם מצברי מצב מוצק. גם פולקסווגן, יצרנית החשמליות המובילה השנה באירופה, הכריזה על שיתוף פעולה בתחום עם קוונטום-סקייפ, אך לא שחררה פרטים כלשהם לגבי יישום טכנולוגיית מצב מוצק במכוניות סדרתיות.

הטכנולוגיה, שנחשבת לאחת המבטיחות בתחום החשמליות, נמצאת עדיין בשלב הפיתוח בשלל מעבדות ומכוני מחקר – ציבוריים ופרטיים – ברחבי העולם. בין המכשולים העומדים לפני השקתה במכוניות סדרתיות, עומד השימוש באנודות סיליקון שנחשבות ללא אמינות מספיק לאורך זמן ועשויות להוביל לחיי מוצר קצרים. גם עלויות הפיתוח והייצור הגבוהות של המצברים מהוות מכשול משמעותי.

ובינתיים? ליתיום ברזל פוספט

עד להשקת מצברי מצב מוצק בסוף העשור, מרצדס מתקדמת בינתיים בצעדים קטנים יותר. היצרנית חשפה מוקדם יותר השנה את הדור החדש של ה-CLA, משפחתית קומפקטית במרכבי סדאן וסטיישן. זו עושה שימוש לראשונה במצברי ליתיום ברזל פוספט (LFP), טכנולוגיה מתקדמת פחות אך כזו שמאפשרת לראשונה במרצדס תאימות עם פלטפורמת 800 וולט. מצברים מסוג זה כבר נפוצים למדי בשימוש בתעשיית הרכב הסינית.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה