דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פגיעת מטאור: יונדאי חשפה אב-טיפוס לרכב שטח קשוח

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את הקרייטר (Crater, מכתש), קונספט לרכב שטח מרהיב וייחודי. לפי היצרנית הוא אמור להתאים לנהיגה בכל תנאי השטח – שלג, חול, בוץ וסלעים – ועוצב בהשראת הטבע העשיר של קליפורניה.

הקרייטר נולד מ"חזון שעוצב על-ידי הדחף הבלתי נגמר לחקור", כך הסביר סאנגופ לי, סגן נשיא יונדאי וראש מחלקת העיצוב של מותגי יונדאי וג'נסיס. בפועל, מדובר ברכב דומה בגודלו לטוסון, אם כי ביצרנית לא מפרסמים מידות או איזו פלטפורמה שימשה ליצירתו.

העיצוב אמור לשדר יכולת שטח וחוסן, עם קווים זוויתיים ומרכב שרירי, כולל בתי גלגלים בולטים מעל לצמיגי שטח ("33) וחישוקי "18. אלו האחרונים עוצבו בהשראת פגיעת מטאור, כך יונדאי.

לרכב התצוגה מיגון גחון מלא, גגון עם תאורה וכבלי הגנה שנעים מהחרטום לגגון ונועדו להגן מפגיעת ענפים בנהיגת שטח. העיצוב החיצוני מקבל השראה מנופי קליפורניה המגוונים, כאשר הצבע הזהב-ירוק למשל נבחר בהשראת קו החוף של קליפורניה.

כניסה אל תא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות עם מנגנון פתיחה רגיל לקדמיות ובזווית הפוכה לאחוריות, ללא קורה B. תמצאו שם עיצוב תכליתי יחסית, כולל קונסולה קדמית שמזכירה גליל מתכת מחורר עם תאורה כתומה מבעד לחורים. נגיעות של כתום ניכרות בשלל מקומות בתא, כצבע ניגודי ל"שחור גחלים" שנבחר לחלקים אחרים ולמושבי העור השחורים. אלו משלבים בין מושבי באקט ספורטיביים לבין כורסאות מהודרות יותר, כולל בין היתר משענות ראש בצורת גליל. קשת התהפכות בתוך תא הנוסעים אמורה לספק הגנה, וגם תורמת למראה הקשוח.

יונדאי כאמור לא מספקת מפרט טכני כלשהו לגבי רכב התצוגה, למעט שהוא מצויד בנעילות לדיפרנציאל האחורי והקדמי. יש גם מערכות סיוע מתקדמות בנהיגת שטח כמו בקרת ירידה במורד, סיוע לנסיעה עם נגרר ואפשרות לבחירה בין מצבי נהיגה לשלג, בוץ וחול.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה