דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בפעם השישית: רנו הציגה קליאו חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

רנו חשפה בתערוכת מינכן קליאו חדשה, דור שישי לסופר-מיני המצליחה עם יותר מ-16 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצגה לראשונה לפני 35 שנה. לישראל היא צפויה להגיע במהלך השנה הבאה.

הקליאו חדשה אומנם, אך מבוססת כפי הנראה על פלטפורמת הדור היוצא, ובהתאם ניכר דימיון בממדים. האורך צמח אמנם בכ-6 ס"מ (411.5 ס"מ) והרוחב ב-4 ס"מ (177 ס"מ), אך בסיס הגלגלים נותר דומה (259 ס"מ) וכך גם הגובה (145 ס"מ) ונפח תא המטען (391 ליטר).

מבחינת העיצוב היא מאמצת חזית אגרסיבית בהרבה, עם סבכה גדולה בצורת משושה וכונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, שניהם בגימור מעוינים של סמל רנו. כבעבר ידיות פתיחת הדלתות מוסלקות במסגרת החלון, בעוד דלת תא המטען משלבת מעין ספוילר בולט.

בתא הנוסעים יש צמד מסכים ("10.1) המשמשים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע, כאשר זה האחרון מוצב כעת בצורה אופקית לעומת אנכית בעבר. בורר ההילוכים הוא כעת מנוף בסמוך לגלגל ההגה, מה שמפנה מקום לתאי אחסון, כמו גם למשטח טעינה אלחוטית לסלולארי. רנו מבטיחה גם שיפור לאיכות החומרים ושימוש נרחב יותר ברכיבים ממוחזרים – עד 33.7% ממשקל הרכב. בנוסף, עד 85% מרכיבי הקליאו החדשה יהיו ניתנים למחזור עתידי.

הקליאו תציע אפשרות בחירה בין שני מנועים. בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 115 כ"ס ותיבה ידנית, או עם תיבה כפולת מצמדים עם 6 יחסים המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות.

הגרסה החזקה יותר תהיה ההיברידית המוכרת של רנו, שמשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר עם מנוע חשמלי בתפוקה משולבת של 160 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבה אוטומטית עם שני יחסי העברה לחשמל וארבעה לבנזין והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.3 שניות. לפי רנו היא מאפשרת נסיעה של עד 80% מהזמן בכוח החשמל בלבד בנהיגה עירונית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה