דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

23 דגמים עברו מבחן בטיחות: הבטוחה ביותר תפתיע אתכם

Getting your Trinity Audio player ready...

ארגון ה-Euro NCAP האחראי עשרות שנים למבחני בטיחות באירופה, מפרסם היום (ד') סדרת מבחנים חדשה ל-23 דגמים חדשים. המבחנים, שכוללים מבחני ריסוק ובדיקה דינמית של מערכות בטיחות מתקדמות, לצד הערכת מערכות עזר לנהג ופגיעה בהולכי רגל, נחשבים למחמירים מסוגם ויצרניות הרכב שואפות לרוב לציון חמישה כוכבים המרבי, שמהווה מקדם תדמית חשוב.

מבין 23 המכוניות שנבחנו החודש, 18 השיגו את הציון המרבי הנחשק - הנחשב כיום לרף מקובל של כמעט כל מכונית חדשה. לעומתן, טויוטה יאריס קרוס, ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה, ניסאן קשקאי ופולקסווגן מולטיוואן וקאדי, קיבלו ארבעה כוכבים בלבד. עם זאת, ב-Euro NCAP מציינים כי התוצאות מספקות וכי לא נרשמו בהן כשלים מיוחדים.

באופן שממחיש היטב את ההתקדמות האדירה שתעשיית הרכב הסינית עברה בעשור האחרון, המכונית שזכתה לציון הבטיחות הגבוה ביותר הפעם יוצרה על-ידי ליפמוטור, יצרנית צעירה ושותפה אסטרטגית של סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר). רכב הפנאי החדש של ליפמוטור, ה-B10, רשם ציון מרשים של 93% בהגנה על מבוגרים בתא הנוסעים, לצד ציון זהה להגנה על ילדים. מרצדס CLE קופה והונגצ'י EHS7 קיבלו אמנם ציון זהה בהגנה על מבוגרים, אך נמוך יותר על ילדים (89% ו-85% בהתאמה).

וולוו EX90, רכב פנאי חשמלי גדול, זכה לציון מכובד בהגנה על מבוגרים (92%) לצד 93% בהגנה על ילדים. הסיל 6 של BYD, מודל Y של טסלה, קופרה פורמנטור ואלרוק ואניאק של סקודה, זכו גם הם לציון של 90% ומעלה במבחני הריסוק בהגנה על מבוגרים. טסלה השיגה 93% גם בהגנה על ילדים.

מלבד אלו, שורה של מכוניות זכו לציוני הגנה מכובדים בטווח של בין 80 ל-90 אחוזים. בהגנה על ילדים בתא הנוסעים, מבין אלו מתבלטת לטובה לוסיד גראוויטי שאינה משווקת אצלנו עם 93%, בעוד אודי A3 הסתפקה ב-81% בלבד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה