דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לסינים נמאס: עומדים לאסור שימוש בידיות נשלפות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסינים מעוניינים לבטל את הידיות הנשלפות
  • הסיבות: שיעור כשלים גבוה ובעיות בטיחות
  • האיסור יכנס לתוקפו רק בעוד כשנתיים

חזרה לאחור: הרשויות בסין צפויות לאסור על השימוש בידיות דלתות נשלפות, מהסוג הנפוץ בכלי רכב חשמליים והיברידיים. על פי הדיווח, התקנות החדשות יכנסו לתוקפן בשנת 2027, ובכל צפוי שינוי גורף בעיצוב כלי רכב עתידיים. עדיין לא ברור אם תקנות דומות יאומצו גם באירופה ובארה"ב.

נזכיר כי הסיבה המקורית לשימוש בידיות חבויות בזמן נסיעה היא השיפור האווירודינמי שהן מספקות, הקריטי להגדלת טווח הנסיעה. אלא שעל פי חישובים עדכניים שבוצעו, ידיות נשלפות מפחיתות לכל היותר 0.01cd במקדם הגרר, או חיסכון זניח של 0.6 קוט"ש לכל 100 ק"מ נסיעה.

במחירי חשמל בישראל מדובר בחיסכון שנתי של 65 שקלים למכונית ממוצעת הנטענת בעמדה ביתית. בנוסף, משקלן של הידיות הנשלפות, עם המנועים החשמליים והמנגנונים במלואם, עומד על כ-7-8 ק"ג. הסרה של משקל זה תקזז את החיסכון הזניח ממילא.

כשלים ובעיות בטיחות: על פי בדיקה שבוצעה בסין, עלות הידיות הנשלפות גבוהה פי שלושה לעומת ידיות רגילות, ושיעור הכשלים בהן גבוה פי שמונה. אחד ממותגי הרכב בסין אף דיווח כי ליקויים בידיות הנשלפות מהווים 12% מכלל התקלות ברכב.

בעיה חמורה יותר נוגעת לאפשרות פתיחת הדלת במקרה של ניתוק במערכת החשמל עקב תקלה או תאונה, מה שעלול לפגוע במאמצי החילוץ של צוותי ההצלה. במבחני ריסוק שבוצעו בסין נרשם שיעור הצלחה של 67% בלבד בפריצה מבחוץ של דלתות עם ידיות נשלפות לאחר התנגשות צדית, לעומת יותר מ-98% בדלתות עם ידיות מכאניות.

בחורף שעבר נלכדו בסין נוסעי רכב לאחר שמנגנון הידית קפא ולא נפתח, ובמקרה אחר נגרם קצר חשמלי בשל הצפות, ומנע את פתיחת הדלתות וחילוץ הנוסעים. בנוסף נרשמה עליה של יותר מ-130% בתלונות על צביטה של אצבעות ילדים על ידי מנגנון הידיות הנשלפות, כאשר בחלק מהמקרים הן גרמו גם לשברים.

ווי ג'יאנג'ון, יו"ר יצרנית הרכב גרייט וול, היה מהיחידים שהתבטאו בפומבי בנושא ואמר כי "תרומתן של הידיות הנשלפות להפחתת גרר זניחה, אך הן כבדות, בעלות איטום לקוי, רועשות ותלויות באנרגיה חשמלית, מה שיוצר סיכונים בטיחותיים".

מה אנחנו חושבים: הגיע הזמן. לא אחת אנחנו נתקלים בידיות נשלפות שמסרבות להיפתח בעת קרבה לרכב, או שנפתחות באיחור מרגיז; הן גם דורשות פתיחה מבפנים בכל פעם שנוסע רוצה להיכנס לרכב מונע, ומקשות על השימוש אצל ילדים. זאת מלבד הסכנות הבטיחותיות שתיארו הסינים.

בשלב הבא נשמח אם מישהו יתן את דעתו למסכי המגע המוגזמים, שמחליפים את המתגים ברכב וגורמים להסחות דעת מסוכנות בזמן הנהיגה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה