אחרי שנים של הבטחות ודחיות משיקה טסלה את שירות המונית האוטונומית באוסטין, טקסס. בשלב זה עם נציג החברה במושב הקדמי, שלא מנע מהמכונית לבצע עבירות תנועה מסכנות חיים
אוטונומיה, בפיקוח:טסלה החלה לבצע נסיעות ראשונות של ה"רובוטקסי" - שירות מוניות אוטונומיות ללא נהג אותו הבטיח אילון מאסק להשיק כבר לפני שנים. בשלב זה, עם נציג החברה - שאמור לפקח על הנעשה ולהתערב במידת הצורך - במושב הקדמי. השירות זמין בינתיים רק בחלק קטן מהאזור הדרומי של העיר אוסטין בטקסס, ארה"ב, אותו ניתן לחצות מקצה לקצה בתוך כחצי שעה.
אלא שכבר בנסיעות הבכורה התגלו בעיות, כאשר המכונית הנהוגה על ידי מחשב ביצעה עבירות תנועה מסכנות חיים. כך למשל, בדקה השביעית של הסרטון המצורף כאן - ששותף בגאווה ברשת ה-X (לשעבר טוויטר) על-ידי לא אחר מאשר אילון מאסק - מאותתת המכונית לשמאל ואף עוברת לנתיב המיועד לפניה שמאלה בלבד, אך לאחר הכניסה לצומת מתחרטת, מזגזגת ולבסוף ממשיכה ישר ונוסעת נגד כיוון התנועה, תוך כדי חציה של פס הפרדה רצוף. נציג טסלה היושב במכונית לא עשה דבר על מנת למנוע את העבירה המסוכנת.
בהמשך הסרטון (19:00) פונה המכונית שמאלה בטעות, בניגוד למסלול הניווט שבחרה בעצמה, ואז חוזרת למסלול המקורי לאחר שלוש פניות נוספות לשמאל. אלא שגם כאשר היא מגיעה שוב לנקודת בה טעתה קודם (20:40), היא מאותת שמאלה ועוברת לנתיב השמאלי, אם כי לבסוף ממשיכה ישר.
מה עוד צריך לדעת: בשלב זה הנסיעות מוגדרות כפיילוט עבור משתמשי טסלה שנבחרו מראש, במחיר קבוע של 4.2 דולר לנסיעה - ללא קשר למרחק או לזמן הנסיעה, מה שכמובן צפוי להשתנות בהמשך. צי המוניות האוטונומיות כולל כרגע 10-20 מכוניות מדגם מודל Y - ולא הסייברקאב המובטחת - שבהן ניתן להושיב נוסע אחד או שניים במושב האחורי.
נוסעים יכולים להזמין את השירות באמצעות אפליקציית טסלה, להגדיר מראש את היעד וגם את הטמפרטורה הרצויה ברכב. עם הכניסה לרכב הם יוכלו ליהנות מהגדרות המדיה האישיות שלהם, אותן בחרו מראש.
לנוסעים אסור כמובן לשבת ליד ההגה או לגעת במערכות ההפעלה של הרכב, ומותר להם לצלם תמונות וסרטונים - אך לא לבצע הקלטות או להפעיל מכשירי מדידה. הנסיעה מותרת מגיל 18 בלבד, ומותר לצרף חיות שירות לטובת בעלי מוגבלויות בלבד.
מושל טקסס חתם לאחרונה על הצעת חוק המחייבת היתר להפעלת מכוניות אוטונומיות, אך החוק צפוי להיכנס לתוקף רק ב-1 בספטמבר. לדבריו, רישיון ההפעלה בטקסס יהיה קל יותר להשגה מאשר בקליפורניה, אך גם יהיה קל לאבד אותו אם ההפעלה לא תתגלה כבטוחה.
אילון מאסק כבר ציין כי טסלה תהיה "סופר-פרנואידית" בכל הנוגע לבטיחות, וכרגע תימנע מהפעלת נסיעות במזג אוויר בעייתי וממעבר בצמתים מאתגרים.
מה אנחנו חושבים: השימוש המסחרי במכוניות האוטונומיות רק מוכיח כמה החזון עוד רחוק. שכן אם יצרנית מוערכת כמו טסלה מסוגלת כרגע להפעיל את השירות באיזור מצומצם בלבד, תחת מגבלות כבדות ועם נציג אנושי בתוך הרכב, ועדיין מבצעת עבירות תנועה מסכנות חיים - הרי ששימוש נרחב במכונית אוטונומית באיזורים שונים הוא עניין שידרוש עוד שנים של פיתוח, ניסוי ובדיקות.
טעויות אלגוריתמיות ו/או של אימפלמנטציה קל מאוד לתקן. ככל שיסעו יותר כך הבגים יתוקנו מהר יותר. קשה לראות איך הפיילוט הזה נכשל טכנולוגית.
פוליטיקה - טוב זה כבר משהו אחר.
הוא לא רואה רחוק, בניגוד לאילון שרואה פי 5 רחוק מכל אדם אחר. יש פה הישג טכנולוגי מטורף, שינוי עולם הנהיגה מקצה לקצה, אבל הכתב ראה בעיה בדקה 9!
זה הסיבה שאילון האיש העשיר בעולם והכתב.. רק כותב
הנעל בית חושב ש8 מצלומת של 5 מגהפיקסל שהוא קנה באמזון זה מספיק. רואים בברור שהוא לא מבין כלום. מעניין שאין שם מהנדס אמיץ בטסלה שיגיד את האמת, אפילו שהוא יפוטר על המקום
לפני מספר שנים היו ״מומחים״ שצעקו מעל כל במה ש״רק מצלמה אחת נחוצה לנהיגה אוטונומית״. אבולוציונית הרעיון חלף מהעולם, הבעיה שקבעון המצלמות כחיישן יחיד איכשהו נשאר. ווימו של גוגל ולאחרונה גם זיקר הסינית ועוד יצרניות הולכות על שילוב מכ״מים ולידרים (סוג של מכ״מים אופטיים) שהופכים את הנהיגה לאמינה ובטוחה בכמה רמות מעל למתחרים שננעלו על מצלמות בלבד.
לפני כמה ימים קראתי על כתב ישראלי שנכנס לרכב בעיר סינית וממש היה תענוג. פה ממש מופע אימים. זה שתשלחו 20 מגיבים מטעם שישמיצו את הכתב , לא ישנו , האמת היא אמת !!!!
בהרבה ערים בארה״ב יש שירות כזה עם מאות מוניות שנוסעות בכל רחבי העיר. נסעתי בזה בשבוע שעבר, זה עובד יפה. השירות ויימומשזה בעצם גוגל. טסלה שנות אור מאחוריהם
כמי שנוסע בטסלה בארה״ב כל יום על נהיגה אוטונומית (full self driving) אני יכול להעיד שקבלת ההחלטות על הרכב מעולה, ובוודאות יותר טובה משל בן אנוש. המקומות היחידים שבו הרכב מתבלבל זה בחניוינים, בעיקר כי אין שם נתיבים מוסמנים היטב.
יש הרבה מאוד ניואנסים שהטסלה מטפלת בהן מעולה.
Waymo של אלפאבית (גוגל) כבר פועלים בהרבה ערים בארה״ב וכובשות את שוק ההסעות בסערה, ועובדות מצויין ועם משמעותית פחות תאונות ממכוניות עם נהגים.
המסקנה שלך בסוף הכתבה פשוט לא נכונה עובדתית… המסקנה הנכונה היא שפשוט טסלה עוד לא מוכנים…
אני עובד בתחום הרכבים האוטונומיים הסיליקון ואלי. מה שאתה רואה הם טעויות מינוריות שישופרו בחודשים הקרובים. בתחום הרובוטיקה אין בסיס נתונים כמו בתחום ה-AI ולכן טסלה וWaymo עוד לא פתחו את השירות בכל העולם. טסלה מחזיקה בסיסי נתונים אדירים בגלל בכל רכביה מקליטים את הנסיעות (מהווה את הבסיס). כל המידע הזה עובר אנוטציה 3D, 2D . Mapping. זה עניין של 1-2 עד שבארה״ב שירותים כמו של טסלה ו waymo יהיו חלק מהחיים. (בקליפורניה waymo כבר עובדת)).
המונית האוטונומית של גוגל כבר עובדת בכמה ערים ברחבי העולם וממשיכה להתפשט במרץ.
הם היו הראשונים בתחום ומקדימים את טסלה והפה הגדול של מאסק בלפחות 8-10 שנים.
פיתוח רכב אוטונומי זה פרוייקט המצריך מצויינות הנדסית ועבודה עם רגולציה,שני דברים שמאסק בז להם.
31 אתה מתחזה שקרן—בושה שאתה מגיב לי. סגור מהר את הפה המטונף שלך לפני שאני אקנה לך רכב חשמלי.
היום בחמש בבוקר הייתה אזעקה. בבניין שלי יש בעלים של צ'רי FX EV משנת 2024. יש לי גם ממ"ד וגם מקלט (בקנדה יש?), אבל הייתי בחדר המדרגות אז הלכתי למקלט. פגשתי שם את השכן עם הצ'רי, שוב שכנעתי אותו לעבור לבנזין. הוא לא הקשיב.
באותה צ'רי FX EV מדדתי פעם 7 מיליגאוס, כמות מסוכנת מאוד. היום אלך לחברים שלי, בעלים של ford אקספלורר, ואמדוד אצל השכנים שלהם קרינה, מאוחר יותר אחזור עם התוצאות.
שטוענים שהטבלה נוהגת יותר טוב מבני אדם...
כל הטעויות שהכתב תיאר - אכן מופיעות בסרטון. רק צפו בסרטון במקום לקפוץ כמו בובה על קפיץ. אלו טעויות גסות, שלא תראו בכלים של ואיימו, זוקס או אצל החברות הסיניות שמפעילות כבר אלפי מוניות.
וכל זה, אל תשכחו, קורה בכבישים הרחבים ודלי התנועה של טקסס, באור יום מלא ומזג אוויר נוח. איך המערכת של טסלה תעבוד בלילה או כשיורד גשם? אפילו מאסק, שאין לו בעיה לסכן חיי אדם, לא מוכן לבדוק...
כתבה זו גורמת לחוסר אמינות באתר זה כי מיכה סטוקס כבר חודשים מדבר על נסיעות שלו עם תוכנת הנהיגה אוטונומית ולא שמענו דברים אלו. וגם אם אתם צודקים המניה היתה יורדת. אז או שאתם משקרים או שהוא משקר
מגיבים כאן עפים על העובדה שהמניה עלתה כאילו זו הוכחה לכך שהמערכת עובדת כמו שצריך.
המניה עלתה בגלל עצם העובדה שטסלה השיקה בזמן שהיא אמרה - שזה דבר חריג עבור החברה - והרוב המוחלט של המשקיעים לא ראו בכלל סרטונים שמעידים איך המערכת מתפקדת.
לא חסרות דוגמאות למניות שקפצו בלי קשר לכלום או צללו בלי קשר לכלום. רוב המשקיעים קונים או מוכרים בגלל הייפים או שמועות - ראו כתבה שם, מישהו אמר להם משהו... לא בגלל שהם מסוגלים להבין את איכות הטכנולוגיה, מה השוק עבורה או מה פוטנציאל הרווח.
בינתיים, המערכת של טסלה הושקה בפיגור של שנים אחרי מערכות אחרות (וואימו, פוני ועוד) ומפגינה ביצועים פחות טובים, וגם זה רק במזג אוויר יפה באור יום מלא. נחכה ונראה מה יהיה בהמשך.
יש לי את המכונית כשנה וחצי. באותה תקופת זמן התרשמתי מהשיפורים באוטומטי מלא. מתוכנה קצת מפחידה, לתוכנה מעולה אך עדין לא מאה אחוז. חושך וגשם לא מפריעים לה. אני מאוד מרוצה ממכוניתי ושמח שקניתי אותה ואת ההפעלה האוטומטית. ממש פלא טכנולוגי. המלאה.
התגובות העלאק ידעניות שווימו או זוקס הן תחרות פשוט לא מבין מה ההבדל בין AI לבין מיפוי מקומי. טסלה בעזרת AI לימדה את הרכב לנהוג. טסלה אוספת כל יום 60 מיליון מייל של Dataשזה יותר ממה שווימו אספה מאז שהוקמה. טסלה תוכל לנסוע אוטונומית בכל מקום בעולם ווימן צריכה למפות כל אזור שהיא נכנסת אליו. כשטסלה תפעיל את הרכב שלה ביוסטון השרות יקיף שטח שהוא פי 6 יותר גדול מזה של ווימו. לווימו 2000 מכוניות טסלה מייצרת אותן בחצי יום עם התוכנהn built in. העלות של רכב לטסלה 15,000$ לויימו 100,000 $. שלום וברכה לכתבלב שמוכיח כל פעם שלא צריך להיות קטאר בשביל לקנות עיתונאים. הנ״ל מומלץ לאל ג׳זירה
אני יודע שאני ממש דפוק שכלית וטיפשון כפי שמכנה אותי אישתי שרה מכיוון שאני כותב בכוונה תגובות מלאות שטויות כדי להרגיז את דני מטורונטו. מר טורונטו הפסיק להגיב ומה שנשאר לי לעשות? זה להרגיז אותכם .
דרך אגב מגיב בשם מאור הוא אני .
כמה שילמו היבואנים שמפחדים מטסלה בשביל הכתבה?
כל מקור אמריקאי אמין, + תגובות משתמשים יבהיר שמדובר בהצלחה מרשימה.
הניסוי יורחב תוך חודשים.
אני לא מצליח להבין אנשים שמוכנים שהשם שלהם ייגרר בבוץ בגלל כתבות כאלה. הרי הם לא מקבלים מיליונים בשביל לפתוח את הרגליים (והמצפון...) לרווחה...
אנשים חיים בסרט, חושבים שמחר כל המכוניות יסעו אוטונומית, חחח, אנחנו כל כך רחוקים מזה שאין לכם מושג כמה, תראו ניסוי שעשו בניו יורק, כניסה לכיכר עמוס בתנועה, המכונית האוטונומית פשוט לא נכנסה כי הכיכר הייתה מלאה כמעט כל הזמן, אף מכונית לא תגיע לרמה של מוח אנושי שמבין מתי הוא צריך באמת לנסוע, אנחנו רחוקים מזה אפילו עוד מאה שנה לא יהיו פה מכוניות עצמאיות, ועוד משהו, אם רכב כזה דורס ילד, את מי שאני מאשים? את האוטו? את המתכנן? איזו חברת ביטוח תיקח אחריות על זה? ברור שזה נשמע טוב ומאסק אלוף בלדחוף את מה שעושה לו כסף, אבל אם זה לא כביש שמיוחד רק לאוטונומי, אין לזה שום סיכוי