דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q3 החדש: יותר חכם, ובלי מנוף למגבים

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי חשפה דור שלישי ל-Q3, רכב הפנאי הקומפקטי שמשווק מאז 2011 ויוצר עד היום ביותר מ-2 מיליון יחידות. החדש ייוצר במפעלי אודי בהונגריה וגרמניה ושיווקו יחל בקיץ הקרוב באירופה, עם מסירות ראשונות באוקטובר. לפי היבואנית, ה-Q3 החדש צפוי להגיע לישראל בסוף השנה או תחילת שנה הבאה.

מראה ה-Q3 העדכני מציג את האבולוציה בקו העיצוב העכשווי של היצרנית, עם יחידות תאורה צרות מלפנים המקרינות לנהג מידע על הכביש, כולל סימוני נתיב ותמרור בראות לקויה. הסבכה הקדמית קיבלה אף היא עיצוב חדש ללא מסגרת ומשולבת בפגוש הקדמי.

צפייה בתוכן אודי Q3 החדש: יותר חכם, ובלי מנוף למגבים

ה-Q3 נראה מהצד שרירי יותר ונושא מאחור יחידות תאורה מפוצלות כמו בדגמי אודי עכשוויים: שתי יחידות תאורה ראשיות מאחור יוצעו לראשונה גם בטכנולוגיית OLED בתוספת תשלום, ואילו פס לד מתחתן נע לכל אורך החלק האחורי בנפרד מהיחידות הראשיות. אודי תציע את ה-Q3 ב-11 גווני מרכב ובשתי גרסאות עיצוב עיקריות, רגילה ו-"S-Line" עם מוטיב ספורטיבי.

אודי לא פרסמה בינתיים את מידות הרכב החדש, אך מבטיחה תא מטען גדול בעל נפח של 488 ליטר, עם אפשרות להגדילו ל-575 ליטר על-ידי הסטת הספסל האחורי לפנים-אחור ואפשרות לכיוון זווית המסעד.

בסביבת הנהג עבר בורר ההילוכים מהקונסולה שבין המושבים לצדו הימני של ההגה, בעוד מנוף שני ישמש לתפעול תאורת דרך ומגבים באמצעות מתגים.

הנהג יהנה משני מסכים גדולים, האחד כלוח מחוונים בגודל "11.9, השני למולטימדיה בגודל "12.8. ה-Q3 משתמש במערכת הפעלה אנדרואיד למולטימדיה ויאפשר התקנת יישומים.

צפייה בתוכן אודי Q3 החדש: יותר חכם, ובלי מנוף למגבים

הדור החדש יוצע בארבע גרסאות הנעה. הבסיסית תהיה ה-TFSI 110kW, עם מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-150 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית עם צריכצת דלק רשמית של 16.7 ק"מ לליטר. דיזל בהספק דומה יציע צריכת סולר של 18.9 ק"מ לליטר.

חובבי ביצועים או חסכון יוכלו לבחור בין שתי אפשרויות: דגם בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 265 כ"ס והנעה כפולה, או היברידי-נטען עם 272 כ"ס, מצבר 25.7 קוט"ש וטווח חשמלי תיאורטי של 119 ק"מ. צריכת הדלק הרשמית: 11.8 ק"מ לליטר לבנזין, 58.8 ק"מ לליטר להיברידי. יש למיין כי אודי בחרה לפרסם גם את צריכת הדלק הריאלית יותר של ההיברידי-נטען, ללא סוללה (מצב בו מרבית הנהגים ימצאו עצמם במרבית הזמן) - 16.7 ק"מ לליטר.

עוד נמסר כי הדגם החדש יציע שורת מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות. בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית שמסייעת בהיגוי, שמירה על נתיב, בלימה והאצה עד 210 קמ"ש, מצלמת ניטור חוסר ריכוז של הנהג, ומערכת חנייה לומדת שניתן לתכנת לחנות במקום מסוים, כולל בתנאים מורכבים. יש גם מערכת סיוע בנסיעה לאחור, למשל אם נכנסתם לרחוב ללא מוצא. החל ממהירות של פחות מ-35 קמ"ש, הרכב יוכל לחזור על עקבותיו ללא מעורבות נהג למרחק של עד 50 מטר.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה