דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נפגעות מפתיעות מאיומי החות'ים: טסלה, וולוו וסוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • החות'ים משבשים את יצור הרכב באירופה
  • כמה יצרניות בולטות הודיעו על סגירת מפעלים זמנית
  • בפולקסווגן עובדים בינתיים כרגיל

הים סגור: איומי החות'ים על נתיבי השיט בים האדום, בגיבוי איראני, אילצו את חברות הספנות להימנע ממעבר בתעלת סואץ והובילו לשורה של עיכובים במשלוחי חלקים למפעלי רכב באירופה - עד למצב שבו שורה של יצרניות בולטות נאלצות להשבית מפעלי הייצור.

לוחם חות

על פי דיווחים באירופה, מסלול השיט החלופי, מסביב ליבשת אפריקה ולכף התקווה הטובה, מאריך את המסע לאירופה בכ-10 ימים ומייקר רק את עלות הדלק בשני מיליון דולר. זאת לפני התייקרות עתידית שצפויה בשל הירידה הכוללת במספר המשלוחים הימיים - שכן מספר ספינות התובלה בעולם נותר קבוע, בזמן שהמסע המתארך בים מצמצם את מספר המשלוחים השנתי.

המפעלים מושבתים: מפעל סוזוקי בהונגריה, היחיד של היצרנית ביבשת, נסגר אתמול (15/1) למשך שבוע, עד ל-21/1 בשל עיכוב במשלוחי המנועים מיפן. במפעלי וולוו שבגנט, בלגיה, יופסק הייצור בשבוע הבא למשך שלושה ימים בגלל עיכוב במשלוחי תיבות ההילוכים, בעוד המפעל בגטבורג שבשבדיה ממשיך לפעול כרגיל.

בטסלה, שמייצרת בברלין את המודל Y, הודיעו על השבתת המפעל האירופי לתקופה ממושכת יותר, מה-29 בינואר עד ל-11 בפברואר, זאת בשל עיכוב במשלוח החלקים מסין - ובראשם הסוללות.

בסטלנטיס (פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט ועוד) הודיעו כי עברו לפתרונות חלקיים של תובלה אווירית, מהלך שלדברי היצרנית "כמעט ולא ישפיע על הייצור" - אך עלול בהחלט להוביל לעליית מחירים.

בפולקסווגן, לעומת זאת, ציינו כי בשלב זה הם ממשיכים לעבוד כרגיל "בתיאום הדוק עם חברות הספנות", וכי הם "לא מצפים להגבלות יצור משמעותיות".

על פי הערכות בענף, משבר התובלה הימית צפוי להימשך עוד חודשים ארוכים - זאת למרות שורת התקיפות שביצעו כוחות ימיים של ארה"ב ואנגליה כנגד יעדים חות'יים. בהמשך הדרך סביר להניח כי גם יצרניות נוספות יושפעו מהשיבושים בתובלה, בעיקר בכל הנוגע לעלויות.

מה אנחנו חושבים: אם מישהו במערב חשב שהתוקפנות האיראנית היא בעיה ישראלית בלבד, המתקפות האחרונות של החות'ים על נתיבי השיט בים האדום מבהירים היטב את תמונת המצב: זוהי בעיה כלל עולמית.

בטווח הקצר, יצרני הרכב ושאר המפעלים באירופה שנשענים על אספקת רכיבים מהמזרח יוכלו לספוג את העלות ולמצוא פתרונות חלופיים; בהמשך הדרך הם כבר יגלגלו את ההתייקרות אל הצרכנים. הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר בים האדום.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה