בקצרה:
- אקספנג תציג מערכת הנעה היברידית-נטענת עם טווח אדיר
- תוצע לראשונה במיניוואן חדש עם מקום לשבעה נוסעים
- צפויה להגיע בעתיד גם לדגמים נוספים

גם עם בנזין: אקספנג חשפה תמונות ראשונות מניסויי נהיגה לגרסה היברידית נטענת ל-X9, המיניוואן לשבעה נוסעים שהוצג לפני כשנתיים, ושווק עד כה רק עם הנעה חשמלית מלאה.זו מערכת הנעה היברידית-נטענת ראשונה עבור היצרנית הסינית, שזוכה לאחרונה לפופולריות יוצאת דופן בשוק הביתי וגם אצלנו. ההפתעה הגדולה: נראה כי היצרנית מצהירה על טווח נסיעה חשמלי עצום של 450 ק"מ לפי התקן הסיני, המתרגם לכ-300 ק"מ לפי התקן המערבי (WLTP).
המערכת שצפויה בעתיד להגיע גם לדגמים נוספים של המותג, עברה לדברי אקספנג סדרת ניסויי נהיגה מפרכת, עם יותר מ-1,000 אבות טיפוס ב-20 מדינות, 330 ערים ובסך הכל יותר מ-20 מיליון ק"מ.

הנעה חדשה: אקספנג לא מפרסמת מידע טכני, אבל ממסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT) עולה כי מנוע הבנזין המוגדש יהיה בנפח 1.5 ליטר, עוד לא ברור אם ישמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה או יתחבר גם לגלגלים במהירות גבוהה או תחת עומס. המנועים החשמליים צפויים להיות דומים לגרסה החשמלית מלאה, שמשווקת עם הנעה קדמית (320 כ"ס) או כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף מאחור (503 כ"ס). גודל הסוללה אינו ידוע אך לאור הטווח המוצהר הוא צפוי להיות נדיב במיוחד.
מה עוד צריך לדעת: המראה מבחוץ יהיה דומה ל-X9 החשמלי, המתהדר במקדם גרר נמוך ביחס לרכב בגודלו (0.23). בהשוואה לקיה קרניבל למשל הוא ארוך ב-14 ס"מ (529.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ, מה שאמור להציע מרחב מחיה נדיב לנוסעים עם תא מטען בנפח 755 ליטר כשכל המושבים בשימוש.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע גדול ("17.3) לשליטה במרבית המערכות ומסך נוסף ("21.4) נשלף מהתקרה לטובת היושבים מאחור. כאופציה ניתן לקבל צמד מושבי קפטן בשורה השניה עם יכולת הסטה לאחור והדום, חימום, אוורור ועיסוי, בדומה לצמד המושבים הקדמיים.
מערכת סיוע לנהיגה מבוססת על 12 מצלמות, 12 חיישנים אולטרה-סוניים ו-3 רדארים מנוהלים על-ידי השבב המתקדם Orin X של אנבידיה. הוא גם משלב מערכות מכאניות מתקדמות כמו מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (5 מעלות), המאפשרים קוטר סיבוב צנוע (10.8 מטר).

מה אנחנו חושבים: אקספנג נחשבת בסין לאחת המתקדמות, ויחד עם ניו ולי-אוטו הן מרכיבות את המשולש המכונה 'נאי-שיאו-לי' (NEI-SHIAO-LI) ושאליו מכוונים מותגי היוקרה החדשים שנולדו שם לרבות IM של SAIC ואקסלנטיקס של צ'רי.
ובעוד לי-אוטו שהתמקדה עד כה בעיקר ביחידות הנעה המשלבות חשמל ובנזין, פוזלת גם למערכות הנעה חשמלית מלאה, אקספנג משיבה בכניסה מבורכת ומתבקשת להנעה היברידית-נטענת מתקדמת. הקרב בין שתי היצרניות צפוי להפוך בקרוב ליריבות טכנולוגית סופר מסקרנת.