מנכ"ל טסלה אילון מאסק, ידוע בהצהרות מוגזמות שרק לפעמים מתגשמות. ובכל זאת, נראה שהיצרנית האמריקאית שוברת שוב את שיאי ההבטחות-ללא-בסיס של עצמה. למשל בדברים שאמר סגן נשיא טסלה, לארס מוראווי. בשיחה שנערכה על גבי רשת X הצהיר כי הרודסטר החדשה תהיה, שימו לב, "מכונית הנהיגה לחובבי נהיגה האחרונה". לידיעת פורשה, פרארי, למבורגיני ומקלארן.

וכן, אתם לא טועים. מוראווי מתייחס לאותה רודסטר שאילון מאסק מבטיח שתגיע עוד מאז סוף 2017, ושהובטח כי תגיע לייצור כבר לפני חמש שנים. כן, זמן שבדרך כלל מספיק להצגת דגם והחלפתו בדור שני.
הרודסטר, שהוצגה כמכונית קופה עם גג מתפרק ומבנה שמזכיר יותר טארגה מרודסטר, אמורה להציע טווח נסיעה של יותר מ-1,000 ק"מ, הנעה כפולה, מהירות מרבית של יותר מ-400 קמ"ש ולהאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משתי שניות.

אלו לפחות הנתונים שחשף לאורך השנים מאסק, אם כי בין ההצהרות נכללו בשלב מסוים גם יכולת תעופה והצהרה של מאסק על כך שגרסת "ספייס X" של המכונית, עם מנועי רקטה, תוכל להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך פחות משנייה. בקיצור, כנראה שנדרש כאן קורט (או כמה קילוגרמים) של מלח.
בראיון שנערך עם מוראווי, סיפר הבכיר כי הציג למאסק את התקדמות הפרויקט לאחרונה, וכי "המנכ"ל אהב את מה שראה". "השקענו הרבה מחשבה בשנים האחרונות לגבי מה עשינו, מדוע עשינו את זה ומה יהיה מדהים ומרגש במכונית חובבי הנהיגה האחרונה. אנחנו משפרים אותה יותר ויותר, והיא אפילו קצת יותר מסתם מכונית. הראנו לאילון כמה הדגמות מגניבות בשבוע שעבר ואת הטכנולוגיה שאנחנו עובדים עליה, והוא התרגש קצת".

מאסק מצידו הגיב לדברים, איך לא ברשת X שבבעלותו, והבטיח לעוקביו שבשנה הבאה (2026) תהיה הדגמה ציבורית של הרודסטר לציבור. אמר, ובכך חזר שוב על הבטחה שנשמעה כמעט כל שנה מאז 2017, מבלי שראינו דבר.
נזכיר כי בעבר טסלה הציעה רודסטר חשמלית, שהייתה למעשה גרסה מוסבת של לוטוס אליז הוותיקה. מכונית זו יוצרה במספרים נמוכים ולא זכתה להצלחה משמעותית, אם כי לזכותה ייאמר שתחום החשמליות וטסלה בפרט היו אז ממש בחיתוליהם. ומצד שני, כיום – אם בכלל תוצג רודסטר חדשה אי פעם – תהיה לה תחרות לא מעטה מצד יצרניות כמו MG, רימאק או יאנגוואנג (BYD).

אז האם הפעם זה יקרה, והאם לרימאק, פורשה או פרארי יש סיבה אמיתית לדאגה? למאסק ולטסלה הפתרונים. אנחנו במקומכם לא היינו רצים לשלם מקדמה.
הכתבה בשיתוף The Wheel Network