דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה מבריקה: טנדר קטן וזול, גם עם יכולת לשטח

Getting your Trinity Audio player ready...

דאצ'יה חשפה מעט במפתיע גרסת טנדר מקורית לדאסטר, וכרגיל אצל הרומנים זה נעשה בצורה מיוחדת: בעוד בדור הקודם הדאסטר הפך לטנדר חד-קבינה (עם שני מושבים) ותא מטען ארוך, הפעם הדגש הוא על שילוב בין שימושיות לנוסעים לבין כושר העמסה.

לדאסטר פיקאפ קבינה כפולה עם ארבעה מושבים, ומאחוריה תא המטען פתוח שיאפשר לשאת עד 430 ק"ג של מטען, כמעט כמו הטנדר הקודם (500 ק"ג), עם כמטר לאורך ולרוחב.

הטנדר הקטן, שתוכנן במיוחד לשוק הרומני, יזכה מתנאי מיסוי עדיפים לטובת שימוש עסקי כחלק מתקינת ה-N1 האירופית. זה אומר שהוא יהיה זכאי לפטור ממע"מ, הטבה שלא יזכה בה בישראל בגלל מידותיו, ובפרט משקלו. למעשה, בדאצ'יה התאמצו במיוחד והצליחו לשמור על אותו אורך כמו הדאסטר הרגיל - 434.5 ס"מ, עם רוחב של 181 ס"מ וגובה של 166 ס"מ.

מתחת למכסה המנוע מוצעות אותן יחידות כוח כמו בדגם הרגיל, עם 140 כ"ס וסיוע חשמלי (היבריד 'רגיל'), או 130 כ"ס ללא סיוע חשמלי משמעותי (היברידי מתון). הגרסה השנייה מצוידת בהנעה כפולה, לטובת מי שמעוניין להשתמש בדאסטר שלו גם בשטח.

גם אבזור הבטיחות דומה לדגם הרגיל, כולל ארבע כריות אוויר בלבד, בקרת יציבות, בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב וזיהוי שלטים – מערכות הנדרשות לעמידה בתקינה האירופית.

למרות כל זאת, נראה שהסיכוי לראות כאן את הטנדר הזעיר קלושים, ולו רק בגלל המחיר: לפני מסים, הוא עומד על כ-100 אלף שקל, אך בהתחשב בכך שאינו זכאי להטבות כמו דוגמת טנדרי ענק (ראם, סילברדו ו-F-350 לדוגמה), מחירו כנראה ירקיע הרבה מעבר לדאסטר הרגיל בישראל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה