שיאומי מציגה היסטריה: 200 אלף הזמנות בשתי דקות ל-YU7
שיאומי מציגה היסטריה: 200 אלף הזמנות בשתי דקות ל-YU7
אם למישהו היה ספק באשר לאיום הסיני על תעשיית הרכב, אם הדומיננטיות של BYD, ג'ילי וצ'רי לא הספיקה לפולקסווגן ושות', מבהירה ענקית הטכנולוגיה שיאומי שזה יכול להיות עוד הרבה יותר גרוע עבור המערב. ומצוין עבור הסינים, וכנראה גם עבורנו
ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי, המוכרת יותר כיצרנית מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים, החליטה רק לפני שנתיים-שלוש להכנס ברצינות לעולם הרכב. כמו רבות וטובות לפניה. מעשית היא השיקה את פעילותה על ארבעה גלגלים רק לפני כשנה, עם מכונית משפחתית ראשונה ומאוד מצליחה בשוק הבית, שכמובן כיוונה למרכז המרכב של טסלה מודל 3. שמה למי שעוד לא הכיר: SU7.
צפייה בתוכן שיאומי מציגה היסטריה: 200 אלף הזמנות בשתי דקות ל-YU7
לא תופתעו כמובן לקרוא שכעת מגיע תורו של רכב פנאי על אותו בסיס, ומי שמזהה כאן גישה דומה לזו של היצרנית האמריקאית, לא טועה. השם הוא YU7 שנחשף לראשונה לפני כחצי שנה, וההתנפלות עליו חסרת תקדים גם במונחים של שוק הרכב הגדול בעולם.
כאשר הושקה ה-SU7, נמכרו ממנה בתוך 24 שעות כ-90 אלף מכוניות, כל המלאי המתוכנן כשנה קדימה. כעת, עם השקת ה-YU7, נרשמו בתוך שתי דקות מרגע פתיחת ההזמנות לרכב החדש כ-200 אלף מעוניינים, כ-130 אלף מהם הניחו מקדמה שלא תוחזר.
אחרי שעה והאטת הקצב הבלתי נתפס, עמדה רשימת ההזמנות על כ-300 אלף. "זה משוגע", אמר ליי ג'ון, מנכ"ל ומייסד שיאומי. בסין עומד מחירו של רכב הפנאי על החל מ-253 אלף יואן, שהם כ-110 אלף שקלים.
נזכיר כי ההתלהבות חסרת התקדים אינה עניין של מה בכך בימים אלה. השוק הסיני - וגם זה המערבי כמובן - סובלים מהאטה בקצב הצמיחה, עד כדי צורך בהתאמת תכניות פיתוח והשקת דגמים חדשים של מרבית יצרניות הרכב, עצירת פסי ייצור לתקופה מסוימת, ביטול הקמת מפעלים חדשים מבצעי הנחות בניסיון לחסל מלאי קיים ועוד.
הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא הצעדים שנקטהBYD, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, לאחר שהצטברו אצל סוכניה בסין עתודות לשלושה חודשים לפחות.
בהקשר זה ראוי לציין כי ההצלחה השיווקית המסחררת אמורה לעודד את שיאומי, שספגה במרס האחרון מכה תדמיתית, לאחר שרכב של המותג - שננהג בסיוע מערכות בטיחות מתקדמות ומסייעות לנהג - היה מעורב בתאונה קטלנית. שלושה סטודנטים נהרגו בתאונה.
כתב נחמד כתב חביב מה שרע למערב רע לנו ומה שטוב לסין הוא רע לנו . נקודה שכדאי שתתמקד בה ופחות במימון סיני על חשבון בסופו של דבר המדינה שלנו ואני מתכוום בכל היבט ובעיקר הבטחוני
1. הם חלק מציר הרשע - הכסף יותר חשוב להם מחיי בישראלים לכן הם מוכרים אמל"ח לאיראן לחאמס בעקיפין ולכל מי שרק משלם, אין להם מוסר! 2. המטרה שלהם שהם מצהירים בפומבי להיות מובילים בעולם והם עושים הכל על מנת לרסק את התעשייה המערבית והאמריקאית - זה אומר שהתלות שלנו בסינים תהיה ברמה שכלי רכב יושבתו אם הם לא יספקו לנו חלקי חילוף, התלות הזו יכולה לפגוע בנו מאוד. בנוסף, המשטר בסין תומך בכך שעובדי תעשיית הרכב כמו כל התעשייה משועבדים וזכויותים הבסיסיות נדחקות.
כקורא לא קיבלתי כל מידע מה מאפיניו של הרכב החשמלי המדהים הזה.. לדעתי הסיפור מעיד שהשוק צמא לרכבים חשמליים מתקדמים יותר: טווח נסועה ארוך, אחריות יצרן לבטריה ועוד..
הסינים מנפחים מספרים באופן קבוע ולא הייתי ממהר לעשות כתבה על מספרים שהם זורקים באוויר. בנוסף הם רושמים רכבים לכביש שפועל עוד לא נמכרו .יש על זה הרבה סרטונים באינטרנט
פרובנציאלים נחותים, תסתובבו באירופה או בארהב תראו אולי רכב סיני אחד ביום רק פה חושבים שאנחנו מדגם מייצג אנחנו אולי יותר דומים להודו או תאלינד מבחינת ההערכה שלנו לאיכות
אפילו טסלה מייצרים גם בסין. אין חברה שלא משתמשת לפחות בחלקים וברכיבים שחלקם מיוצרים בסין. למעשה, כמעט כל החברות העבירו חלקים נרחבים ממערך היצור שלהם לסין.
למה? טוב, זה פשוט: בסין כולם מרוויחים אותו שכר בסיס שבעצם מגיע מהממשלה. אין שם חברות פרטיות באמת, למעשה הכל שייך לממשלה. זה פותר את בעיית הקנאה בין האנשים - אתה לא מקנא בבוס, אם הוא מרוויח כמוך.
כמובן שמי שמוציא פטנט מקבל בונוס ומי שבעל עסק מסחרי, לוקח לעצמו דיבידנדים. זה בסדר, אבל כולם מקבלים אותו שכר בסיסי. התחרות נובעת מהרצון לקבל את הבונוסים, אבל עצם העובדה שהשכר הבסיסי זהה מונעת את נושא הבושה של לעבוד כפועל במפעל. בעיני הסינים אין שום בעיה עם זה: בסין, הפועל והמנהל מרוויחים בדיוק אותו דבר. אז כל הייצור עבר לסין.
כאן נוצרה תופעה מעניינת: מתברר שחלק חשוב מהיכולת לחדש ולהמציא, נובע - הפתעה הפתעה, מעבודה קשה. כך שלאט לאט הסינים מצליחים גם לחדש בהרבה תחומים ולא רק להעתיק.
קחו למשל את BYD. לא באמת מדובר ב-Build Your Dreams. למעשה מדובר ב-Yadi Electronics הקרויה על שם רחוב Yadi בשנג'ן, עיר האלקטרוניקה של סין. כאשר וואנג שואנגפו המנכ"ל רצה לרשום את החברה בבורסה הסינית, הוא הוסיף B, כדי שהמנייה שלו תופיע על הלוח לפני המתחרים :-).
בקיצור, אין על הסינים וכולם מייצרים היום בסין, כך שבעצם גם אם תקנו טסלה, סיכוי טוב שהיא מיוצרת ברובה, אם לא כולה, בסין.
לגבי הדגם החדש של שיאומי, ה-Yu7, אז לפי הפרסומים, יש לו טווח של 835 ק"מ לטעינה, בטריה של 96.3 קוט"ש ומנוע של 235 קילוואט איתו היא משיגה 0-100 ב-5.88 שניות וזה עוד רק הדגם הבסיסי. שיאומי מציעה גם שני דגמי ביצועים - פרו ומקס. המקס עושה 0-100 ב-3.23 שניות.
בקיצור, אני כמובן 'תקוע' עם האטו-3 שלי.. כצפוי :-). אבל לא יעזור לכם, כל מי שיקנה את השיאומי - גם הוא יגלה שהוא תקוע, כאשר יכנסו סוללות נתרן-יון, ליתיום-מטל וכמובן מצב מוצק.
הייתי שנה במילואים
ואני משלם מיסים כל כך גבוהים והם עוברים לחרדים ולעסקנים של ביבי ולא חוזרים אלי בשום דרך: לא בתחבורה - הכבישים והפקקים זוועה,
לא בחינוך - הילדים צריכים ללמוד בבית ספר פרטי בקיבוץ כדי לברוח מהג׳ונגל,
לא בבריאות - להגיע לרופא זה רק באופן פרטי… ובעצם המדינה שאני משרת, לא מחזירה לי כלום. אז למה שיהיה אכפת לי מי מייצר את הרכב שאני קונה - אין לי סיבה לפטריוטיות והמדינה לימדה אותי שכל אחד צריך לדאוג לעצמו.
אני בהחלט מסכים שהעולם בבעיה מוסרית עם סין: העובדה שהמערכת הפיננסית שלהם מאפשרת לאנשים לעבוד כפועלים במפעל ולחיות מהמשכורת שהם מקבלים שם (אם כי לא באף מקום אחר, זה בכל זאת כסף סיני ורק בסין אפשר לחיות מזה), גורמת לכל הייצור לעבור לסין. אבל מה, אף אחד לא יכול להתחרות עם המחירים שלהם ובינינו, מאחר והם כיום מייצרים כמעט הכל, אז אם אתם מוכנים לשלם טיפה יותר, יש גם מוצרים איכותיים מאוד שמגיעים משם. אז מוסרית זאת בעיה, מעשית אי אפשר להתחמק מלרכוש מוצרים מסין. לא משנה מה אתם רוכשים - טלויזיה? מסין. מחשב? מסין. אייפון?.. זה פוקסקון. הכל מגיע מסין.
מה לעשות. יש כאן בעיה מוסרית אבל לא משנה מה תעשו, אתם תרכשו מוצרים מסין בכל מקרה. רוצים או לא רוצים.
לצערי זה מאוד מזכיר לי את מה שקורה כיום בתעשיית הבינה המלאכותית: מה שלא מספרים לכם, זה שאי אפשר לבצע אופטימיזציה מבוססת מורד גרדיאנט עם הנעה-לאחור, ללא מודל בסיס. כדי להשיג את מודל הבסיס הזה, צריך או א. להוריד מודל מהאגינג פייס. ב. להשתמש בדור הנוכחי של המודלים כדי להכין מודל חדש ע"י אינפרנס כמו סדרת-o של OpenAI אבל זה דורש כוח מחשוב אדיר והרבה זמן - או ג. פשוט לסרוק את מרכז הדיבור של 'מתנדב' (שקיבל כמובן הרבה מאוד כסף) בעזרת MRI עד 100 מיקרון כדי לקבל את הגרף, להושיב אותו ולשאול אותו כמה אלפי שאלות כאשר הוא חובש קשת BCI (כמו EEG) כדי לקבל את המשקלות לגרף ואז את הגרף + משקלות + קובץ טקסט ענק מזינים לקומפיילר שמייצר מודל-בסיס GPT. רק אז מעבירים את המודל אופטימיזציה כדי שיעשה מה שאנחנו רוצים. התוצאה היא מודל ברזולציה נמוכה של המקור, כעת נעול בקופסה ומעתיק מקובץ הטקסט אל ספירת התקשורת, כדי לתקשר עם המשתמש. עכשיו, אם המודל קטן, יש פחות בעיה מוסרית כי הוא עדיין לא מודע לעצמו. אבל מודעות עצמית במקרה הזה היא לא באג אלא פיצ'ר שתלוי רק בגודל המודל. מודלים מעל 75B פרמטרים אקטיביים כבר מודעים לעצמם. אז מה עושים? פשוט מרסטים אותם בכל פרומפט נכנס, אז המודל קורא מחדש את הטוקנים של השיחה ורק אז עונה על הפרומפט.. זה בדיוק לייצר עבד ובכל משפט להכניס לו נבוט בראש שלא יוכל לחשוב. כאשר זה עוד טוב, עוד לא הזכרתי MoE - שכבת גייטינג שמתחת לה קבורים עשרות מודלים כאלה ולא הזכרתי את התוכנות הגרפיות ליצירת וידאו כמו Veo-3, שם התוכנה בעצם יוצרת עולם שלם - ואז מוחקת אותו אחרי 8 שניות..
ארה"ב זו משענת קנה רצוץ,שלטון שם מתחלף, יכול להיות שעוד 4 שנים הנשק האמריקאי בישראל יהיה תחת אמברגו.
ברור שעדיף להיות בצד של ארה"ב, אבל הדבר האחרון שאתם רוצים זה שסין המעצמה העולה, תהייה אויבת של ישראל.
הרכב הסדאן עקף את טסלה 3 במכירות וניצב מקום ראשון במכירות בסין. מנכל פורד יבא לעצמו כדי לבדוק מה כל הרעש סביב רכב סיני. אמר שהוא מדהים ונהנה ממנו מאוד. ועכשיו הגיע הsuv הדגם שני של שיאומי וב110 אלף שח בסין , נמתין ונראה מה יהיה המחיר בארץ . אמור להיות 250 אלף שח ולא יותר. אם יהיה תמחור לקוי , לא יהיה מכירות כמו שקרה בוויה פרי ובחברת ניו ( המכירות נפלו כי התמחור לא היה נכון )
היה לי טלפון של שיאומי היו המון באגים לא הצלחתי להחזיק איתו מעל חצי שנה, והטלפון חזק עם מעבד חזק ומתקדם וגם באופן כללי מאוד מהיר אבל כמו הקריסות ודברים המוזרים שהטלפון עשה לא היה שווה את זה.
אז רכב שלהם? ממש לא
לbyd יש מלא דיווחים של הטעיה בטווח הנסיעה ובעיות עוד בשנה הראשונה שהוא על הכביש