בקצרה:
- ל-S5 יש 170 כ"ס וטווח של 425 ק"מ
- ה-S6 חזק כפליים (361 כ"ס) ועם טווח של כ-500 ק"מ
- המחירים מתחילים ב-149 אלף שקל

קאמבק חשמלי: שש שנים לאחר שהנחיתה את ה-ZS EV, שהפך לדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל ב-2020, מנסה יבואנית MG לשחזר את ההצלחה ומתחילה לשווק צמד דגמים חשמליים חדשים. ה-S5 מחליף את ה-ZS EV הוותיק ומחירו יתחיל ב-149 אלף שקל, בעוד ה-S6 יתפוס את מקומו של המארוול R עם מחיר התחלתי של 179 אלף שקל.
שימו לב, MG קובעת את המחיר למרכב בצבע לבן בלבד, בעוד כל צבע אחר יעלה לכם עוד 1,900 שקל. אפשר גם לבחור בסביבת תא נוסעים בהירה במקום כהה, וגם שם תיאלצו להוסיף 1,500 שקל עבור המראה הנקי יותר.
בשבועות הקרובים צפויה MG להמשיך בהרחבת ההיצע, עם הדור החדש של MG4 הקומפקטית ועם ה-S9, רכב פנאי היברידי-נטען עם מקום לשבעה נוסעים.
למרכז השוק: MG S5 גדולה במעט מ-BYD אטו 3 המתחרה, ב-3 ס"מ לאורך (448 ס"מ) ובס"מ אחד בבסיס הגלגלים (273 ס"מ), בעוד נפח תא המטען יעמוד על 453 ליטרים (13+). היא תצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 170 כ"ס שיאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות.

סוללת 62 קוט"ש תעניק לה טווח תיאורטי של 425 ק"מ, בעוד טעינה מהירה (150 קילוואט) תאפשר מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 26 דקות. הסוללה תאפשר גם אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).
מפרט האבזור כולל בין היתר מסך מגע ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.5), טעינה אלחוטית לסלולרי, מושבים משולבי עור סינתטי עם כיוון חשמלי לנהג וחימום לצמד הקדמיים, מצלמות היקפיות, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית ועוד. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים, כולל על תנועה חוצה ועל פתיחת דלת.

האח הגדול: MG S6 יהיה קטן במעט מוויה קארג' המתחרה, ב-2.5 ס"מ לאורך (470 ס"מ) וב-6 ס"מ בבסיס הגלגלים (284 ס"מ). נפח תא המטען יעמוד על 493 ליטרים (34-) ואילו מלפנים יהיה תא אחסון נוסף, בקיבולת של 124 ליטרים בגרסת ההנעה האחורית או 102 ליטרים בכפולה.
לגרסת ההנעה האחורית מנוע בודד בהספק של 245 כ"ס עם תאוצה של 7.3 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד להנעה הכפולה הספק של 361 כ"ס והיא מקצרת את זמן התאוצה ל-5.1 שניות בלבד. לשתיהן סוללת 77 קוט"ש, עם טווח נסיעה מוצהר של 530 ק"מ בהנעה האחורית או 485 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה בקצב של 144 קילוואט מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 38 דקות.

מפרט האבזור דומה לזה של ה-S5, עם מסכים בגודל זהה אך עם חישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "18) ועם תוספת של תצוגה עילית, ומושבים משולבי עור ואלקנטרה עם כיוון חשמלי למושב הנוסע הקדמי, חימום למושבים האחוריים ואוורור לקדמיים.
מה אנחנו חושבים: יבואני הרכב מסיימים את 2025 עם נתוני מכירות גבוהים מאשתקד, הגם שלא ברור מה אחוז כלי הרכב שלא-באמת-נמכרו (0 ק"מ, יד שניה בהוזלה ניכרת) מתוך המספר הסופי. להערכת בכירים בשוק מדובר בלא פחות מעשרות אלפי מכוניות, מרביתן חשמליות. למרות זאת, לא ניתן לקבוע בוודאות בכמה מכוניות מדובר וכל הערכה היא על בסיס ספקולציה.
על עובדה אחת אין ויכוח: מצב בו יבואנית מחזיקה בכלי רכב רבים אותם לא הצליחה למכור, מפעיל לחץ מטה על מחירי דגמים חדשים. וזו אחת מהסיבות לתמחור אגרסיבי של דגמים חשמליים שונים כבר בעת ההשקה. ראינו את זה בהשקות של צ'נגאן דיפאל S05, ליפמוטור B10 ו-BYD אטו 2, כעת רואים זאת גם אצל MG. הצרכן יוצא נשכר, ומבחינתנו זה תמיד חיובי.