יצרנית מכוניות הספורט המוערכת, בעבר מופת ודוגמה לניהול יעיל ורווחי שיא, ספגה מהלומה קשה עם המעבר הלא החלטי להנעה חשמלית לצד החלטות בלתי צפויות של נשיא ארה"ב. התוצאה: הפסד של כמעט מיליארד יורו ברבעון אחד
פורשה הודיעה על הפסד גבוה בהרבה מהתחזיות לרבעון החולף: כמעט מיליארד אירו, מול רווח בשיעור דומה ברבעון המקביל אשתקד. לכך יש להוסיף כי צפי שולי הרווח של היצרנית צנח ל-2% בלבד לשנת 2025, בהשוואה ל-14% שנרשמו ב-2024.
אבל הנתון הקיצוני ביותר מתייחס לשלושת הרבעים הראשונים של השנה הנוכחית, בה רשמה היצרנית רווח כולל של 40 מיליון אירו, צלילה של 99% לעומת שלושת הרבעונים בתקופה המקבילה אשתקד, בה נרשם רווח כולל של 4 מיליארד אירו.
יצרנית מכוניות הספורט הייתה בשנים האחרונות מיצרניות הרכב הרווחיות בעולם, באופן עקבי ומרשים. זאת הודות לתמהיל מכוניות יוקרה וביצועים נחשק, שנהנה ממחירי שוק גבוהים, מתח רווחים מרשים ומביקוש רב בשוק היד השנייה, שדחף בתורו את היצרנית להמשיך ולצמיד תגי-מחיר גבוהים למכוניות חדשות.
פורשה נחשבת לאחת מהיצרניות החזקות - אם לא החזקה מסוגה - בתחום מכירת מכוניות משומשות מלקוחותיה דרך סוכני משנה, בין היתר הודות לביקוש חסר תקדים ל-911 משומשות, ולעובדה שרבות מגרסאותיה המיוחדות נמכרות לעיתים במחירים שאף עולים על מחיר המכירה כחדשה, לצד זמני המתנה ארוכים עקב הקושי לעמוד בדרישה.
"ציפינו ש-2025 תהיה קשה", כך מסר מנהל הכספים של היצרנית, יוכן ברקנר. לדבריו, ביצרנית מקווים כי 2026 תביא "שיפור משמעותי" בתוצאות, שהפתיעו לרעה אפילו משקיעים. לפי התחזיות שהתפרסמו לפני פרסום התוצאות הרשמיות, אנליסטים העריכו כי ההפסד יעמוד על כ-600 מיליון אירו "בלבד".
על-פי הודעת היצרנית, להפסדים אחראית בראש ובראשונה מלחמת הסחר בין אירופה לארה"ב, עליה הכריז בתחילת השנה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הטלת מכסים כבדים על ייבוא מכוניות לארה"ב, הובילה להפסד הכנסות בגובה 700 מיליון אירו, כך על-פי ברקנר. הוא הוסיף כי אחד האמצעים לצמצום הפגיעה ביצרנית יהיה ייקור דגמים באמריקה, מה שעשוי להעלות את שולי הרווח עליהם אך גם לפגוע במספר המכוניות הכולל שיימכרו.
גם תוכנית המעבר המהיר להנעה חשמלית גרמה נזק אדיר ליצרנית. הפסקת ייצור המקאן בנזין, מכלי הרכב הפופולריים והרווחיים ביותר של פורשה בשנים האחרונות, ושיווק הדור החדש רק כחשמלי, גרם לקריסה של המכירות בקטגוריה. פורשה גם סבלה מירידה בהכנסות בפלח מכוניות הספורט, בעקבות הפסקת ייצור ה-718 בוקסטר וקאיימן הקטנות וזולות יחסית, בהמתנה לגרסאות חשמליות.
גם בסין היצרנית לא נהנית ממידת ההצלחה לה הורגלה בתחילת העשור. ברקנר מזהיר כי בפורשה "חייבים להעריך כי תנאי השוק (בסין) לא ישתפרו בעתיד הנראה לעין", ולכן ביצרנית הכריזו על צמצום רשת השיווק במדינה מ-150 סוכנויות כיום ל-80 בלבד עד 2027. ביצרנית גם צפויים לבצע גל של פיטורים בקרב כוח האדם בגרמניה, בהם 1,900 עובדים בנוסף ל-2,000 עובדים זמניים שעבודתם הופסקה מוקדם יותר השנה. תוכנית התייעלות נוספת צפויה להתפרסם בסוף השנה.
בעקבות המשבר החריף בפורשה, הנהלת קבוצת פולקסווגן, שמחזיקה בבעלות על היצרנית, הודיעה לאחרונה כי בשנ ההבאה תחליף את מנכ"ל היצרנית הוותיק, אוליבר בלום, במיכאל לייטר, שחוזר לפורשה לאחר מספר שנים בהן עבד בפרארי ומקלארן.
לייטר יידרש לנווט מחדש את הספינה וצפוי להביא את המומחיות שלו בייצור מכוניות ביצועים היברידיות-נטענות. בלום ימשיך לכהן בתפקידו כמנכ"ל קבוצת פולקסווגן, בו החזיק גם בשנים בהן ניהל את פורשה.
המעבר הוא הוא הסיבה להפסדים. הטייקאן התברר כאשפה של אוטו שגרמה לבעליהם הפסדים עצומים, כמו כל רכב חשמלי, ובלי קשר הקהל של פורשה פשוט לא מעוניין בשיט חשמלי.
באירופה יש מחסור בחשמל. משום כך לא נמכרות מכוניות חשמליות. תכנון וייצור מכונית הוא תהליך הלוקח כ 7 שנים כך שהעצירה של הרכב החשמלי שהגיעה לפני שנה. גרמה לשינוי דרמטי של קווי הייצור. האם אתה כותה מאמר זה יודע מה זו החלטיות?????????
אם באמת כל הבעייה זה מעבר למנוע חשמלי אפשר להשתמש במנוע רגיל אבל לתדלק אותו במימן אן דלק ממקורות מתחדשים וככה יעמדו בתקני הפליטה . זה יכפיל את ההוצאות דלק של מי שיקנה פי 4 אבל זה בסדר . מי שרוצה לנהוג עם מנוע שריפה פנימית שישלם .
כל תעשיית הרכב המערבית על הקרשים מכיון ששוק הרכב הגדול בעולם (סין 33% מכלל המכירות) קונה בשנה 50% של רכב חשמלי כולל פלאג אין) להלן פשיטות הרגל בסין ; ניסאן ג׳יפ מיצובישי, מאזדה , הפעלת מגירות של טויוטה VW פורד , וזאת היא רק ההתחלה לה לה לה. תחילה סיפו מכירות יצוא סיניות באירופה והנה מתכון לפשיטת רגל של התעשייה הישנה. רכב חשמלי הוא רכב עם ביצועים ששמים בכיס הקטן את היוקרה הישנה והיקום לא טיפש
בתור חובב רכב מושבע, בתור משהו שמוכן להוציא מהארנק מספיק בכדי לאחוז בהגה של בוקסטר יפה, לעולם אבל לעולם לא ארכוש בוקסטר חשמלית. קיה פיקנטו חשמלית בכדי להסתובב בעיר? אולי. טנדר חשמלי לעבודה? יכול להיות. אבל על הפינוק בסופשים לעולם לא אוותר. או בנזין או כלום. 718 חשמלית תיהיה כישלון ! אתם תהרסו את המותג. אתם כבר הורסים אותו. אולי תעבירו את היצור לסין וזהו כבר. בדיחה. צריך וכדאי להגיד ״לא״ לאיחוד האירופי. אין מיאטות, אין BRZ, אין 718. בואו כולנו נקנה זיקר או BYD ונתגעגע לימים שעוד היה אפשר לשמוע את המנוע צורח בקו האדום. לא לא אכפת לי מביצועים על הנייר. לא אכפת לי מ0-100 או מטווח נסיעה. אכפת לי מדבר אחד-כיף בנהיגה. שחכתם כבר שהוצאתם 718 עם מנוע 4 צילינדר טורבו וכל עולם הרכב התנפל עליכם וזעק מכעס. אני עוד הייתי בסדר עם ה4 צילינדר. אבל תנסו אותי בחשמלי. נחרב עולמנו חובבי רכב יקרים. שמרו על מכוניות הבנזין שלכם טוב-טוב. העולם הזה לא הולך לכיוון הנכון.
פורשה הוא רכב לחובבי נהיגה! חווית נהיגה היא עם גיר ידני או בדיעבד רובוטי כפול מצמדים. רכב חשמלי לא ייתן חווית נהיגה כי אנשים קונים רכבי ספורט לא בגלל שהם ממהרים אלא כי הם רוצים לחוש את הנהיגה. נהיגה ברכב חשמלי דומה לנהיגה בסימולטור....
המגמה בקנדה ובארה"ב היא לא לקנות מכוניות חשמליות ולכן פורשה טועה בכך שהוא מפסיק לייצר את Macan אשר משתמש בבנזין. אף אחד לא יקנה מכוניות פורשה חשמליות. זה עלבון למכונית פורשה להיות חשמלית.
6. אין מכוניות חשמליות סיניות בקנדה ובארה"ב וזה לא משנה מה קורה באירופה.
8. רק בנטלי שמשתמש בבנזין.
17 ו-25. שניכם צודקים.
19 קביבו. אתה צודק אבל פרארי נמצאת מתחת לבנטלי.
21. אתה טועה כי אין מכוניות חשמליות סיניות בקנדה ובארה"ב.
24. אתה ציפור דודו כמו יונה. מובילאיי היא חברה מצליחה מאוד.
28. אתה צודק לגבי אירופה אבל לא לגבי קנדה וארה"ב.