דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למאזדה 2 יש יורשת - וגם אחות גדולה ומרשימה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי עשור, מאזדה מחדשת את הסופר מיני
  • הציגה גם ספינת דגל עם מנוע רוטורי משולב חשמל
  • עוד לא ברור מתי יגיעו לייצור סדרתי

מול מיני: הויז'ן X-קומפקט שמאזדה הציגה בתערוכת טוקיו הוא קונספט למאזדה 2 חדשה, דור שלישי בשושלת. הוא צפוי להחליף את הדגם הנוכחי ששווק ללא שינויים מזה כעשור, ורק לאחרונה הופסק שיווקו אצלנו.

בהשוואה ל-2 היוצאת היא דווקא קצרה ב-24 ס"מ (382.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5.5 ס"מ (251.5 ס"מ). בשלב זה היצרנית לא מפרסמת פרטים על מערכת ההנעה והאם תציע בה מנוע חשמלי, מה שיאפשר לה להתמודד מול מיני קופר E ורנו 5, או מנוע בנזין או או אולי שילוב של השניים.

הפנים החדשות: העיצוב החיצוני משלב את החזית המוכרת של היצרנית, עם יחידות תאורה חדות המשתלבות בסבכה גדולה ואטומה, מה שמחזק את ההשערה שמערכת ההנעה תהיה חשמלית. בפרופיל יש חישוקים גדולים ומקוריים, כמו גם ידיות פתיחת דלתות מוסלקות במטרה לצמצם את מקדם הגרר. מאחור מוצבות יחידות תאורה מקוריות (בצורת האותיות d ו-b) עם פנס בלימה המשולב בספויילר בקצה הגג וכיתוב שם המותג על דלת תא המטען במקום הסמל המוכר.

גם סביבת הנהג מרשימה ומקורית, עם הגה שלוש צלעות ספורטיבי ופס מרכוז בחלקו העליון, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה קלאסית בצורת עיגול מאחוריו וידית מכאנית כבורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה). שליטה במערכות, המבוססת AI ומסוגלת ללמוד את התנהגות הנהג, תתבצע באמצעות סמארטפון המוצב מימין להגה.

מכוונת גבוה: מאזדה גם חשפה בתערוכה קונספט נוסף בשם ויז'ן X-קופה, האמור לשמש ספינת דגל חדשה למותג, כחצי יובל לאחר שהפסיקה לייצר את הקסדוס. העיצוב משלב מכסה קדמי ארוך ואת החרטום המוכר של היצרנית, בעוד החלק האחורי מתעגל ויוצר פרופיל שבין שוטינג ברייק ל-4 דלתות קופה. ידיות פתיחת דלתות מוסלקות ושמשות צד נטולות מסגרת יאפשרו הפחתת מקדם הגרר.

הממדים גדולים משמעותית מה-6 הוותיקה, ב-18 ס"מ לאורך (505 ס"מ) וב-25 ס"מ לבסיס הגלגלים (308 ס"מ), אבל למרות זאת היא מציעה מקום רק לארבעה נוסעים. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בעיצוב אנלוגי מאחורי הגה שלוש צלעות ספורטיבי ובורר הילוכים מכאני. בהתאם לצו האופנה יש גם מסך מגע ענק לרוחב הקונסולה המרכזית המאפשר ויתור על מתגים.

מערכת ההנעה כאן תהיה תהיה היברידית נטענת, על בסיס שילוב בין מנוע בתצורה רוטורית שבעבר היה ייחודי למאזדה, לבין מנוע חשמלי עם הספק משולב של 510 כ"ס. לדברי מאזדה טווח הנסיעה הכולל עומד על 800 ק"מ, מתוכם 160 ק"מ בכוח החשמל.

מה אנחנו חושבים: מאזדה מבצעת בשנים האחרונות ניסיון למצב עצמה גבוה מבעבר, תוך פזילה לשוק היוקרה ופיתוח פלטפורמת הנעה אחורית המשמשת את רכבי הפנאי הגדולים אותם היא משווקת באירופה (CX-60 ו-CX-80) ובצפון אמריקה (CX-70 ו-CX-90).

הצגת הקונספטים היא שלב נוסף באסטרטגיה, כאשר ה-X-קומפקט אמורה להביא קהל צעיר יותר כאלטרנטיבה לדגמי מיני, בעוד ה-X-קופה אמורה לשמש ספינת דגל טכנולוגית ולכן היא גם מחזירה את המנוע ההיסטורי ליצרנית בשילוב חשמל מודרני.

שניהם נראים דגמים מסקרנים וייחודיים, אך האם הם גם יקיימו את ההבטחה ויסייעו ליצרנית הקטנה מהירושימה לשפר את מיצובה? ובכן, זה כבר תלוי ברמת הביצוע של גרסאות הייצור הסדרתי, וגם  בשאלה מתי הם יוצבו באולמות התצוגה שלה. אנחנו מקווים שזה יקרה מהר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה