שריפה שפרצה במפעל ייצור אלומיניום בניו-יורק הפכה למסמר האחרון בארון הקבורה האפשרי של הטנדר החשמלי מבית פורד. מה עושה היצרנית? מכריזה על הגברת ייצור טנדרים עם מנוע בנזין ודיזל
פורד משנה מסלול ומבטלת עד להודעה חדשה את ספינת הדגל החשמלית שלה, הטנדר F-150 לייטנינג. מי שהוצג ב-2021 בקול תרועה רמה ונכנס לייצור באביב 2022 כמתחרה לטסלה סייברטראק, זכה אמנם להצלחה יחסית ליריב הישיר, אך נכשל בהשוואה לטנדרים מקבילים עם מנוע בנזין, כולל אחיו לפלטפורמה, ה-F-150 הרגיל.
כעת, עם ביטול תוכנית התמריצים לקניית חשמליות על-ידי ממשל טראמפ, תוכנית שכללה הטבה של עד 7,500 דולר לקניית רכב חשמלי, ובעקבות שריפה בספקית משנה, ה-F-150 לייטנינג יורד מייצור. בפורד לא התייחסו לתום התמריצים או למצב שוק החשמליות באמריקה, שלפי הערכות יתכווץ במחצית בעקבות ביטול התמריצים, וציינו רק כי ההחלטה התקבלה בגלל שטנדר הבנזין זול יותר לייצור.
לפי היצרנית, דגמי הבנזין זקוקים לפחות אלומיניום לרכיבי שלדה ולמרכב, ולכן זולים יותר לייצור. ביצרנית כן מתייחסים לשריפה שפרצה במפעל ייצור האלומיניום של נובליס בניו יורק, מי שמספקת חלק ניכר מהאלומיניום לייצור הטנדרים של פורד. עלויות הייצור של החומר הקל בהשוואה לפלדה המסורתית עלו גם בגלל מכסים שהטיל טראמפ על ייבוא אלומיניום לארה"ב.
במקביל להודעה על הפסקת הייצור לזמן בלתי מוגבל, בפורד הכריזו גם על הגדלת כושר הייצור של דגמי ה-F-150 הרגיל (בנזין) ושל הסדרה F סופר-דיוטי, הטנדרים הגדולים יותר, שמשווקים כבנזין ודיזל.
פורד מעוניינת כעת לייצר בשנה 50 אלף יחידות נוספות של שני הדגמים, ולצורך כך תגדיל את כוח האדם ב-1,000 עובדים במפעלים בדיבורן (במישיגן) וקנטאקי.
פורד עשתה מעשה נכון לחזור לבנזין. איחולים.
כמובן שלא אקנה טנדר פורד ,אין לי ענין בטנדר פורד.יש טנדרים טובים יותר.אבל פורד זה פורד.
פורד F-250 פורד F-350 . הכי טובים
פורד עבדו על עכשיו על LMR
Lithium Manganese Rich. סוללות שתיאורטית עשויות להגיע לצפיפות אנרגיה מרשימה מאוד. הצפי שלהם היה שהם יגיעו לסוללה עובדת לרכב, בעוד כ-5 שנים.
אולי הם פשוט התייאשו, מתוך הבנה שעד אז לסינים כבר יהיו סוללות מצב מוצק :-).
קצת חבל, כי סוללות מצב מוצק גם יהיו יקרות מאוד. קל להבין מכך, שתמיד יהיה מקום בשוק לעוד טכנולוגיה.
פעם מישהו פה כתב : "אני מת על הרכב שלי עם בנזין ואשאר רק עם בנזין וכל האלו עם המכוניות החשמליות שיתפוצצו" כיום נבואתו מתקיימת והרכבים החשמליים מתפוצצים.
פורד הפסיק לייצר את טנדר F-150 לייטנינג כי הוא חשמלי ולכן חזר לייצר את F150 אשר משתמש בבנזין.
אני רוצה שכולכם תשקלו את הדברים הבאים ותגיבו לי כמו שצריך ובלי שטויות.
במדור של מכוניות של שבת של Toronto Star David Olive והוא כתב עסקים "חכם מאוד" אשר כתב מאמר על ייצור מכוניות חשמליות בקנדה. יש צניחה של מכוניות חשמליות בקנדה. הייצור של מכוניות חשמליות ירד ב-65% מאז 2007 ומכירות המכוניות החשמליות ירדו ב-7.7% ביולי 2024 והממוצע הוא 17%. המחיר הממוצע ב-2025 של רכב חשמלי חדש הוא 82,500 קנדי. יש רק 35,000 עמדות טעינה מתוך 100,000. יש גם מחיר גבוהה עבור כרייה, מיצוי ועיבוד של ליתיום ומינרלים נדירים אחרים. הוא לא יודע שום דבר באלקטרוניקה על קרינות ELF ו-EMF. הוא רוצה שקנדה תייצר רכבים חשמליים משלה מחלקים שמקורם בסין. במילים אחרות הוא כתב מאוד טיפש.
טנדר שברולט סילברדו Extended Range הוא חשמלי אשר עולה 101,000 קנדי. גרסת Max Range עולה 125,000 קנדי. פורד F150 אשר משתמש בבנזין עולה 56,500 קנדי. זה פשוט לא הגיוני לקנות כלי רכב ומכוניות שעובדים על חשמל.
1 קביבו. אתה צודק אבל טועה כי הטנדרים של פורד הם כלי הרכב הנמכרים ביותר בקנדה ובארה"ב.
3 ו-4. שניכם צודקים. רק בנזין.