דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בחזרה לבנזין: פורשה מכניסה לרוורס, תציג מקאן חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

פורשה מודיעה רשמית: הבנזין חוזר. שנה לאחר שיצרנית מכוניות הספורט הפסיקה את שיווק המקאן המצליח באירופה, עקב אי עמידה בתקני בטיחות וזיהום חדשים, מאשר מנכ"ל פורשה, אוליבר בלום, כי תוכנית למקאן בנזין חדש יצאה לדרך.

בלום חשף בשיחה עם משקיעים כי היצרנית מפתחת דור חדש למקאן, שעדיין לא הוחלט אם ישווק תחת שם זה או כדגם נפרד, בכל מקרה עם מנוע בנזין ועל בסיס פלטפורמת אודי Q5 החדש (המכונה PPC, ר"ת של פלטפורמת פרמיום בעירה פנימית). זאת בניגוד לפלטפורמת PPE (פלטפורמת פרמיום חשמלית) של המקאן EV. לצד מנוע הבנזין צפוי רכב הפנאי לעשות שימוש גם בתמיכה חשמלית - עצמאית או נטענת מרשת החשמל.

לדברי בלום, הרכב החדש צפוי להגיע לשוק לא יאוחר מ-2028, בעוד מעט יותר משנתיים, מה שמרמז על כך שהוא כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים יחסית. נזכיר כי פיתוח רכב חדש, החל מעיצוב, דרך תכנון הנדסי, תכנון מערך הייצור ושלבי הבדיקה השונים, אורך בתעשיית הרכב כשלוש שנים.

"זירזנו את התהליך עם זמני פיתוח מאוד קצרים, ונציג רכב שיהיה מאוד טיפוסי לפורשה בקטגוריה (של פנאי-בנזין), שגם יהיה שונה מאוד מהמקאן החשמלי", כך בלום. "אנחנו חושבים, במיוחד לרכבי הפנאי כעת, שיש לנו עם המקאן והקאיין היצע מוצרים שלם בכל גרסאות ההנעה".

פורשה תכננה בתחילה להפסיק לחלוטין את שיווק המקאן בנזין בלי להציג לו יורש. אלא שמכירות הדור החדש, שהוצג רק כרכב חשמלי, היו עד כה מאכזבות ונמוכות משמעותית מדגם הבנזין בשיאו. המקאן, יחד עם הקאיין, הוא ממנועי הצמיחה המשמעותיים של פורשה בכל השווקים. עקב כך, ביצרנית החליטו באופן חריג להמשיך את שיווק הדור היוצא במקביל לחדש בארה"ב, שם דרישות התקינה מחמירות פחות.

כעת מקדימים שם את תוכניות השקת רכב הפנאי החדש, זאת לאחר שאישרו כי גם הקאיין – שגרסה חשמלית מלאה שלו תוצג בקרוב – ימשיך עם מנועי בנזין מעבר לתכנון המקורי. ביצרנית מתכננים להציע קאיין בנזין חדש ואח קומפקטי יותר, כיורש למקאן עם מנועי בנזין, מעבר לתחילת העשור הבא.

גם תוכנית להפסקת שיווק המקאן היוצא בארה"ב השנה או בשנה הבאה נדחתה, אולי אף עד להשקת הרכב החדש וכדי לא ליצור פער שיווק בין הדגמים.

צרות לא אופייניות בפורשה

יצרנית מכוניות הספורט המצליחה בעולם נאלצה להתמודד בחודשים האחרונים עם כותרות אליהן לא הורגלה כבר קרוב לשני עשורים. שלוש פעמים השנה פורשה נאלצה לעדכן כלפי מטה את תחזיות הרווח, וברבעון השני של השנה הרווח התפעולי שלה צנח ל-245 מיליון יורו, הנמוך ביותר מאז נרשמה כחברה ציבורית בבורסה.

"היצע מערכות הנעה מאוזן יותר מ-2028 ואליך, יאפשר מיקום טוב יותר בשוק וצמיחה בת-קיימא", כך הבטיח בלום בשיחה עם המשקיעים.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה