יותר כוח: פרארי חשפה גרסת קצה המכונה ספשיילה (Speciale) ל-296 GTB, ממשיכת שושלת גרסאות קיצוניות למכונית הספורט שהחלה ב-360 סטרדלה והמשיכה ב-430 סקודריה, 458 ספשיילה ו-488 פיסטה. השינויים שעברה מאפשרים לה לזנק מעט מהר יותר אבל חשוב מכך, להציג זמן הקפה מהיר בלא פחות מ-2 שניות מה-GTB במסלול הניסוי פיוראנו, הסמוך למפעל היצרנית במארנלו.
צפייה בתוכן הכי מיוחדת: פרארי חשפה 296 Speciale
מערכת ההנעה ההיברידית מפיקה כעת 880 כ"ס, 50 כ"ס יותר מה-GTB, העוברים לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד. הספק מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר גדל ב-37 כ"ס (700 כ"ס) הודות לשינויים באבריו הפנימיים וגם יחס דחיסה גבוה ב-7%. הספק המנוע החשמלי גדל ב-13 כ"ס (180 כ"ס) עם מומנט גבוה יותר המאפשר לחפות על הפסדי הכוח שנגרמים בהעברות ההילוכים.
פחות משקל: לדברי פרארי המשקל העצמי נמוך ב-60 ק"ג בהשוואה ל-GTB, הודות לשימוש בחלקי מרכב מקרבון וחלקי מנוע שתוכננו מחדש (מגדש טורבו, גל ארכובה, בוכנות) או עשויים טיטניום (ברגי חיבור ראש המנוע לבלוק והטלטלים) כולל סעפת פליטה שאחראית לצליל משופר.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש 7 שניות, קיצוץ של 0.1 ו-0.3 שניות בהתאמה בהשוואה ל-GTB, בעוד המהירות המרבית נותרה זהה (330 קמ"ש). סוללה בקיבולת 7.45 קוט"ש מאפשרת 12 ק"מ נקיים מזיהום כמו ב-GTB.
לנצל את האוויר: הספשיילה מייצרת כוח הצמדה של 435 ק"ג ב-250 קמ"ש, 20% יותר מה-GTB. היא עושה זאת הודות לתכנון מחדש של הרצפה, מסיטי וכונסי אוויר גדולים סביב למרכב ובמכסה הקדמי, ובעיקר צמד כנפיים בפינות האחוריות. כמו ב-GTB, גם כאן יש מסיט אוויר נשלף חשמלית לשיפור כוח ההצמדה עם תגובות מהירות יותר, וגם מצב ביניים בין מקסימום כוח הצמדה ולמינימום מקדם גרר.
גיאומטריית המתלים שונה, עם קפיצי טיטניום נוקשים יותר ובולמי זעזועים של מולטימאטיק, מרכב מונמך בחצי ס"מ ולטענת היצרנית, זוויות הגלגול צומצמו. גם מחשב ניהול מערכת הבלימה עבר כיול מחדש ועל הקשר לאספלט אחראים חישוקי קרבון וצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2.
בתא הנוסעים יש גימורי קרבון לרוב, דיפון אלקנטרה לדש בורד וצמד מושבי באקט - מקרבון כמובן - קלים ב-5 ק"ג מהמושבים ב-GTB, עם רתמת בטיחות. לדברי היצרנית, מספר התעלות אקוסטיות מהמנוע הוכפל בהשוואה ל-GTB במטרה להקנות צליל דרמטי יותר.
מה אנחנו חושבים: נדמה שפרארי פשוט לא נגמרת, ולמעט יצירות תמוהות מעט דוגמת רכב חשמלי שנוי במחלוקת, מצליחה היצרנית האיטלקית להפתיע ולהרשים ויזואלית ומוטורית. מי באמת צריך מכונית מהירה מה-GTB, הנחשבת כיום לטובה ביותר בקטגוריה, ברמזור או סביב מסלול המרוצים? אף אחד. מי רוצה כזו? כול העולם. מי יכול לרכוש אחת? עשירים מופלגים בלבד.
לDANY_FROM_TORONTO יש bentley brooklands 1997 שהיא גדולה ויוקרתית יותר מפרארי.
יש לי jaguar xj 1999 וג׳יפ רנגלר 2008.
לDANY_FROM_TORONTO יש גם לינקולן שמאיזו שנה היא אני לא יודע.
כל הדגמים שהזכרתי בתגובה שלי גדולים יותר מפרארי, הם לחמישה, ולפרארי יכולים להיכנס רק שניים.
לפרארי פורסנגווה יכולים להיכנס ארבעה, אבל זה עדיין לא מספיק.
מכוניות פרארי הן ייחודיות, אבל אם הייתי מעוניין במכונית ספורט הייתי קונה קורבט. לפורד דילר לידנו יש את שני פורד GT40. כל אחד עולה מיליון דולר. פורד הציגה את ה-GT40 בשנת 1964 כתגובה לדומיננטיות של פרארי במרוצי מכוניות ספורט. ה-GT40 הייתה כוח דומיננטי במרוצים וזכתה ב-24 השעות של לה מאנס במשך ארבע שנים. זה נמשך מ-1966 ל-1969.
2 דיוויד. GULIA QUADRIFOGLIO לא יכול לנצח את BENTLEY CONTINENTAL GT. לGULIA- QUADRIFOGLIO יש מנוע V6 כפול טורבו בנפח 2.9 ליטר והמהירות המרבית היא רק 307 קמ"ש. התאוצה היא 3.9 שניות. לBENTLEY- CONTINENTAL GT יש מנוע V12 (W12) עם כפול טורבו. מנוע זה מייצר 650 כוחות סוס ומהירות מרבית של 340 קמ"ש. התאוצה שלו היא 3.5 שניות.
4 דני. הלינקולן משנת 2007.
5. מר טיפש. המאמר מדבר על פרארי שיש לו שני מושבים. המסקנה היא שטיפש תמיד נשאר טיפש.
ואז תבין שגם בשיא "ההצלחה" לא ממתינה הגאולה. ואפשר להרגע ולחזור להתחלה.
קצת קשה למכורים לאדרנלין הכסף, מהירות וכו'... אבל רגע הבכי בפרארי עשוי להוביל למהפך