דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית ועצבנית: לקסוס חושפת גרסת קצה ל-RZ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לקסוס RZ לובש נוצות קרב בגרסה חדשה
  • מייצר 425 כ"ס ומזנק ב-4.4 שניות ל-100 קמ"ש
  • לא ברור אם ומתי יגיע לישראל

חשמלי וקרבי: לקסוס הציגה ביפן גרסת קצה ספורטיבית ל-RZ, רכב הפנאי החשמלי, תחת השם RZ600e F-Sport. על מלאכת הפיתוח, שהתמקדה בשיפורים אווירודינמיים ושדרוג מערכות מכאניות, הופקדו טייס הפעלולים יושיהידה מורויה, בעבר אלוף העולם במירוצי האוויר של רד-בול, ונהג המירוצים מסאהירו סאסקי, חבר צוות גאזו-רייסינג של טויוטה שהשתתף בעבר במירוץ 24 השעות של הנורבורגרינג.

מערכת ההנעה חזקה רק במעט מזו של ה-550e שמשווק באירופה (אך לא אצלנו), עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 425 כ"ס (17+), אך התאוצה ל-100 קמ"ש נותרה ללא שינוי - 4.4 שניות. סוללת 77 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 525 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: במסגרת השדרוג הדינמי, הוחלפו הקפיצים ובולמי הזעזועים, מה שגם הביא להנמכה של 2 ס"מ בגובה הכללי של הרכב. החלפת הפגושים הוסיפה 6 ס"מ לאורך הכללי.

מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים מוגדלים מלפנים בגודל "20 לטובת פיזור חום משופר, וקליפר אלומיניום בעל 6 בוכנות, כל אלו שוכנים בתוך חישוקי "21 ברוחב 295 מ"מ מאחור ו-255 מ"מ מלפנים. בלקסוס מצהירים כי כוח ההצמדה שופר הודות לתוספת של צמד ספוילרים בולטים מאחור, וכן בוצע שימוש נרחב בסיבי-פחמן לגג, מכסה המנוע, מסגרות פנסי החזית והכנפיים לטובת הפחתת המצשקל והורדת מרכז הכובד.

השינויים למראה כוללים צביעה ייחודית בגימור מט, קשתות בתי גלגלים מורחבות, כונסי אוויר במכסה הקדמי ומסיטי אוויר בפגושים, בעוד סביבת הנהג מקבלת גימורי עיצוב בצבע כחול, לוח מחוונים שונה עם תצוגת נתוני אקשן וכן מושבי ספורט חדשים העשויים מחומר מוקצף יצוק.

מה אנחנו חושבים: בלקסוס הבינו כי אין טעם להשתתף במירוץ החימוש של ההספקים המוגדלים וזמני התאוצה, שם חשמליות סיניות ימשיכו לשבור שיאים להנאתן. במקום זאת בחרו היפנים להתמקד בשינוי עיצובי ובשדרוג היכולת הדינאמית, תחום שבו הסינים עדיין לא הדביקו את המערב. אנחנו תומכים נלהבים של הגישה הזו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות