דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הסייברטראק הוא כישלון, וטסלה רוצה בכל זאת עוד טנדר

Getting your Trinity Audio player ready...

הדגם החדש היחיד שטסלה הציגה בשנים האחרונות הוא הסייברטראק, טנדר חשמלי בעל עיצוב שנוי במחלוקת בו נהגנו בעבר. קדמו לו אין סוף טיזרים והבטחות ממנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, שהצהיר בין היתר כי טסלה מתכננת למכור 250 אלף יחידות בשנה, ותוכל אף לייצר כפול מכך אם יידרש.

בינתיים חלפו קרוב לשנתיים מתחילת השיווק שנדחה עוד ועוד, והדרישה בהחלט לא שם: ב-2024 לדוגמה, טסלה מכרה רק 38 אלף יחידות ממנו, שישית מהיעד, השנה המספרים צפויים להיות נמוכים בהרבה, והוא אף צפוי להפסיד את הבכורה בקטגוריה לפורד F-150 לייטנינג.

נתונים שהופכים את הסייברטראק באופן רשמי לכשלון מסחרי מהדהד. לכן רבים הופתעו כאשר בכיר ביצרנית, מנהל הפיתוח לארס מוראבי, הכריז לאחרונה שטסלה שוקלת להוסיף לסייברטראק אח.

"תמיד דיברנו על להוסיף טנדר קטן יותר. אני חושב שבעתיד, כשעוד ועוד רובוטקסי יוצאות לעולם, נבחן את האפשרויות להציע רכב שישמש לא רק אנשים אלא גם סחורות. אנחנו בהחלט עובדים על אפשרויות לעיצוב שישרת את הצורך הזה".

מוראבי מתייחס בכך לשירות המוניות האוטונומיות – עדיין תחת פיקוח נהג אנושי – שטסלה השיקה לאחרונה בטקסס. הוא לא חשף מה מפרט היעד או מחיר עד של הטנדר הקטן, או מתי זה צפוי לקרות. ובכל זאת, נוכח הכשלון של הטנדרים החשמליים – אצל טסלה וגם בקרב המתחרות האמריקניות המסורתיות – קשה להבין על איזה ביקוש מוראבי מדבר.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network 

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 33 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה