בקצרה:
- מנכ"ל רנו המוערך, לוקה דה מאו, התפטר מתפקידו
- בתקופתו זינקה מניית היצרנית ב-90%
- הדירקטוריון החל בחיפושים אחרי מחליף

עזיבה מפתיעה: מנכ"ל קונצרן רנו ב-5 השנים האחרונות, לוקה דה מאו, הודיע על התפטרותו. זאת לאחר 5 שנים שבהן עמד בראש הקונצרן, והוביל את החברה להתאוששות מפתיעה ממשבר הקורונה. מאז נכנס לתפקיד ב-2020 זינק שווי המניה של רנו ב-90%, זאת בזמן שמניית פולקסווגן, המתחרה הגדולה, ירדה ב-38%.
דה מאו, ששימש קודם לכן כמנכ"ל חטיבת סיאט-קופרה בקונצרן פולקסווגן, נכנס לתפקיד וראשית יזם מהלך קיצוץ משמעותי בהוצאות עם פיטורי קרוב ל-15 אלף עובדים, כ-10% ממצבת כוח האדם של החברה. בהמשך הוביל את מהפכת החשמל של רנו, בתחילה עם המגאן והסניק, ולאחר מכן עם הקאמבק המפתיע של רנו 4 , רנו 5 ורנו טווינגו.
הוא גם אחראי למהפכה של אלפין, שהפכה תחת שרביטו למותג חשמליות-ספורטיביות, והוביל גם את הזינוק שרשמה דאצ'יה בשנים האחרונות. בתקופתו זכתה רנו פעמיים בתואר "מכונית השנה" של אירופה, ב-2024 עם הסניק וב-2025 עם רנו 5, ואילו דאצ'יה סנדרו התבסססה בשנים האחרונות בפסגת טבלת המכירות באירופה.

"מגיע זמן בחיים שבו אדם יודע שהעבודה הסתיימה", אמר דה מאו בהודעת העזיבה. "בקבוצת רנו התמודדנו עם אתגרים עצומים בפחות מחמש שנים, השגנו את מה שרבים חשבו בלתי אפשרי. כיום, התוצאות מדברות בעד עצמן: הן הטובות ביותר בהיסטוריה שלנו.
"יש לנו צוות חזק, יש לנו גם תוכנית אסטרטגית מוכנה לדור הבא של המוצרים. זו הסיבה שהחלטתי שהגיע הזמן שאעביר את השרביט. אני עוזב חברה שעברה שינוי, מוכנה לעתיד, כדי ליישם את הניסיון שלי במגזרים אחרים ולצאת להרפתקאות חדשות".
דה מאו לא פרסם מה היעד הבא שלו, אך ב"לה-פיגארו" הצרפתי דווח כי הוא צפוי לנהל את תאגיד האופנה קרינג, המחזיק בין היתר במותגי היוקרה גוצ'י, איב סן לורן ואחרים. העזיבה של דה מאו מגיעה חודשים ספורים לאחר שקרלוס טווארס התפטר מתפקידו כמנכ"ל קונצרן סטלנטיס, אירוע שיצר אף הוא טלטלה בתעשיית הרכב האירופית.