מכונית תצוגה בעיצוב ייחודי של רנו שברה שיא טווח חשמלי – למרות שהיא עושה שימוש במצברים צנועים יחסית, שהגיעו ישירות מדגם סדרתי. כל הפרטים על איך היא עשתה זאת בפנים
רנו חשפה מכונית תצוגה חדשה, שעוצבה במיוחד לקביעת שיא טווח נסיעה חשמלי תוך נהיגה רגילה בכביש בינעירוני. מדובר בתנאים בהם מכוניות חשמליות פחות יעילות, ומבחינה זו נזכיר כי מרבית ניסיונות קביעת שיאי הטווח בשנים האחרונות, בוצעו במהירויות נמוכות משמעותית של סביב 50 קמ"ש ואף פחות מכך. רנו, לעומת זאת, עשתה זאת עם יותר מאלף ק"מ במהירות ממוצעת של יותר מ-100 קמ"ש.
מכונית התצוגה, שמכונה "פילנטה" (Filante), עוצבה בהשראת דגמי קביעת שיאים מהיסטוריית רנו, בראשם ה-40CV מ-1925. היא מצוידת בסוללת 87 קוט"ש מהסניק-E, אך בעוד בדגם הסדרתי היא מספיקה לטווח חשמלי של 610 ק"מ בלבד, הפילנטה השלימה באמצעותם מרחק של 1,008 ק"מ. בתום הנסיעה נותרו 11% לסוללה – כך שלפי רנו נותרו 120 ק"מ נוספים של טווח, ובסך הכל קרוב ל-1,130 ק"מ, כמעט כפול מהנתון הרשמי בסניק-E. בסך הכל לקח לצוות נהגי הניסוי תשע שעות ו-52 דקות לרוקן את הסוללה, לא כולל שתי עצירות חילוף.
איך עשו את זה?
ברנו מסבירים כי הפילנטה תוכננה במיוחד כדי לאפשר טווח נסיעה גדול בנסיעה בינעירונית. המרכב עוצב במנהרת רוח כדי לספק יעילות אווירודינמית מיטבית לצד משקל עצמי נמוך במיוחד של כ-1,000 ק"ג בלבד, 850 ק"ג פחות מהסניק-E. לכך אחראים בין היתר מרכב קטן בהרבה, תא נהג יחיד וגם שימוש בחומרים קלים כמו תרכובות אלומיניום וסיבי פחמן, וגם ויתור על כל אמצעי הבטיחות.
ברנו עשו גם שימוש במערכות מתקדמות, בראשן היגוי ובלימה על-חוט, ללא חיבור מכאני. מערכות אלו מבצעות פעולות היגוי ובלימה על-ידי מנועים חשמליים, חיישנים ומחשב שמקבלים את הפקודות מגלגל ההגה והדוושות בתקשורת חשמלית דרך חיווט.
בנסיעת השיא השתתפו שלושה נהגי ניסוי של רנו, לורן הורגון שגם חתום על שיא הקפה עם המגאן RS בנורבורגרינג, קונסטנס לרו-רייזר וארתור פרייר, כל אחד מהם בילה בין שלוש לארבע שעות מאחורי ההגה.
הנסיעה בוצעה במסלול הניסויים UTAC הממוקם בסמוך לקזבלנקה שבמרוקו, לאחר שניסיון קודם שנערך בתחילת החודש בצרפת נכשל בגלל תנאי מזג האוויר. לפי רנו, ביום הניסוי במסלול שרר מזג אוויר שמשי עם 13 מעלות, לא ירד גשם והרוח הייתה מינימלית. ביצרנית מקווים כי הידע שייצטבר מהפרויקט יוכל לשמש לשיפור טווח הנסיעה של מכוניות סדרתיות.
וללא בלימות או האטות תכופות, ללא האצות. בודקים מראש מהו הסלד שנותן יחס דלק מרחק הכי נמוך, ונצמדים אליו. בוחרים יום שהוא לא חם מידיי ולא קר מידיי, וללא רוח. ובוחרים להדגים על רכב שמעוצב אירודינמי טוב, רק כרכב משפחתי הוא לא רלוונטי.
בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה.
אני טרונצ'ו ויש לי טרנטה עם סמל של בנטלי
יש לי גזר גמדי אימתני
היה לי תירס גמדי אבל איבדתי לא זוכר איפה.
כמו את המוח.
היום מדדתי 4 מיליגזר לעצמי
למעשה המחקר לא חידש כלום ואין פה שום חידוש פיזקאי או אלקטרוני. פשוט ייצרו רכב בלי כסאות ובלי מערכות פאסיביות כבדות ונסעו 1000 קילומטר. כמובן שזה לא רלוונטי.
אריאל מנור: אני מחכה שיעשו סדר משום שאז יבינו שמעולם לא כתבת פה אות אחת שקשורה לרכב ויטיסו אותך לכל הרוחות. אגב, תפסיק ללקק לicar.
ל-Renault Filante יש סוללות Li-Ion אשר גורמות לקרינה מסוכנת כמו ב-Tesla 3. טווח הנסיעה של 1,008 ק"מ הוא רק 705 ק"מ כי זה תלוי בסיבות שכבר הזכרתי בעבר.
ל-Bentley החשמלי משנת 2026 יהיו 1,400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות. אין מכונית בעולם שיש לה ביצועים כאלה, כולל Renault Filante.
2 דני. אתה כמעט צודק כי ל-Ferrari אין את אותם ביצועים כמו ל-Bentley הנ"ל.