בקצרה:
- ה-05 יהיה דגם שלישי של אורה באירופה
- העיצוב הייחודי נשמר, הממדים גדלו
- צפוי להגיע לישראל בשנה הבאה

האחרונה למסיבה: שבע שנים לאחר שנוסדה, אורה מתחילה לשווק בסין את ה-05, כרכב פנאי ראשון עבורה ודגם חשמלי שלישי שלה שישווק באירופה. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך המחצית השנייה של 2026.
העיצוב המזוהה של המותג דומה ל-03 אך עם איפור קרבי מתבקש כמו בתי גלגלים מובלטים ופסי גגון. בקצה הגג מוצב רדאר-לייזר (LiDAR) עבור מערכת הסיוע לנהיגה אך ספק אם יגיע אלינו. גם הממדים גדולים יותר מהמשפחתית קומפקטית המשמשת לה בסיס, ב-24 ס"מ לאורך (447 ס"מ) ו-7 ס"מ לבסיס הגלגלים (272 ס"מ).

רק חשמל: מנוע חשמלי קדמי מפיק 204 כ"ס, העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים עם אפשרות בחירה בין צמד מארזי סוללה (45 או 58 קוט"ש) וטווח נסיעה של 480 או 580 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC,) כלומר כ-370 עד 450 ק"מ בתקן האירופאי (WLTP).
סביבת הנהג כוללת מסך מגע מרכזי במראה צף ("15.6) שכעת כולל מערכת הפעלה חדשה ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) מאחורי הגה בעיצוב שתי צלעות. יש גם חלון שמש גדול (1.65 מ"ר) ואפשרות בחירה לגוון בהיר או כהה לריפודים ולדיפונים.

מה אנחנו חושבים: לגרייט וול הייתה נוכחות בזירה האירופית עוד לפני מרבית מתחרותיה הסיניות, אך למרות זאת היא לא הצליחה לתרגם את הניסיון הזה ליתרון כלשהו בעידן החשמל המודרני. לפני שלוש שנים היא חזרה ליבשת עם צמד מותגים, אורה המיועד לחשמליות ו-Wey לרכבי פנאי היברידיים נטענים, אך ההצלחה לא הגיעה ולפני כשנה היא החליטה לצמצם הפסדים ולסגור את המטה שהקימה במינכן.
גם בישראל היא מתקשה להתרומם, כאשר אורה מסרה פחות מ-300 יחידות מתחילת השנה בעוד Wey עצרה את פעילותה כאן. רכב הפנאי שמגיע רק כעת, לקטגוריה רוויה במתחרים מצד אחד ועם ירידה בביקושים להנעה חשמלית מצד שני, הוא מעט מדי ומאוחר מדי.