שברולט חשפה מכונית תצוגה שנייה בסדרת 'קורבט בעתיד'. ואחרי הראשונה שתוכננה על-ידי סדנת העיצוב הבריטית של GM, כעת מגיעה גרסה קליפורנית, תוצר העבודה של מעצבי הקונצרן בסדנת העיצוב בפסאדינה.
הקליפורניה קורבט מציעה חזון לעיצוב מכונית הספורט של העתיד, וכמו הקודמת גם היא חשמלית כמובן. לדברי היצרנית, הפעם עם השפעות "בהשראת דרום קליפורניה". בפועל זו מכונית-על דו-מושבית עם הנעה חשמלית מבוססת מצברים, הכוללת אפשרות לפירוק הגג בשלמותו והפיכת המרכב לפתוח.
הקורבט העתידנית, שאינה מיועדת לייצור אלא משמשת רק כהשראה עבור מעצבי הדורות הבאים, מציגה מידות נדיבות למדי: אורכה 467 ס"מ, ארבעה ס"מ יותר מהקורבט C8 הסדרתית, רוחבה 218 ס"מ (25+), גובהה 105 בלבד (18-) ובסיס הגלגלים שלה עומד על 277 ס"מ (5+).
שברולט לא מספקת נתונים כלשהם לגבי מערכת ההנעה, למעט שהיא חשמלית ושהמצברים מסודרים כאות T, צורה מקובלת כיום במכוניות ספורט חשמליות. לדברי האמריקנים, כך ניתן לשמור על ממד גובה מצומצם, להציב את המושבים קרוב יותר לכביש ולשפר את זרימת האוויר סביב מרכב סיבי הפחמן.
עוד נמסר כי לקליפורניה קורבט ספוילר אקטיבי ושלל עזרים אווירודינמיים לשיפור ביצועים ויציבות. בתא הנוסעים יש כמובן צמד מושבי מירוץ, לצד טכנולוגיה מתקדמת עם שלל מסכי מידע – כולל על גלגל ההגה – לרבות תצוגה עילית עם תצוגת מציאות רבודה.
קורבט חשמלית? לא בעשור הקרוב
הקליפורניה קורבט, כמו דגם התצוגה הקודם שנחשף במרץ השנה, אינה מיועדת לייצור. שברולט תשתמש ברעיונות שעולים מהעיצובים החדשים בפיתוח הקורבט בדורות הבאים. והנעה חשמלית? זו בינתיים לא מתוכננת לקורבט.
בראיון שערך לאחרונה מנהל פיתוח מכוניות הביצועים של GM, טוני רומא, עם שבועון "אוטוקאר", הוא הבהיר כי הנעה חשמלית למכונית הספורט האהובה לא נמצאת בתכנון בשלב הזה. "כולם צריכים לקחת נשימה עמוקה ולהירגע, נגיע לשם כשיגיע הזמן".
לדברי רומא, קורבט חשמלית תוצג כאשר ניתן יהיה לגרום לרכב חשמלי להרגיש כמו קורבט מבחינת מעורבות בנהיגה ולא רק מבחינת ביצועים. לדבריו, משום שמכוניות חשמליות ממילא מהירות מאוד והאצה ל-100 קמ"ש הופכת למדד כמעט חסר משמעות.
"זה האתגר שלנו, להביא משהו שונה, משהו מרגש. כשאתה קונה מכונית כמו קורבט, אתה קונה אותה כי אתה רוצה משהו מיוחד. אתה רוצה להיות מעורב באומנות הנהיגה", כך רומא, שהוסיף כי GM לא תפתח מכונית-על חשמלית רק כדי לעמוד בדרישות התקינה האירופיות, לפיהן תיאסר מכירת מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית החל מ-2035.
לא יאמן, כבר 40 שנה שהאמריקאים מתעקשים לא לחדש ולא ללמוד כלום. גם כשהיצרנים הזרים מביסים אותם שוק על ירך.
קודם היפנים,אחכ קוריאנים ואירופאים ועכשיו הסינים.
כל היצרנים האמריקאים (חוץ מטסלה) כמו דינוזאורים...צועדים לתהום...
במה הם בדיוק מאחורה, לא מתקדמים כביכול?
כי ממה שאני רואה זה אנשים לא מרוצים מחשמליות סיניות, לא רק לא מרוצים גם לא קונים.
אנשים מתחילים לחשוב מחדש על חשמליות
ה-BENTLEY משנת 2026 היא מעל כל המכוניות. זה כולל את ה-CORVETTE החשמלית העתידית. הסיבה לכך היא של-BENTLEY יהיו 1,400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות. ל-CORVETTE החשמלית העתידית יהיו רק 655 כוחות סוס ותאוצה של 2.7 שניות בלבד.
3 אורי. האמריקאים עשו את שיעורי הבית שלהם לגבי חשמול ה-CORVETTE. לא משנה כמה זמן ייקח לייצר את ה-CORVETTE החשמלית. חבל של-CORVETTE החשמלית החדשה לא יהיה את רעש הגרגור ממנוע ה-V8.
5 דוד. אתה צודק לגבי דגם CADILLAC V אבל גם ל-FORD יש את ה-NAVIGATOR עם ביצועים גבוהים. אבל אף מכונית לא מנצחת את ה-BENTLEY הנ"ל.
אני יודע שאני ממש דפוק שכלית וטיפשון כפי שמכנה אותי אישתי שרה מכיוון שאני כותב בכוונה תגובות מלאות שטויות כדי להרגיז אותכם .
דרך אגב מגיב בשם קובי ,מאור,שימי , הוא אני .
קנית רכב עם 1200 כו"ס, הוצאת ממנו את כל הניילונים, נכנסת לרכב כמו אדיוט כי אתה שמן וזקן ואז נסעת 90 קמ"ש ברחבי העיר כי יש מצלמות מהירות בכל מקום.
מיותר.
לדעתי אתה מתחזה. סגנון הכתיבה לא מתאים לדני האמיתי. לצערי, אני לא עובד בבאסטה יותר. כפי שציינתי - הימים המאושרים ההם מאחורי, בהם דהרתי ברחובות ת״א בסובארו שלי שאבטיחים סביבי ברכב. היום אני עוסק במשהו אחר. וגם אין לי את הסובארו המצויינת ההיא. הרכב הטוב האחרון שהיה לי זה מאזדה 3 - 7 שנים 0 תקלות, זריזה וקלה כמו נייר. לצערי השמדתי אותה בתאונה קלה אך הרסנית.
על הטראקס שהיתה לי כבר סיפרתי. שומר נפשו ירחק משברולט.
המלצות על הרכב הבא?
בנזין… בטח שבנזין!