דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק מסחרית בדרום תל אביב: זה הטרנזיט שמהיר מפורשה GT3 RS

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד חגגה 60 לטרנזיט, עם שיא בנורבורגרינג
  • מהיר בכמעט שניה מפורשה GT3 RS
  • מאחורי ההגה ישב רומן דומא

תגידו מזל טוב: פורד חוגגת השנה יום הולדת 60 לטרנזיט, המסחרי הנמכר בעולם עם 13 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה, פופולריות עליה הוא שומר גם היום, שכן גם כעת, עשרות שנים אחרים, עדיין נמכר ממנו אחד בכל שתי דקות.

לטרנזיט יש מעמד אייקוני ייחודי בקטגוריה של אנשי צווארון כחול נטולי תהילה, שכן הוא נחשב לאחד מהגורמים ששינו את כלכלת אירופה בימים שלאחר מלחמת העולם השנייה, עם איכות דינמית ובטיחותית גבוהה ברמה של מכוניות נוסעים פרטיות. אלה אגב הפכו אותו למועדף גם על גנבים, ולדברי הסקוטלנד יארד הוא שימש כרכב המילוט של 95 אחוזים משודדי הבנקים בבריטניה בשנות ה-70.

שנים אחר כך הוא גם תועד בהקפת הנורבורגרינג בפרק בלתי נשכח ב"טופ גיר" עם סאבין שמידט ז"ל, שכמעט הצליחה לרדת מרף העשר דקות להקפת הגיהנום הירוק. "מאז אותו יום, לקחת פורד טרנזיט לנורבורגרינג תמיד היה חלום עבורנו" אמר מייקל נורטון, מנהל פרויקטים מיוחדים בחטיבת הביצועים של פורד, "אבל רק עכשיו היה לנו את הטרנזיט הנכון, את הנהג הנכון ואת התנאים הנכונים". זמן ההקפה שקבע עמד על שש דקות ו-48.4 שניות, 0.9 שניות פחות מזמן ההקפה שקבעה פורשה 911 GT3 RS.

ואן על: לא תופתעו לגלות כי למעט עיצוב המרכב, אין קשר אמיתי בין הטרנזיט שקבע את זמן ההקפה המטורף, לזה שאתם יכולים לרכוש בסוכנות פורד הקרובה לביתכם. השם שהוצמד לאב הטיפוס שבנתה חטיבת הביצועים הוא סופרוואן 4, למעשה דור רביעי בשושלת של גרסאות קצה ייחודיות לטרנזיט.

הראשון שהוצג אי שם בתחילת שנות ה-70 היה למעשה על שלדה ומערכת הנעה של פורד GT40. הסופרוואן 2 מ-1984 וה-3 מ-1994 התבססו על מכונית מירוץ של פורד, ה-C100, עם מרכב פיברגלס של טרנזיט מהדור השני והשלישי בהתאמה.

לסופרוואן הנוכחי יש הנעה חשמלית, עם ארבעה מנועים, אחד לכל גלגל, עם הנעה כפולה והכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל). ההספק המרבי עומד על 2,000 כ"ס (פי 4 בערך מהפורשה) והוא מזנק ל-100 קמ"ש ב-2 שניות. כבסיס משמשת שלדת צינורות ייעודית עם עצמות עצה כפולות בכל פינה ומערכת בלימה משודרגת עם קאליפרים מתוצרת אלקון. מאז הוצג לפני שלוש שנים הכניסה בו פורד מספר שדרוגים (מכונה כעת סופרוואן 4.2), המשפרים את כוח ההצמדה הודות למסיט אוויר גדול יותר מלפנים וכנף אחורית גדולה יותר, שניהם מקרבון.

מאחורי ההגה ישב רומן דומא, נהג המרוצים הצרפתי הוותיק שמחזיק ברקורד ניצחונות מרשים במרוצי סיבולת, כמו 24 השעות של לה מאן (פעמיים), 24 השעות של ספא (פעמיים) ו-24 השעות של נורבורגרינג (ארבע פעמים). הוא גם אחראי על קביעת שיא הקפה לפולקסווגן ID-R החשמלית בנורבורגרינג, בפייקס פיק ובפסטיבל המהירות של גודווד לפני שש שנים. במירוץ טיפוס הגבעה שנערך בגודווד השנה קבע את הזמן המהיר ביותר עם הסופרטראק החשמלי.

מה אנחנו חושבים: למרות הייעוד המסחרי, מהירות היתה אחד מאבני היסוד של פורד טרנזיט וזו שהפכה אותו פופולרי כל כך. וגם שכנעה את פורד להציג לו אבות טיפוס קיצוניים ונחשקים, רק שלצערנו אף אחד מהם לא הגיע לייצור סדרתי. ואולי זה זמן טוב לשנות זאת ולהציג סופרוואן שגם אנחנו נוכל לרכוש.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה