פולסטאר, מותג החשמליות של ג'ילי הסינית (תחת וולוו השוודית), קבע שיא גינס לטווח נסיעה ללא טעינה ברכב חשמלי: 935.44 ק"מ. על ההישג, שנערך בבריטניה, רשום רכב הפנאי פולסטאר 3, שמעתה מתהדר בתואר "רכב הפנאי החשמלי בעל טווח הנסיעה הגדול בעולם". השיא החדש כמובן עדיין רחוק משני שיאים לא רשמיים שנרשמו לאחרונה, לוסיד אייר עם 1,205 ק"מ ואחריה שברולט סילברדו EV עם נתון מדהים של 1,705 ק"מ, מה שהופך אותו לא רק לטנדר החשמלי המוביל אלא לרכב הסדרתי בעל הטווח המתועד הגדול בהיסטוריה.
נהגי פולסטאר, סם קלארק, קווין בוקר וריצ'ארד פרקר, רשמו את ההישג עם 3 סדרתי לחלוטין, ללא כל שדרוג או שיפור (בניגוד למשל לסילברדו, שעבר שדרוגים קלים). רכב השיא היה מדגם המנוע-יחיד, הנעה אחורית, עם מצברי 111 קוט"ש, צויד בצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4 EV סדרתיים וחישוקי "20. ל-3 בגרסת השיא 299 כ"ס והוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש.
נתונים אלה כמובן לא היו רלוונטיים במיוחד לשבירת השיא: הנהגים, שהתחלפו ביניהם כל שלוש שעות כדי לשמור על רעננות, נהגו במשך כמעט 23 שעות, כלומר במהירות ממוצעת של כ-40 קמ"ש. כמעט מיותר לציין כי מכוניות חשמליות מציגות יעילות גבוהה בהרבה במהירויות עירוניות בהשוואה לבינעירוניות.
ה-3 רשם טווח גדול בכשליש מזה שמוצהר בתקינה האירופאית (WLTP), שם הוא מדורג ב-706 ק"מ בממוצע בין טעינות. זה אומר כי הוא גמע כ-8.3 ק"מ לכל קוט"ש, לעומת נתון של בין 5.7-4.9 קוט"ש לק"מ בקטלוג.
לפי פולסטאר, אחרי 706 ק"מ נהיגה הרכב הראה 20% טעינה בלוח המחוונים, וכי הצליח לנסוע כמעט 13 ק"מ לאחר שהמחוון הצהיר על "0%". גם לאחר מכן, הרכב הצליח להגיע בנסיעה לעמדת טעינה ולא נדרש לגרירה.
פולסטאר 3, שהושק לראשונה לפני קרוב לשלוש שנים ולאחרונה בגרסת ההנעה האחורית שקבעה את השיא, הוא רכב פנאי גדול. אורכו 490 ס"מ, ולפי פולסטאר הוא מתחרה בב.מ.וו iX, אודי Q8 אי-טרון ופורשה קאיין, שהדור החדש שלו שיוצג בקרוב, ויוצע (בנוסף לבנזין שימשיך במקביל) גם בגרסה חשמלית מלאה.
גם אני אסע ברכב שלי על בנזין ב 40 קמ"ש הטנק יחזיק כפול ממה שהוא מסוגל בתנאים רגילים....מה זה נותן למישהו השיא המטופש הזה. שיפטרו את בעית מהירות הטעינה והטווח אז נדבר על חשמלית