גרסת הסטיישן של ב.מ.וו M3 היא המכונית המהירה ביותר בהיסטוריה לדגמים מסוגה על מסלול הנורבורגרינג, כך מעדכנת היצרנית. ה-M3 טורינג CS, מהדורה מיוחדת של מכונית הספורט-סטיישן, שברה את רף שבע הדקות וחצי בנורבורגרינג-נורדשלייפה, עם זמן מרשים של 7:29.49 דקות. למקרה שתהיתם, הקודמת הייתה אף היא ה-M3, עם טורינג 'רגילה' שקבעה 7:35.06 דקות.
הזמן אותו הציבה הטורינג CS, יחד עם נהג הניסוי והמרוץ של ב.מ.וו, יורג ויידינגר, מעמיד את הסטיישן הדי תמימה למראה לפני כמה מכוניות ספורט ייעודיות, כמו שברולט קורבט C8 ומרצדס-SLS AMG. מנגד, היא איטית במקצת מהסדאן, שגרסת ה-CS השלימה את ההקפה עוד ב-2023 תוך 7:28.76 דקות.
נזכיר כי ב.מ.וו מחזיקה כעת בשני שיאי מסלול בנורבורגרינג: מלבד הטורינג, ב.מ.וו קבעה לאחרונה גם שיא למכוניות קומפקטיות עם ה-M2 CS, אף היא מהדורה מוגבלת של דגם רגיל (M2). הבווארים מחזיקים גם בשיא מסלול למשפחתיות גדולות עם ה-M4 CSL, שקבעה זמן פנטסטי של 7:18.137 דקות, או 7:21.989 דקות ל-M4 CS.
ה-M3 טורינג CS היא מכונית סטיישן משפחתית גדולה, עם אורך של 480 ס"מ ומשקל עצמי של 1,925 ק"ג. היא מציעה תא מטען בנפח 500 ליטר, שניתן להגדילו עד ל-1,510 עם ספסל אחורי מקופל, מספיק להובלת לא מעט ריהוט מאיקאה או את כל הקניות מהסופר, הכלב המשפחתי ועוד. מלבד חרטום אגרסיבי יותר עם סבכת כליות גדולה ובתי גלגלים רחבים, היא נראית כמעט כמו סדרה 3 סטיישן רגילה.
אלא שמתחת למכסה המנוע מסתתרת יחידת כוח בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשים, עם 550 כ"ס (70+ מהרגילה) ב-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ (10+) ברצועה רחבה של בין 2,750 ל-5,950 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות, ל-200 בתוך 11.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ"ש. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (ה-CS, בניגוד ל-M3 רגילה, לא מוצעת כידנית).
וגם: סוג של שיא לשברולט
מלבד ב.מ.וו, גם שברולט הודיעה על שבירת שיא בנורבורגרינג, בערך. יצרנית הקורבט הצליחה להביס את פורד (עם המוסטנג GTD מוגבלת הייצור) ולזכות בתואר היצרנית האמריקאית המהירה על הרינג. נהג הניסוי של שברולט, דרו קאטל, קבע זמן מעולה של 6:49.275 דקות עם הקורבט ZR1X ההיברידית, מה שהופך אותו גם לנהג המהיר בהיסטוריה על המסלול שלא מגיע מרקע של נהג מרוץ מקצועי. קאטל הוא עובד GM בעל ניסיון רב בגיהינום הירוק כנהג פיתוח, אך לא התחרה מעולם באופן מקצועי.
למרות ההישג המכובד, שברולט לא הצליחה להדיח את מחזיקת השיא הכולל למכוניות סדרתיות, מרצדס, שה-GT AMG בלאק סיריס (Black Series) שלה נותרה המהירה בנורבורגרינג עם זמן של 6:48.047 דקות.
מסלול הנורבורגרינג נודע בשם הגיהינום הירוק, בגלל השילוב בין נוף ירוק ופסטורלי סביבו, לצד הסיכון לנוהגים בו בגלל אופי המסלול – צר יחסית ונטול שולי בטחון במרבית התוואי. אורך המסלול בו רשמה הטורינג את השיא החדש הוא 20.832 ק"מ בדיוק והוא כולל 70 פניות בזוויות ונטיות משתנות ושלל הבדלי גובה. המסלול, שמשמש גם למרוצים מקצועיים, נחשב כיום לאחד הפופולריים בעולם בקרב חובבי נהיגה.
הפעם אין מילים להביע את תדהמתי מה-BMW.
אני נוסע על טרקטור של פישר פרייס מנוע סילון... לדני יש קומביין שח דויד בראון מנוע סולר.
המגיב קביבו אמר לי לא חשוב על מה אתה נוסע .. חשובה הידידות עם דני טורונטו ושאר המגיבים הנחמדים ,קובי,מאור,אריאל מנור,RAZA, שוקי ושימי. הם הם המגיבים הנצחיים שלא מבינים מאום ברכב,הם סתם מחפשים תשומת לב מרוב שיעמום.
דני טורונטו אני יודע שעכשיו אתה ישן שנת ישרים.. תתעורר ותגיב בבקשה.ד"ש לסינתיה אישתך וליטוף לבמבה הכלבה.
הקורבט היא גאווה אמריקאית!
השיא הזה טוב מאוד לקורבט!
רק יש בעיה עם הקורבט: יש בה רק שני מושבים.
2. אתה ממש צודק לגבי שברולט קורבט.
3. אתה מתחזה אהבל, סגור את פיך המטונף לנצח!
4 קובי. אתה ממש צודק, 3 הוא מתחזה טיפשון.
רק בנזין בלי חשמל
רק בנזין בלי חשמל
7 בעילום שם. קרא את תגובתי על קורבט ב6.
8 רובי. אתה מתכוון לקורבט או ב.מ.וו?
9. אתה לא דני מטורונטו אלא מתחזה אהבל.
רק בנזין בלי חשמל
בימי המלחמה הקרה בין הגושים נהגו מידי שנת^ם לעשות תחרות אתלטיקה בין ארהב לבריהמ. באחת מהפעמים ניצחה ארה"ב ולמחרת הופיעה כותרת בעיתון פראבדה(המפלגתי הקומוניסטי כי בריה"מ הגיעה במקום השני ואילו ארה"ב...במקום הלפני אחרון....
רועי צוקרמן כותב המאמר אך אינו מודע לכך שיש BENTLEY CONTINENTAL GT משנת 2026 שיאיה לו 1,400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות. המכונית הזו מעל כל המכוניות במאמר הזה. אין מכונית בעולם שיש לה ביצועים כמו BENTLEY CONTINENTAL GT . מר צוקרמן למד את העובדות הנכונות לפני שאתה כותב מאמרים על מכוניות.
9. אתה טיפש ומטומטם.
13. אל תעליב את חברי דני מישראל. אתה אהבל.