בקצרה:
- האטו 2 של BYD משווק גם עם הנעה היברידית נטענת
- עם 90 ק"מ נקיים מזיהום וטווח משולב של 1,000 ק"מ
- החל מ-155 אלף שקל, 6,000 שקל יותר מהגרסה החשמלית

עם קצת בנזין: שבוע בלבד לאחר נחיתה הגרסה החשמלית, BYD מתחילה לשווק גם גרסה היברידית נטענת לאטו 2. תג המחיר מתחיל ב-155 אלף שקל, 6,000 שקל יותר מהגרסה החשמלית.
מערכת ההנעה היא המוכרת של היצרנית עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר שמשמש בעיקר כגנרטור לטעינת סוללה ומתחבר לגלגלים תחת עומס ובמהירויות גבוהות. ההספק המשולב עומד על 212 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, 0.4 שניות פחות מהגרסה החשמלית.
סוללה בקיבולת 18 קוט"ש מאפשרת 90 ק"מ נקיים מזיהום, וטווח כולל של 1,000 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לגרסה החשמלית, אך עם פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע ("12.8) הכולל את מנגנון ההיפוך המוכר, אבל תא המטען צנוע ב-25 ליטר (425 ליטר).
גם רשימת האבזור דומה עם ריפודים דמויי עור, משטח טעינה אלחוטי ומצלמות חניה היקפיות, אבל כיוון חשמלי רק למושב נהג (גם לנוסע בחשמלי) וללא חלון שמש. מערך הבטיחות זהה לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: מאז נחתה כאן לפני שלוש שנים, הפכה BYD לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הרכב. אלא שהשינויים במגמות השוק הביא לירידה בביקושים לחשמל ועליה במערכות הנעה היברידיות-נטענות ובהתאם BYD חוותה ירידה משמעותית השנה של 23% בהיקפי המכירות.
עם האטו 2 ההיבירידי נטען BYD היא ראשונה להביא את מערכת ההנעה המבוקשת לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, מה שעשוי להפוך אותו לאחד מרבי המכר של השוק, ויחד עם ההיצע מחודש של רכבי פנאי עם מערכת הנעה דומה עשוי להחזיר את BYD לצמרת המכירות.