פולקסווגן הודיעה על השבתה יזומה של מפעלי ייצור לרכב חשמלי, האחראים בין היתר על הרכבת אודי Q4 אי-טרון, פולקסווגן ID.7 ו-ID באז, כמו-גם קופרה בורן. זאת, עקב ירידה בביקוש למכוניות אלו באירופה וארה"ב.
למרות שפולקסווגן מובילה השנה את שוק החשמליות באירופה לאחר קריסת טסלה ביבשת, ההאטה בצמיחת הקטגוריה דורשת ממנה להתאים את הייצור כדי למנוע היצף מלאים. בבלומברג מדווחים כי לכן היא משביתה לשבוע את המפעל בצוויקאו בו מיוצרות ה-ID.3, קופרה בורן ואודי Q4 אי-טרון. באותו זמן, פס הייצור בהאנובר האחראי ל-ID באז יושבת לחמישה ימים, ומפעל אמדן בו מיוצרות ID.4 ו-ID.7, יושבת למספר ימים.
פולקסווגן תעצור גם את פעילות מפעל הדגל בדרזדן, המכונה "המפעל השקוף", בו מיוצרת כמות קטנה של ID.3 כחלק ממרכז מבקרים ייחודי, בו הציבור יכול להתרשם מהליך הייצור באופן מלא, יותר מהמקובל במפעלים אחרים.
ההשבתה בפולקסווגן מגיעה פחות משנה מאז הגיעה הנהלת הקונצרן להסכמות עם איגודי העובדים, על הפחתת כוח האדם ב-35 אלף עובדים עד 2030, וצמצום כושר הייצור בגרמניה ב-700 אלף יחידות בשנה.
תעשיית הרכב הגרמנית סופגת בשנים האחרונות מהלומות פיננסיות קשות כתוצאה מתחרות עזה המגיעה מסין, בעיקר בפלח החשמליות. תגובה איטית של התעשייה ומוצרים שזכו לעיתים לביקורות פושרות, הובילו להשקעות עתק שבתורן מחקו רווחים וערערו את מעמד התעשייה – הוותיקה מסוגה ושנחשבת עדיין לאחת המובילות בעולם.
מדובר גם בכאב ראש כלכלי משמעותי למערכת הפוליטית במדינה, שכן תעשיית הרכב מעסיקה כיום למעלה מ-700 אלף עובדים בייצור, פיתוח ושירות.
כך למשל, בוש הודיעה לאחרונה על תוכנית התייעלות שנייה בתוך שנה, במסגרתה יפוטרו 13 אלף עובדים נוספים, ובסך הכל כ-18,500 – בעיקר במחלקות המחקר ופיתוח לכלי רכב שיתופיים ואוטונומיים. פיטורים אלו מצטרפים להכרזות דומות אצל ספקיות אחרות: ZF הודיעה כי תפטר 14 אלף עובדים עד 2028, קונטיננטל למעלה מ-10,000 (מרביתם, אך לא כולם בגרמניה), שפלר יותר מ-2,500 בגרמניה (מתוך כ-5,000 בעולם).
פיטורים אלה בספקיות המשנה מצטרפים לפיטורים בפולקסווגן, כמו גם יצרניות אחרות: פורד תקצץ 1,000 עובדים במפעלה בקלן, אודי 7,500 עד 2029, ופורשה כ-1,900 עובדים עד אותה שנה.
המגמה באירופה, קנדה וארה"ב היא שהאנשים הפסיקו לקנות מכוניות חשמליות. המגמה אינה כוללת את נורבגיה ששם האנשים קונים הרבה מכוניות חשמליות. זו הסיבה שפולקסווגן עצרה את הייצור לשבוע. הסיבה העיקרית לכך היא שסין מציפה את השוק האירופי במכוניות החשמליות. סין לא מוכרת מכוניות חשמליות בקנדה בגלל מס של 106.1% ובארה"ב יש מס של 247.1%.
חברת פולסוואגן צריכה לחזור לייצר מעט דגמים קודמים שמאוד הצליחו והיו מבוקשים שאולי יבלמו את המשבר וכדי לשבור את השוק הסיני יוזילו את מחיר החשמלי ואולי ימשכו לקוחות .
אני מהנפגעים ומקווה שהמשבר זמני .
דני שלום.אתה מגיע מתי שהוא לביקור בישראל? אם כן ,אשמח להכיר אותך ואת רעייתך,וכמובן ולארח אותך ואת רעייתך ואולי גם את ילדיך ונכדיך. יש לי בית גדול בבני ברק ,צמוד לבית כנסת אשכנזי, כך שאם תרצה להתפלל או להצטרף למניין הכול פתוח.ילדיי 8 במספר ישמחו לשחק עם נכדיך,ואנו נוכל לפטפט על מכוניות …בנזין כן חשמלי לא. נעשה סיבוב בשכונה המהממת שלי,אכיר לך את מאפיית ויז׳ניץ ואת המעדניה של פנחס מלבוב. נשתה וודקה על פרוסת דג מלוח עם בצל בשיעור תורה עם הרב שטריימל.
רק תגיד מתי אתה מגיע.
עשרות אלפי מכוניות לא מכורות שיובאו מסין מציפות את הנמלים, את כל מגרשי החנייה, את השדות בצפון..... הסינים מקבלים מהממשלה כסף לייצר פחנועים שאיש לא רוצה. לפחות באירופה לא זורקים כסף.
אין דרך שיצרן מערבי וותיק ימכור מכוניות חשמליות. הסינים שולטים בשוק הסוללות ובשוק המנועים החשמליים. יצרן רכב מערבי קונה סוללות ומנועים מסין, אין לו רווח מהמוסכים והוא נשאר בלי כלום. היצרנים המערביים חייבים לפעול ביחד לפתח מנוע נקי ולא חשמלי אחרת כולם יסגרו והסינים ישלטו בשוק הרכב והאנרגיה
אאודי Q4 אי-טרון היא דוגמא לחרא של מכונית. כפתורי מגע על ההגה, כסא לא חשמלי, קמצנות בכל פינה. הגרמנים ילמדו אחרי יותר מדי שנים לתת יותר ולבקש פחות. אני זוכר שביקשו ממני פעם ב BMW לשלם 8,000 עבור מצלמת רוורס. נגמר הסיפור הזה.
בדרך כלל אני לא מתייחס לתגובות שלך כי אתה מתומטם. אתה מזכיר את שמי כל הזמן בשטויות שאתה כותב.
אני מבקש ממך להפסיק אחרת אני אתלונן עליך לפני מנהלי המדור,ואתה תמחק מנוף המגיבים.
מצטרף לדעתי גם דני חברי מישראל.
רכבי פולקסווגן מתגלים כפחות אמינים מהמצופה.
תקלות חוזרות ונשנות מופיעות בפרק זמן קצר יחסית.
המוסכים המורשים מתקשים למצוא פתרון יעיל לבעיות אם בכלל מצליחים
החוויה הכוללת רחוקה ממה שחברה בינלאומית אמורה לספק.