דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החזירה לעצמה את התואר: קוניגסג שוב המהירה בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קוניגסג שברה את שיא הזינוק ל-400 קמ"ש ועצירה מלאה
  • 0.6 שניות פחות מהשיא שקבעה רימאק לפני חודש
  • הקרב מסתמן כמלחמת עולמות: חשמל מול בנזין

מלכת המהירות: יצרנית מכוניות העל השבדית קוניגסג החזירה לעצמה את תואר המהירה ביותר בזינוק מעמידה ל-400 קמ"ש וחזרה לעצירה מלאה, חודש בלבד לאחר שאיבדה אותו לרימאק. הג'סקו אבסולוט בעלת מנוע בנזין והנעה לגלגלים האחוריים בלבד קבעה זמן של 25.2 שניות, 0.6 שניות פחות מהזמן שקבעה הנבארה R בעלת הנעה חשמלית כפולה ומתקדמת. וגם מהיר ב-2.6 שניות מהשיא הקודם שקבעה קוניגסג לפני כשנה.

את השיא היא קבעה על מסלול המראה באורך 2.6 ק"מ בשדה התעופה אורברו, זירה קבועה בה משתמשת היצרנית לניסויי נהיגה וקביעת שיאי מהירות, כשמאחורי ההגה נהג המבחן המפורסם שלה מרקוס לונד. לדברי היצרנית, התנאים היו רחוקים מאידיאליים ולשיפור אחראית תוכנת ניהול חדשה למערכת ההנעה, שמסייעת בהורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט עם פחות מעורבות של בקרות שונות. לדברי קוניגסג, בעלי ג'קסו אבסולוט יוכלו להתקין ברכבם את התוכנה העדכנית.

אוקטן גבוה: הג'קסו אבסולוט היא גרסת קצה המיועדת למהירויות גבוהות של מכונית העל שנחשפה דיגיטלית בתערוכת ג'נבה, שבוטלה לבסוף בעקבות נגיף הקורונה ב-2020. היא מצוידת במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 5.1 ליטר עם 1,600 כ"ס, המסוגל להגיע ל-8,500 סל"ד הודות לגל ארכובה שטוח, לדברי היצרנית הקל בעולם (12.5 ק"ג). כל הכוח מגיע לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רב-מצמדית ייחודית לקוניגסג עם 9 יחסי העברה.

מרכב קרבון מעניק קשיחות מבנית גבוהה ומשקל עצמי נמוך, ללא מסיטי אוויר מסיביים של גרסת המסלול (ג'סקו Attack) לטובת מקדם גרר נמוך יותר, על חשבון אובדן כוח הצמדה (150 ק"ג לעומת 1.4 טון). על הבלימה אחראים דיסקים קרמיים (410 מ"מ ו-6 בוכנות מלפנים, 395 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור).

במפתיע, נתון המהירות המרבית לא מפורסם באופן רשמי, אך לדברי קוניגסג היא מסוגלת בתנאים הנכונים ועם צמיגים מתאימים להגיע למהירות של בין 530 ל-560 קמ"ש.

מה אנחנו חושבים: היצרנית השבדית קטנה משמעותית מיצרניות אקזוטיקה כמו פרארי, למבורגיני ומקלארן, אבל המייסד שלה, כריסיטאן קוניגסג, ממצב אותה כפרועה וייחודית בהרבה. בין היתר בגלל קביעת שיאי מהירות פעם אחר פעם. הקרב המתהווה מול רימאק מסתמן כמשמעותי ומסקרן המיוחד בתעשייה, מלחמת עולמות של ממש בין בנזין לחשמל. בבקשה רימאק, הכדור אצלך.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה