ב.מ.וו M2 CS, גרסת קצה חדשה למכונית הקטנה ביותר של חטיבת הביצועים הבווארית' קבעה שיא הקפה בקטגוריית מכוניות קומפקטיות סביב מסלול נורבורגרינג בגרמניה. היא עצרה את השעון על שבע דקות ו-25.5 שניות, 7.6 שניות פחות מאודי RS3 המחזיקה הקודמת בתואר ו-13.2 שניות פחות מזמן ההקפה שקבעה ה-M2 הרגילה לפני כשנתיים.
נזכיר כי הנורבורגרינג הוא אחד ממסלולי המרוץ התובעניים והארוכים בעולם, מה שהופך אותו לאתגר דינמי לנהגים ולמכוניות כאחד. עם 20.8 ק"מ של אורך, כ-70 פניות עם שפע שינויי גובה ומעט מאוד מקום לטעויות בגלל שטחי מילוט מינימליים. מי שחתום על ההישג, ולמעשה על כל השיאים שקבעה בשנים האחרונות ב.מ.וו ב"גיהנום הירוק", הוא יורג ויידינגר, נהג המרוצים ואחראי פיתוח מערכות דינמיות בחטיבת M.
צפייה בתוכן מגיבה לאודי: ב.מ.וו היא שוב המהירה ב"גיהנום הירוק"
ה-CS מצוידת במנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, כפול מגדשים, המפיק כאן 530 כ"ס, 50 יותר מה-M2 הרגילה, ומחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה אחורית. לצד זאת המשקל העצמי הופחת בכ-30 ק"ג, הודות לשימוש בקרבון בחלקי מרכב וברכיבי תא הנוסעים, כמו גם חישוקים קלים יותר.
בזכות תוספת הכוח והפחתת המשקל היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.2 שניות פחות) בדרך ל-302 קמ"ש מרביים (42 קמ"ש יותר).
שינויים נוספים כוללים כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים תוך הנמכת מרכב קלה (8 מ"מ). על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט-ספורט קאפ 2, דביקים יותר מה-4S של ה-M2 הרגילה ויש גם אופציה לבלמים קרמיים.
ה-CS נבדלת מ-M2 רגילה בעיצוב אגרסיבי יותר שכולל ניפוחי מרכב ודלת תא מטען המזדקרת מעלה (ducktail) בהשראת דגמי ספורט קלאסיים של ב.מ.וו, כמו ה-2002 טורבו וה-M3 CSL.